۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

چاله ها و چالش ها (289)



سرچشمه:
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com

روزبه
تمسخر تحلیل طبقاتی به زبان تروتسکیستی
تحلیل طبقاتی پدیده های اجتماعی در قاموس دستباز ها و دوستان شان در مصر کار را به آنجا کشانده که کودتای نظامیانی که در پی مادام العمر کردن منافع اقتصادی شان هستند و تا دندان بوسیله امپریالیسم ایالات متحده مسلح شده اند عین همخوانی با منافع ۹۰ میلیون توده مصری قلمداد شود!
شاید روزی جنگ قدرت در هیت حاکمه ایران هم منجر به کودتای سپاه شود و دستیاز ها از آن هم حمایت کنند!

مسعود بهبودی
تخطئه به جای تئوری

·       در رابطه با کامنت حضرت روزبه:
·       ما هنوز این مصاحبه را نخوانده ایم.
·       فقط کامنت روزبه را خوانده ایم و راجع بدان ابراز نظر می کنیم:

1

·       شیوه تفکر روزبه عزیز را می توان شیوه ای سوبژکتیویستی (ذهنگرائی ترجمه نارسائی از آن است) نام داد:
·       شیوه ی تحلیل سوبژکتیویستی در این مورد بخصوص، یعنی بدون تحلیل اوبژکتیف (عینی) و همه جانبه ی فاکت ها، بنا بر میل و هوس خویش و بنا بر پیشداوری های خود نسبت به صاحب نظر دیگر ابراز نظر کردن و حتی بمراتب بدتر، پاشنه دهن خویش کشیدن و  هر چه دم دست بود به رگبار توهین و تهمت و تحقیر بستن.

1

·       خوب فرض کنیم کنیم حق با روزبه است و نظامیان مصر وابسته به امپریالیسم اند.

2
·       خوب.
·       به این دلیل اخوان المسلمین که به آب زمزم شسته و تطهیر نمی شود.

3 
مثال

·       دربار پهلوی، هیئت حاکمه و طبقه حاکمه مربوطه هم وابسته امپریالیسم بود، ولی صد بار مترقی تر از فوندامنتالیسم سیاه شیعی بود.
·       حالا اگر حزب توده (حزب خواهر و یا برادر حزب کمونیست مصر) از طبقه حاکمه یادشده در مقابل خمینی دفاع می کرد، روزبه امروز، با در اختیار داشتن تجارب سی ساله، چه موضعی نسبت به آن می گرفت؟

3

·       ما از تناسب قوای طبقاتی ـ اجتماعی در مصر خبر نداریم، ولی بهتر است روزبه و اعوان و انصارشان بدانند که صحنه جامعه بشری، صفحه شطرنج نیست و انسان ها (مثلا سران ارتش و غیره) مهره شطرنج نیستند.

4

·       چیزها و پدیده ها را بهتر است در داربست دیالک تیکی شان، در این مورد مثلا در دیالک تیک داخلی و خارجی در نظر گیریم و در این دیالک تیک نقش تعین کننده از آن قطب داخلی است.

 مثال تجربی

·       حضرت مرسی و اخوان المسلمین در همدستی با امپریالیسم و صهیونیسم و سلفی های فوندامنتالیست و فاشیست تا مغز استخوان گندیده و مرتجع، به خلق بی دفاع و مظلوم  سوریه اعلام جهاد دادند، ولی همین ارتش مصر تن به دیکتات امپریالیسم و ارتجاع سلفی نداد.

5

·       ضمنا روزبه بهتر است نیروی سنت (احسان طبری) را دستکم نگیرد.

6

·       این همان ارتشی است که پرورشگاه ناصرها بوده است که تف به روی امپریالیسم انداخت و چین کمونیست را به رسمیت شناخت، کانال سوئز را ملی کرد، میزبان چگوارا شد.

7

·       روزبه ها بهتر است که یادها را با بادها عوضی نگیرند و انسان ها را مهره مرده صفحه شطرنج نپندارند و ضمنا اگر وقت کردند، سری به کلاس اکابر بزنند.
·       چون جمله بندی شان بکلی تق و لق و بد قواره و غیر قابل فهم بود.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر