جاهل
ها ولات ها، روحانیون و سلاطین
مسعود
نقره کار
سرچشمه:
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com
الف باران
در عصر امپریالیسم مسئله اساسی کسب استقلال
سیاسی است
·
....
·
حال اگر
پس از انقلاب حکومت ارتجایی یا انقلابی سر کار آید طبیعت آن انقلاب به
"قیام" تبدیل نمی شود.
·
انقلاب
مشروطه با وجود اینکه نه روابط فئودالی را از بین برد و نه نظام شاهنشاهی را
سرنگون کرد، باز هم یک انقلاب بود.
مسعود بهبودی
تخیلات الف
باران
1
·
اولا عصر امپریالیسم دیری است که سپری شده است.
·
انقلاب کبیر اکتبر فاتحه بلندی بر عصر امپریالیسم بوده است.
·
پس از آن، دوران (عصر) نوینی آغاز گشته و کماکان بشریت در همین دوران نوین بسر می برد:
·
دوران گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم.
·
هر عصر و یا هر دوران بنا بر شرایط عینی، بنا بر تضاد اصلی
در جهان تعیین می شود و نه بنا برمیل
الف باران.
·
وقتی از دوران فئودالیسم سخن می رود، منظور این است که نظام برده داری
دچار بحران عمومی است و تنها با گذار به فرماسیون فئودالی می توان بر این بحران عمومی غالب آمد.
·
فرق هم نمی کند که اکثر کشورها تحت نظام برده داری باشند و
یا نباشند.
·
شرایط عینی جهان، یعنی سطح توسعه نیروهای مولده تعیین کننده دوران ها ست.
2
·
ثانیا به چه دلیل در عصر گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم در مقیاس جهانی، کسب استقلال سیاسی مسئله اصلی
است؟
·
ذکر نقل قولی از لنین که به دوران دیگری مربوط بوده، که
دلیل نمی شود.
3
· ثالثا اهدای استقلال سیاسی فرمال و صوری به کشورهای وابسته
یکی از راهکارهای اصلی نئوکلونیالیسم (نئواستعمار) است.
·
حتی پس از شقه شقه کردن یوگوسلاوی و یا تسخیر عراق و
افغانستان و لیبی نه ژنرال یانکی، بلکه مهره هائی از همان کشورها روی کار آمده
اند.
·
استعمار نوین بر خلاف الف باران، برای ظاهر چیزها تره خرد
نمی کند.
·
چه بسا حتی از همین استقلال های صوری و فرمال برای بدترین
آلترناتیوها وجهه و اعتبار ملی می بخشد.
·
رژیم های عهد عتیق هم بالاخره باید بتوانند عوامفریبی کنند
و مثلا خود را ابرقدرت منطقه جا بزنند و تمامی ادا و اطوارهای رئیس جمهورها و
ژنرال های یانکی را دربیاورند:
·
میان احمدی ما و جورج بن جورج و ژنرال های هیولای ما بغل
ولی فقیه و ژنرال های تنومند یانکی با
عینک و دم و دستگاه شباهت غریبی وجود دارد.
·
کسی مخالف استقلال سیاسی جمهوری یأجوج و مأجوج نبوده و نیست.
4
·
رابعا استقلال سیاسی و کلا سیاست ناب، فقط در کله بعضی ها
وجود دارد و نه در عالم واقع.
·
الف باران نباید از دیالک تیک اقتصاد و سیاست، دیالک تیک استقلال اقتصادی و استقلال سیاسی غافل باشد و در این دیالک تیک
نقش تعیین کننده همیشه و همه جا از آن اقتصاد و استقلال اقتصادی است.
·
این چیزها نه تنها الفبای مارکسیسم اند، بلکه حتی مورد قبول علنی ایدئولوگ های امپریالیستی قرار دارند.
·
بیشک دکتر نقره کارها هم منکرش نیستند.
5
·
خامسا انقلاب به معنی تغییر مناسبات تولیدی و قبل از همه به معنی تغییر فرم مالکیت بر
وسایل تولید است که ساختار و زیربنای هر جامعه را تشکیل می دهد.
·
پیشرفت به قول لنین، معیار عینی ئی به نام نیروهای مولده دارد که در رابطه دیالک تیکی با مناسبات تولیدی است و در دیالک تیک نیروهای مولده و مناسبات
تولیدی تعیین کننده است.
·
رژیم شاه علیرغم همه ایرادات وارده، صدبار مترقی تر از رژیم
یأجوج و مأجوج بوده است.
·
اولین دلیلش لغو فئودالیسم و کوتاه کردن دست ارتجاع روحانی از قدرت بوده
است.
·
فرماسیون سرمایه داری صد بار بهتر از فرماسیون عهد عتیق بوده است که آش شوله
قلمکاری از همه فرماسیون های ممکنه است.
·
ولایت فقیه اصلا نمی داند که امپریالیسم یعنی چی.
·
ولایت فقیه با مفاهیم شیطان و جن و ملک استدلال و اثبات می کند.
·
اصلا معاصر نیست.
·
فریب فرم ها و ادا و اطوارها را نباید خورد.
6
·
حق با الف باران است که پس از پیروزی ضد انقلاب زیر پرچم
فوندامنتالیسم و لاشخوریسم، مردم رادیو می شنوند، تلویزیون می بینند، روزنامه می
خوانند، دخترها هم به مدرسه و دانشگاه می روند.
·
مسئله اساسی اما این است که مردم از رادیو چی می شنوند، در
تلویزیون چی می بینند و رد مدرسه و دانشگاه چی می خوانند!
7
·
روی کار آمدن ضدانقلاب فوندامنتالیستی ضربه ای کاری و
کمرشکن بر پیکر نحیف فرهنگ مردم ایران بوده است.
·
این در طبیعت فئودالیسم است که چرخ تاریخ را متوقف کند و چه بسا حتی
به عقب برگرداند، فرق هم نمی کند که راه رشد سرمایه داری را بالاجبار طی کند و یا نکند.
8
·
مردم ایران احتمالا در این سی سال بلحاظ فرهنگی قرن ها عقب
رانده شده اند.
·
فقط کافی است که نظری بر ترهات روشنفکران ایرانی در داخل و
خارج بیافکنیم.
·
قحط تفکر علمی است، فرق هم نمی کند که طرف چپگرا باشد و یا
راستگرا.
البرز
نوشتن
منشوری برای ایران امروز و فردا
·
رسیدن به
آزادی، عدالت و استقلال واقعی و قابل لمس از جانب آحاد ملت ایران، نیاز به برنامه
ای مدون دارد.
·
استواری
و اجرایی شدن چنین برنامه ای نیازمند شرکت تمامی اقشار، طبقات، احزاب، سازمانها و
جمعیتها، کنشگران سیاسی و فرهنگی، روشنفکران و روشنگران سیاسی و خلاصه همه مردم
ایران در تدوین آن است.
·
بوجود
آمدن حس و تفکر تحمل یکدیگر و ارجگذاری به موجودیت یکدیگر، لازمه بوقوع پیوستن
چنین اتحاد و جبهه ای جهت نوشتن منشوری برای ایران امروز و فرداست.
مسعود بهبودی
توهمات البرز
·
البرز عزیز توهمات خود را مرتب تکرار می کنند و فکر می کنند
که به کشف بسیار بزرگی نایل امده اند:
·
کشفی مبنی بر اینکه اگر احزاب وسازمان های کذائی ایران
منشور می داشتند، جنگ طبقاتی صورت نمی گرفت و همه با هم، راه رشد واحدی را پیش می
گرفتند.
·
معلوم نیست که خود ایشان قبل از تکرار مکرر توهمات خویش اندکی
می اندیشند و یا بطور اوتوماتیک بر زبان می رانند:
·
ایشان بهتر است به یاد آورند که در جامعه طبقاتی هر طبقه
منافع خاص خود را در دل دارد و منشور مکتوب و نامکتوب خاص خود را در دست.
·
طرفداران پیشرفت اجتماعی از همان روز اول، یعنی از همان روز
انتشار منشور خود تحت عنوان مانیفیست حرب کمونیست، خواهان گسترش دموکراسی و شرکت
توده های مولد و زحمتکش (اکثریت قریب به اتفاق مردم) در تعیین سرنوشت کشور بوده اند.
·
ولی در همین اروپا به محض اینکه توده ها در ارگان های
طبقاتی خود متشکل شدند و خطر حاکمیت توده ای احساس شد، البرزیست ها یکتنه وارد عمل
شدند و جنگ جهانی اول را به راه انداختند.
·
هنوز چند سال از آن نگذشته بود که فاشیسم و نازیسم را علم
کردند و به سطح جنبش بین المللی ارتقا دادند و دروازه جهنم جنگ جهانی دوم را به
روی بشریت گشودند و توسعه تاریخ بشری را صدها سال عقب انداختند.
·
مسئله به این سادگی ها نیست.
·
سرنوشت بشریت در مبارزه طبقاتی تعیین می شود.
·
حتی لحظه ای در تاریخ جوامع طبقاتی وجود نداشته که مبارزه
طبقاتی تعطیل شده باشد.
·
البرز هم می دانند.
·
هدف ایشان رواج کمافی السابق مبارزه طبقاتی از بالا و تعطیل
آن از پایین است تا در به همان لولای دیرآشنا بگردد.
·
فعلا که چرخ بر وفق مراد البرزها می چرخد، تا کی، خدا می
داند.
·
اربابان می برند و می دوزند، هر طور دل تنگشان می خواهد.
·
و چه بسا حتی منشورات خود را جر می دهند و ناتو را روانه
آسیا و افریقا می سازند، ناتوئی که بنا بر منشورش قرار بود پا از گلیم اروپا بیرون
ننهد.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر