۱۴۰۴ آذر ۱۶, یکشنبه

آلن بدیو کیست و خالد رسولپور در پی چیست؟ (۲۲)

    آلن بدیو نویسنده کتاب راهنمای نازیبایی شناسی | ایران کتاب 

 
آلن بدیو
 (زادهٔ ۱۹۳۷)

درنگی
از
 شین میم شین
 


خالد سول پور
 
 «رخداد»
 لحظه‌ای است که این خلاء یا غیاب سر برمی‌آورد و نظم موجود را می‌گسلد.  

 
این تعریف آلن بدیو از رخداد کذایی است
جامعه بسان زنی آبستن در بطن خود چیزی نامرئی دارد.
 
رخداد
لحظه تولد آن چیز نامرئی است.
 
لحظه 
یکی از فرم های بسط و تعمیم مفهوم فلسفی زمان است
و
زمان و مکان دو ظرف تو در تو هستند که ماده در آنها قرار دارد.
ماده ای که مبتنی بر دیالک تیک حرکت و سکون است.
 
انقلاب اجتماعی
در قاموس آلن بدیو و خالد رسول پور
نه چیزی مادی، بلکه چیزی زمانی (فرمال، ظرفی) است.
 
 آلن بدیو
«رخداد»
 قابل پیش‌بینی یا برنامه‌ریزی نیست

 
 لحظه را که نمی توان پیش بینی و برنامه ریزی کرد.
 فقط ماده را می توان با توجه به قوانین و قانونمندی های عینی مربوطه اش  ارزیابی کرد و تحولش را پیش بینی و برنامه ریزی کرد.

مثال:
للحظه تولد نوزاد را می توان با بررسی طبی و تجربی توسعه جنین پیش بینی کرد و قابله را بالای سر زن آبستن آورد تا بعدها اعلام کند که نوزاد به محض تولد، یا علی گفته است. 
 
https://www.aparat.com/v/DcG4y

 آیت‌الله سید محمد سعیدی 

(امام جمعه قم

 روایت می کند:

من از مادرشهیدین (مهدی ومجید)

«زین الدین»

 شنیدم که ایشان از«خواهرناتنی آیت الله خامنه ای» شنیده و ایشان هم ازقابله همسرآسیدجوادخامنه ای شنیده که قابله گفت:

آیت الله خامنه ای هنگام تولد «یاعلی» گفت.

 
این حرف غلط و ناشیانه آلن بدیو، اصلا حرف خود او نیست.

 این حرف لنین است
  «لحظه وقوع انقلابات اجتماعی را فقط حزبی می تواند پیش بینی کند که به توده نزدیکتر از رگ گردن توده باشد.»
 
منظور لنین این است که انقلاب، امر توده است. 

آلن بدیو
رخداد
ناگهان اتفاق می‌افتد و نگاه ما به جهان را دگرگون می‌کند.

 
این فرمایشات پرت ـ پلایی ناشیانه آلن بدیو و خالد رسول پور
تحریف حواس پرتانه حرف های درست لنین اند:
دانش توده در شرایط انقلابی یکشبه ره صد ساله می رود.
 
دلیل فراگیری سریع تئوری توسط توده، نیاز بی امان توده به تئوری است که باید جامه عمل پبوشد.
 
به قول انگلس
نیاز بشر به چیزی، موتور محرکه شناخت آن چیز است. 
 
وقتی کسی قصد مرغداری دارد تا امرار معاش کند،
با تمام وجود به شناخت همه جانبه مرغ  روی می آورد.
 
آلن بدیو منظور لنین را درک نکرده است.
به همین دلیل خود و امثال خود را جای توده گذاشته است:

نگاه ما به جهان را دگرگون می‌کند.
 
حزب کمونیست
که طویله نیست تا پس از وقوع انقلاب نگاهش به جهان عوض شود.
 
حزب کمونیست
انقلاب اجتماعی را و  طبقه و توده  را هم اموزش تئوریکی می دهد و هم رهبری می کند.
یعنی قوانین و قانونمندی های عینی جامعه را پیشایپش فرا گرفته است.
 
بدون تسلط پیشاپیش به تئوری انقلابی که نمی توان انقلاب اجتماعی را رهبری کرد.
 
 آلن بدیو
 انقلاب‌ها، کشف‌های علمی، آثار بزرگ هنری یا تجربه‌ی عشق
 همگی می‌توانند «رخداد» باشند.
 
رخدادی که لحظه ای (زمان) بود، اکنون ماده ( انقلاب‌ها، کشف‌های علمی، آثار بزرگ هنری یا تجربه‌ی عشق) می شود و عملا تصحیح می شود.
 
آلن بدیو
کمترین خبری از دیالک تیک و فلسفه مارکسیستی ندارد.
احتمالا
تروتسکیست است.
مشخصه مشترک تروتسکیست ها و استالینیست ها بیسوادی نظری است.
آلن بدیو
تعریف مفاهیمی را که به طور الکی و خرکی و مکانیکی بر زبان می راند، نمی داند.
آلن بدیو
از مهمترین قانون دیالک تیکی «گذار از تغییرات کمی به کیفی و برعکس» (دیالک تیک کمیت و کیفیت) و مفاهیم مارکسیستی مهم جهش و حد خبر ندارد.

به حال و روز چنین علامه ای باید نشست و زار زار گریست.

 

قانون گذار از تغییرات کمی به تحولات کیفی

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12613

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/12615

 

پایان

 

کیفیت و کمیت 

https://hadgarie.blogspot.com/2020/05/blog-post_944.html

 

https://hadgarie.blogspot.com/2020/05/blog-post_744.html

 

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر