۱۴۰۰ شهریور ۱, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) اقتصاد خارجی (۲)

 Das Bild zeigt einen offenen Container, welcher voll mit Kartons beladen ist und daneben eine Weltkugel.

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۳

·    اقتصاد خارجی سوسیالیستی در برگیرنده روابط کارخانجات و نهادهای مربوطه در کلیه مراحل بازتولید است.

 

۴

·    روابط اقتصادی ـ خارجی سوسیالیستی همیشه در پیوند با روابط سیاسی بین المللی اند.

 

۵

·    اقتصاد خارجی کشورهای سوسیالیستی مستلزم رهبری و پلان بندی  دولتی سانترال در زمینه های زیر است:

 

الف

·    در زمینه مسائل اساسی است.

 

ب

·    در زمینه تحقق (جامه عمل پوشانی به) نقش رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی است.

پ

·    در زمینه تحقق (جامه عمل پوشانی به) فونکسیون اقتصادی ـ سازمانی (سازمان دهی) دولت سوسیالیستی در این حوزه است.

 

ت

·    در زمینه همکاری احزاب کارگری ـ کمونیستی دول سوسیالیستی در رابطه با تشکیل انتگراسیون (همپیوندی) اقتصادی سوسیالیستی است.

 

۶

·    اقتصاد خارجی فاکتور (عامل) مهمی برای استفاده کامل از قوانین اقتصادی سوسیالیسم است.

 

۷

·    روابط اقتصادی ـ خارجی میان دول سوسیالیستی در مقایسه با روابط اقتصادی میان دول کاپیتالیستی، حاوی کیفیت نوینی اند.

 

۸

·    روابط اقتصادی ـ خارجی سوسیالیستی مبتنی بر اصول زیرند:

 

الف

·    مبتنی بر اصل داوطلبی اند.

 

ب

·    مبتنی بر اصل احترام به خودمختاری ملی هر کدام از کشورهای سوسیالیستی اند.

 

پ

·    مبتنی بر اصل سود متقابل اند.

 

۹

·     روابط اقتصادی ـ خارجی سوسیالیستی در اثر انتگراسیون (همپیوندی) اقتصادی سوسیالیستی کشورهای عضو (ار گ و) رفته رفته تعمیق می یابند.

 

۱۰

·    اقتصاد خارجی، بخش انتگراتیو (همپیوندساز) اقتصاد ملی جمهوری آلمان دموکراتیک را تشکیل می دهد.

 

۱۱

·    سمتگیری اقتصاد خارجی جمهوری آلمان دموکراتیک بر پایه مصوبات اجلاس هشتم حزب سوسیالیستی واحد آلمان  در جهات زیر است:

 

الف

·    در جهت پیشبرد مؤثریت اقتصادی ـ ملی است.

 

ب

·    در جهت تخصص یابی است.

 

پ

·    در جهت تمرکز است.

 

۱۲

·    اقتصاد خارجی، رشد درآمد ملی را الزامی می سازد.

 

۱۳

·    اقتصاد خارجی در خدمت تحقق وظایف تصویب شده در اجلاس هشتم حزب سوسیالیستی واحد آلمان است که به تهیه و تأمین مواد زیر می پردازد:

 

الف

·    کالاهای مصرفی

ب

·    مواد خام برای صنایع تولید کالاهای مصرفی

 

پ

·    وسایل یدکی برای مصرف جمعیت کشور

 

۱۴

·    روابط اقتصادی ـ خارجی برای جمهوری  آلمان دموکراتیک که با توجه به تعداد جمعیت کشور و وضعیت نیروی کار و به دلیل ذخایر زیرزمینی یکجانبه و یا ناکافی نیاز به وارد کردن میزان چشمگیری از مواد خام، مواد غذایی و قهوه و چای و غیره، ابزارهای تولیدی متنوع مدرن بیشمار دارد و باید با فراورده هایی   پرداخت شوند که حاوی ارزش صنعتی عالی اند، از اهمیت چشمگیری برخوردارند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر