۱۴۰۰ مرداد ۱۸, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کمیسون های (کمیته های) مجلس خلق


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین


۱

·     کمیسیون های مجلس خلق به ارگان مجلس خلق جمهوری دموکراتیک آلمان اطلاق می شود که برای اجرا و انجام وظایف خود بنا بر ماده ۶۱ قانون اساسی ج. ا. دموکراتیک، از میان نمایندگان منتخب تشکیل می یابد.

 

۲

·    وظیفه کمیسیون های مجلس خلق در رابطه تنگاتنگ با انتخاب کنندگان، عبارت است از مشاوره راجع به طرح قوانین و کنتزل مستمر اجرای قوانین.

 

۳

·     کمیسیون های مجلس خلق بنا بر ماده ۶۵ قانون اساسی ج. ا. دموکراتیک، حق عرضه لوایح (لایحه های) قانونی برای مجلس خلق ج. ا. دموکراتیک را دارند.

 

۴

·     کمیسیون های مجلس خلق بر طبق الزامات جامعتی به انجام وظایف خود می پردازند.

 

۵

·     کمیسیون های مجلس خلق می توانند در مشاورات خویش خواهان حضور وزرا و مدیران ارگان های دولتی   به نیت دریافت اطلاعات باشند.

 

۶

·    علاوه بر این بنا بر قانون اساسی، کلیه ارگان های دولتی مکلف به گذاشتن اطلاعات  لازم برای انجام وظابف خود در اختیار کمیسیون های مجلس خلق اند.

 

۷

·     هر کمیسیون مجلس خلق به انتخاب رئیسی مبادرت می ورزد که رئیس کمیسیون مربوطه محسوب می شود.

 

۸

·     کمیسیون های مجلس خلق در انجام وظایف خود با انتخاب کنندگان همکاری تنگاتنگ دارند و از همکاری مدام و یا موقتی متخصصین در رشته های علمی و فنی مختلف برخوردار می گردند.

 

۹

·     کمیسیون های مجلس خلق، مؤثریت قوانین را در پراتیک (عمل) به محک می زنند و به مشورت با زحمتکشان در کارخانجات، تعاونی های کشاورزی، شهرها و قصبات در زمینه اجرای پلان و تدارک تعیین  قانونی مبادرت می ورزند.

 

۱۰

·    نتایج حاصل از کار  کمیسیون های مجلس خلق در طرح های قانونی، جاری می شوند و به توصیه هایی به ارگان های مرکزی و محلی منجر می شوند.

 

۱۱

·    در پلنوم مجلس خلق، مواضع کمیسیون های مجلس خلق توسط یکی از رؤسای آنها  و یا توسط یکی از اعضای آنها مطرح می شوند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر