پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
ایندیویدیوم
(فرد)
ایندیویدیوم (فرد)
در
فلسفه و جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی
۱
· فلسفه و جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی در
درک ماتریالیستی و دیالک تیکی اش از ایندیویدیوم (فرد) بشری بر آن است که تعیین
کننده حیات و توسعه افراد منفرد و شعور (روح) و رفتار آنها شیوه تولید معین نعمات مادی و روابط جامعه ای اجتماعی،
سیاسی، ایده ئولوژیکی و فرهنگی تاریخی ـ مشخص مشروط کننده ی آن (شیوه تولید معین
نعمات مادی) است.
۲
·
هر ایندیویدیوم
(فرد) به مثابه «آنسامبلی (ارکستری) از مناسبات جامعه ای»، قبل از همه، در روند مادی حیات، در کردوکار
تولیدی اش بر بنیان مناسبات تولیدی معین موجود و در کردوکار عملی و فکری در حیات
سیاسی و فرهنگی اش توسعه می یابد و تشکیل شخصیتش صورت می گیرد.
۳
·
ایندیویدوئالیته
(فردیت) هر ایندیویدیوم (فرد)، یعنی مشخصات و خصایص شاخص خاص فقط او، طرز تفکر
و رفتار فردی او و غنای حیات فکری او، فقط
به مثابه وحدت مشخصات و خصایص جامعه ای منفرد، خاص و عام قابل فهم است.
·
مراجعه
کنید به دیالک تیک منفرد (خاص) و عام
۴
·
هر ایندیویدیوم
(فرد) همیشه متعلق به جامعه معینی و در جامعه معین مورنظر، متعلق به یکی از طبقات معین
جامعه است.
۵
·
تعیین کننده ی ایندیویدوئالیته
(فردیت) هر ایندیویدیوم (فرد)، جایگاه و موقعیت اجتماعی عینی او ست.
۶
·
برای
اولین بار، فلسفه و جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی است که می تواند بر بنیان
تئوریکی و متدئولوژیکی، تصور مستدل علمی ئی از شکوفایی و کردوکار قوای ماهوی ایندیویدیوم
(فرد) بشری در تأثیر متقابل اکتیو (فعالیت مبتنی بر آگاهی) با شرایط حیات جامعه ای
توسعه دهد و مبانی (بنیان ها و شالوده های) تئوریکی لازم برای وحدت و مطابقت ایندیویدیوم
(فرد) و جامعه تدوین کند.
·
به همان
سان که در سوسیالیسم رئالیزه گشته است. (جامه عمل پوشیده است، واقعیت یافته است.)
·
مراجعه
کنید به سوسیالیسم
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر