۱۳۹۲ آبان ۲۵, شنبه

من یار مهربانم، اما كمی گرانم !

عمران صلاحی

·        من یار مهربانم، اما كمی گرانم
·        چون جنس باد كرده در دست ناشرانم

·        دركل به قول ایشان كم سود و پر زیانم
·        من گرچه اهل ایران، این ملك شاعرانم

·        زیر هزار نسخه باشد شمارگانم
·        مانند حال زائو، در وقت زایمانم

·        پا لنگ فیلم و زینكم، پا گیر این و آنم
·        گیرم اگر مجوز من یار پند دانم

·        (زینک به فلز « روی» اطلاق می شود که گراور سازان روی آن عکس می گیرند.) 

·        از این ممیزی ها سرویس شد دهانم
·        اغراق اگر نباشد صفر است راندمانم

·        یك روز رفتم ارشاد با این قد كمانم
·        گفتم:
·        «بده مجوز، ای راحت روانم»
·        گفتا:
·        «تو را برادر، یك سال می دوانم
·        در تو عقایدم را با زور می چپانم»

·        گفتم:
·        «نمی توانی»، گفتا كه می توانم
·        گفتم:
·        «كنم شكایت»،  گفتا كه ...

·        از حرف های او سوخت تا مغز استخوانم
·        من یك كتاب خوبم، عشق است ترجمانم

·        نه عامل خلافم، نی در پی مكانم
·        محبوب اهل فكرم، منفور طالبانم


·        فعال در مسیر آزادی بیانم
·        خواننده گر «كوزت»  شد، من « ژان وال ژان» ام

·        من وارث پاپیروس از مصر باستانم
·        هم خبره در سیاست، هم اقتصاد دانم


 میرزا جبار عسگرزاده معروف به جبار باغچه‌بان  (۱۲۶۴ـ  ۱۳۴۵ )  
بنیان‌گذار نخستین کودکستان و نخستین مدرسه ناشنوایان ایران در تبریز
اولین مؤلف و ناشر کتاب کودک در ایران
 

·        بسیار حرف دارم، با آن كه بی زبانم
·        شاگرد فابــــریكِ  جبار باغچه بانم

·        درد دلم شنیدی، حالا بخوان به خوانم
·        از بس كه شعر گفتم، كف كرد این دهانم

·        حسن ختام، بیتی است كآمد نوك زبانم
·        از خطه بیابان گفته سعید جانم:
·        «من شاعری جوانم، منهای گیسوانم»
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر