۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

در آستانه

سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)

·        برخاست از برابرم و راست ایستاد
·         دلگیر و ملتهب
·        لختی چو دود و شعله به آئینه تکیه داد

·        دیگر بر او فضای تنی خسته  تنگ بود
·        من سنگ سخت بودم و او آب و رنگ بود

·        بگذشت از میان اتاقم شتابناک
·        بی سایه ای به خاک
·        در آستان در
·        یک لحظه ایستاد و نگاه نوازشش
·        روی کتاب های من و شعرهای من
·         بر روی میز و قالی و گلدان و پرده ها
·         افسرده پرسه زد

·        آنگاه بی صدا
·        از پله ها گذشت و ز دالان عبور کرد
·        صد شمع و صد چراغ از این خانه دور کرد

·         سر کردم از دریچه و در کوچه دیدمش
·        ـ انبان یادهای من افکنده روی دوش ـ
·        می رفت چون نسیمی و بر رهگذار او
·        در شام سرخپوش
·        پاییز، برگ سوخته می ریخت در هوا

·        بستم دریچه را و دل آزرده تر ز پیش
·         تار سپید موی، نهفتم ز آینه

پایان 
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

۴ نظر:

  1. ویرایش:
    برخاست از برابرم آرام و ایستاد

    پاسخحذف
  2. ویرایش:
    صد شمع، صد چراغ از این خانه دور کرد

    پاسخحذف
  3. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف