۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

چاله ها و چالش ها (382)


حزب لنینی و الگوی پیشنهادی برای حزب چپ
بهروز خلیق
سرچشمه:
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com     
  
مسعود راد
 توصیه می کنم اگر مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را نخوانده اید حتما این کار را بکنید
چون دریچه جدیدی را به روی تان می گشاید تا دنیای مدرن را بهتر ببینید.
وقت زیادی نمی گیرد.
همه اش سی ماده کوتاه و مختصر است و می توانید آن را در اینترنت پیدا کنید.
احتمالا پس از مطالعه متوجه خواهید شد که اتفاقا کژی هایی که شما اشاره کرده اید بیشتر در حکومت هایی رخ می دهد که خود را مقید به رعایت حقوق بشر نمی دانند.
 به علاوه به شما کمک خواهد کرد که نه تنها با حقوق فردی خود بیشتر آشنا شوید، بلکه با حقوق دیگران و الزام احترام به آن نیز آشنا شوید.
بعد، تصور کنید قوانین کشور ما هم با التزام به رعایت این حقوق نوشته شوند. قطعا شما هم ایران نوین را بیشتر دوست خواهید داشت.  


ربابه
کاغذ پاره بازی های مسعود راد و شرکاء

1

·        ظاهرا به بعضی ها خیلی خوش می گذرد و نتیجتا نفس شان از جای گرمی بیرون می زند.
·        آن سان که حتی چند خط از توضیح دگراندیشی را نمی توانند بخوانند و نمی خوانند.

2

·        بعضی ها بسان جزمگراهای کلاسیک به مفاد کاغذ پاره ای چسبیده اند، قیاس به نفس می فرمایند و به برکت عینک طبقاتی خود جهان را بهشت واره تصور و تصویر می کنند.

3

·        حمله به یوگوسلاوی، عراق، لیبی و غیره و گلوله باران حتی اتمی این کشورها، مسموم کردن محیط زیست برای دهها هزارسال، تسخیر و اشغال و چپاول دار و ندار  این ملت ها، کشتار و دربدر کردن میلیون ها انسان از سوی متروپول های امپریالیستی صورت گرفته و کماکان صورت می گیرد و یا از سوی «حکومت هایی رخ می دهد که خود را مقید به رعایت حقوق بشر نمی دانند»؟    

4

·        تحمیل فرامین بانک جهانی و تقلیل دستمزد کارگران در دور افتاده ترین نقاط جهان تا حد چندرغاز و بیچاره کردن میلیون ها انسان زحمتکش،  بنظر جناب راد عدم رعایت حقوق ملل و حقوق بشر نیست؟
·        حق کار و حق حیات جزو حقوق بشر نیست؟

5


·        مسعود راد و اعوان انصارشان لطف کنند و بعد از مطالعه مفاد مختصر و مفید حقوق بشر امپریالیستی، واژه مختصرتر « سکس» را به هر زبانی که خواهند و با هر خطی که توانند در انترنت شان بنویسند و شاهد چندین میلیون کودک و نوجوان و سالمند نر و ماده در قلب متروپول های سرمایه داری باشند که به فحشا کشیده شده اند و به فرمان سرمایه آن می کنند که سرمایه طرفدار حقوق بشر می خواهد.
·        پرهیز از تخریب عزت انسانی جزو مفاد مختصر و مفید حقوق بشر کذائی نیست؟

6

·        تحمیل بحران عمومی سرمایه داری به توده های زحمتکش جهان، رواج بیکاری و ذلت توده ای و تخریب برنامه ریزی شده و سیستماتیک فکری، فرهنگی، اخلاقی و جسمی توده های مردم با مفاد مختصر و مفید اعلامیه مسعود  راد و شرکاء دمساز است؟  
·         
7

·        ضمنا بد نیست که بهروز خلیق نظری به نظرات مسعود راد و شرکاء بیاندازد و با طرفداران پر و پا قرص «الگوی گل و گشاد حزبی» خود آشنا شود.

·        چون بهترین راه برای کشف  صحت و سقم افکار، موضعگیری طبقات اجتماعی مختلف نسبت بدان است:

تو اول بگو با کیان نیستی
من آنگه بگویم که تو کیستی
و خادم کدام طبقه اجتماعی هستی؟

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر