۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

نقل قول هائی از آلبرت اینشتین (4)

برگردان یدالله سلطان پور

1

• من نمی دانم که در جنگ جهانی سوم چه تسلیحاتی بکار گرفته خواهد شد.
• ولی می دانم که جنگ جهانی چهارم بی شک با سنگ و چماق انجام خواهد یافت!

2
• من بیشتر از گذشته به آینده می اندیشم!
• برای اینکه تصمیم دارم در آینده زندگی کنم، نه در گذشته!

3

• جهان از طرف اشرار تهدید نمی شود، بلکه از طرف کسانی تهدید می شود که مانع اشرار نمی شوند!

4

• تنها کسی که از صمیم قلب منفی می اندیشد، می تواند مثبت سورپریز شود!

5

• ارواح بزرگ همیشه مورد خصومت شدید افراد متوسط بوده اند!
• چنین کسانی نمی توانند بفهمند که کسی چگونه می تواند به جای تن در دادن بی خیالانه به پیشداوری های به میراث مانده، با صداقت و شهامت خارق العاده کله خود را بکار اندازد، به انجام تکالیف خود کمر بندد و نتایج تفکر خود را با صراحت بر زبان راند!

6

• من شخصا ابائی از آن ندارم که نظرم را صریحا بر زبان رانم.
• خود را به این کار مکلف می دانم.
• آراء منفرد اما در هیاهوی توده گم و گور می شود!
• همیشه چنین بوده است!
ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر