۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۵۳۰)

 
 
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

سازمان شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی
(علم التشکیلات مارکسیستی ـ لنینیستی)
ادامه 

ج

۱
·    اوتوماتیزاسیون (اوتوماسیون، خودکارسازی) بغرنج روندهای تولید و روندهای هدایتی (رهبری) به انضمام تدارک آنها، تنظیم عملیاتی آنها و کنترل آنها تشکیل شرایط (پیش شرط های) سازمانی لازمه را و پروژه بندی کل سیستم های سازمانی را به مثابه بنیان سیستم های فنی منطبقه الزامی می سازد.

۲
·    اینجا باید در عام ترین فرم، اوبژکت های کیفیتا متفاوت سازمان شناسی (علم التشکیلات) و استعمالش در روابط   انسان ـ انسان، انسان ـ ماشین (دستگاه) و ماشین ـ ماشین در نظر گرفته شوند.

ح
·    پیچیدگی، بغرنجی و اهمیت منتج روز افزون از همه آنها در واحدهای اقتصادی که در آنها ضمنا الزامات تنظیمی و الزامات اطلاعاتی نمودار می گردند، تشکیل سازمان سیستم رهبری (هدایت) را و کلیه روندهای رهبری (هدایتی) را الزامی می سازند که باید هم با شرایط روند بازتولید که باید رهبری (هدایت) شوند و هم با خودقانونمندی های فونکسیون خاص «رهبری» (هدایت) حداکثر مطابقت را داشته باشد.

خ
·    افزایش کیفی و کمی الزامات اطلاعاتی، دامنه اطلاعات و کاربست اطلاعات و امکانات عینا (به طور عینی) موجود فنون مدرن حلاجی اطلاعات عوامل زیر را که از توسعه انقلابی در پایه فنی کردوکار رهبری (هدایت) و از استفاده از متدها و روش های مدرن مته متیکی ـ فنی منتج می شوند، الزامی می سازد:
·     تسلط سازمانی را
·     تشکیل تغییرات ژرف در سیستم رهبری را  
·    تشکیل تغییرات ژرف در روند رهبری را 

پایان 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر