۱۳۹۸ دی ۲۹, یکشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۲۳۰)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
 
مذهبی اندیشی مذهب ستیزان
 
این مزخرفات هدایت مملو از ایراد اند.

ما فقط جمله اخر او را به چالش می کشیم:

هدایت
اسارت به میله های دورت نیست
به حصارهای دور تفکرت است

۱
هدایت ظاهرا بدترین دشمن مذهب است.

۲
ولی طرز تفکرش
کمترین تفاوتی با طرز تفکر مذهبی ندارد.

۳
طرز تفکر مذهبی به وارونه اندیشی اطلاق می شود.

۴
مذهب
شعور وارونه و پادرهوا ست.

۵
مذهب
روح را خالق ماده می داند
خدا را خلق جهان می داند.
در حالی که خدا مخلوق جامعه است.

۶
هدایت
اسارت را نه در قید و بندهای مادی
بلکه در قید و بندهای فکری می داند.

۷
روشنفکر بدبخت طویله
نمید اند
که
قید وبندهای فکری یعنی باور به خریت و خرافه
انعکاس قید و بندهای مادی است.

۸
مثال:
عقب ماندگی فکری اعضای جامعه
مادرزادی نیست.
عقب ماندگی فکری نتیجه فقدان امکانات مادی و معیشتی برای تحصیل علم وفن و فرهنگ است.

۹
اگر فرزند دهقان بتواند به مدرسه رود و علم وفن بیاموزد
حصارهای فکری اش در هم می شکنند

۱۰
اگر در مدرسه به عوض علم و فن
فقه و خرافه به خورد کودکان مردم داده نشود،
حصارهای فکری تشکیل نمی گردد

۱۱
یعنی
حصارهای فکری
توسط اجامر طبقه حاکمه
(کتب درسی و معلمین، وعاظ و غیره)
به کودکان مردم تحمیل می شود

۱۲
اینکه هدایت می تواند تحصیل کند و به فرنگستان سفر کند و رشد فکری کند
نتیجه تعلقات طبقاتی او به طبقه حاکمه است:
علل مادی دارد
و
گرنه هیچ بچه دهقان و بچه کارگر و بچه پیشه وری
خنگ تر ازاو نیست
بلکه
فقیرتر از او ست.

مائو 
صلواة اله علیه
 
ﻧﺒﺮﺩ ﺳﺨﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻭ ﺗﺤﮑﻴﻢ، ﻭﺣﺪﺕ ﺍﺿﺪﺍﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
ﺍﻳﻦ ﻗـﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳـﺖ.
ﻫﻤﭽﻨـﻴﻦ ﺁﻧﻬـﺎ ﻣﺘﻘﺎﺑﻼﹰ ﺑﻪ ﻳﮏ ﺩﻳﮕﺮ ﺗﺒﺪﻳﻞ میﺷﻮﻧﺪ.
ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰ نمیﺗﻮﺍﻥ ﻳﺎﻓﺖ ﮐﻪ ﻣﺘﻘﺎبلاً ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺒﺪﻳﻞ (ﺑﻪ ﺿﺪ ﺧـﻮﺩ) ﻧﺒﺎﺷﺪ،
ﺳﺮﻋﺖ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﮐﻢ ﺗﺒﺪﻳﻞ میﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﻋﮑﺲ.
ﮐﺎﺭ ﺑـﻪ ﺍﺳـﺘﺮﺍﺣﺖ ﺗﺒـﺪﻳﻞ میﺷـﻮﺩ ﻭ ﺑﺮﻋﮑﺲ.
ﺍﺳﺘﺮﺍﺣﺖ ﻭ ﺗﺤﮑﻴﻢ ﺑﻪ ﻧﺒﺮﺩ ﺳﺨﺖ ﺗﺒﺪﻳﻞ می ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍلیٰ ﺁﺧـﺮ.
ﺍﺳـﺘﺮﺍﺣﺖ، ﺗﺤﮑـﻴﻢ ﻭ ﻧﺒـﺮﺩ ﺳﺨﺖ ﻫﻤﮕﻮنی ﻧﻴﺰ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
ﺍﺯ ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻦ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺴﺘﺮ ﺭﻓﺘﻦ ﻧﻴﺰ ﻭﺣﺪﺕ ﺍﺿﺪﺍﺩ ﺍﺳﺖ.

۱
عجب مزخرفاتی

۲
نه تنها خود مائو فرد بیسوادی بوده
بلکه مترجم مزخرفات مائو هم پخمه بوده است.

۳
مائو اصلا نمی داند که دیالک تیک چیست.

۴
بی دلیل نبود که ساواک
کتب خیلی خیلی سرخ مائو را به توصیه مستشاران یانکی
به عنوان کتب انقلابی خطرناک
وسیعا توزیع می کرد.

۵
با خواندن مزخرفات مائو
فقط می توان از فلسفه و مارکسیسم
متنفر شد.

۶
تضاد چیست که در لاطائلات مائو برجسته می شود.

۷
تضاد
یکی از اقطاب دیالک تیکی است.
مثل فرم که یکی از اقطاب دیالک تیکی است

۸
تضاد به تنهایی وجود ندارد
به همان سان که فرم به تنهایی وجود ندارد.
کمیت به تنها یی وجود ندارد
کیفیت به تنهایی وجود ندارد
روح به تنهایی وجود ندارد

۹
تضاد در دیالک تیک پیوند و تضاد وجود دارد:
وحدت دیالک تیکی اضداد
وجود دارد:
دیالک تیک فرم و محتوا
وجود دارد.
دیالک تیک کمیت و کیفیت وجود دارد.

۱۰
یعنی
هیچ محتوایی (درونمایه ای، مظروفی) نمی توان یافت که فرمی (ساختاری، ظرفی، شکل و شمایلی، ظاهری، صورتی) نداشته باشد.

۱۱
سعدی شیرازی
میلیون ها بار دیالک تیکی اندیش تر از مائو بوده است.
ما
سالها ست که روی آثار و اشعار سعدی کار می کنیم.
آثار و اشعار سعدی دریا ست.

۱۳
مثال:
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
ای برادر سیرت زیبا بیار

سعدی دیالک تیک فرم و محتوا را به شکل دیالک تیک صورت و سیرت
بسط می دهد و نقش تعیین کننده را از ان محتوا (سیرت) می داند.
بسان مارکس

۱۴
مائو باید با سعدی آشنا شود تا بفهمد که دیالک تیک چیست.

۱۵
مثال دیگر:
نا برده رنج گنج میسر نمی شود

سعدی
دیالک تیک ریاضت و لذت (مارکس) را به شکل دیالک تیک رنج و کنج بسط می دهد و نقش تعیین کننده را از ان ریاضت (رنج و زحمت و کار) می داند.

مثال دیگر:

گنج و مار
و
گل و خار
و
غم و شادی
به همند

پیدا کنید دیالک تیک های عینی سعدی را
 
 
عبدلی

همراه با مرگ رژیم جمهوری اسلامی تمام فرهنگ و ایدئولوژی رژیم همچو قاسم سلیمانی به زباله دان تاریخ می روند.

۱
هی مشد عبدلی
کاش چنین بود که تو می خواهی

۲
اولا
اجامر فاشیسم و فوندامنتالیسم و میلیتاریسم
تنها چیزی که ندارند
فرهنگ است.

۳
حتی در طویله های امریکا و اروپا چنین اند،
چه رسد به طویله جماران و جمکران

۴
ضمنا منظورت از فرهنگ چیست؟

۵
ثانیا
حاج قاسم سلیمانی هیملر فاشیسم و فوندامنتالیسم اسلامی بوده است
و
نه
ایده ئولوژی آن.

۶
منظورت از ایده ئولوژی چیست؟

۷
ایده ئولوژی
چیزی طبقاتی است و خلایق آن را با شیر مادر اندر میکنند
و
با
کفن و دفن بدر.

۸
ثالثا
خسارات مادی، فکری، اخلاقی، استه تیکی، روحی و روانی وارده بر سکنه ایران
حتی صدها سال
پس از سرنگونی طبقه حاکمه برخاسته از عنگلاب اسلامی
از بین نخواهند رفت.

۹
یکی از خسارات فکری و فرهنگی همین است که تو معنی حرف دهن خودت را حتی نمی دانی.
البته
همه مثل تو هستند.
و این عیب کمی نیست.
 
شعور اجتماعی
انعکاس (عکس اندازی، عکس برداری) وجود اجتماعی است.

۱
قرآن
صدها هزار بار بهتر از تورات و انجیل و غیره
است.

۲
ما صدها آیه از قران را تحلیل و منتشر کرده ایم.
مراجعه کنید به قرآن کریم از دیدی دیگر

۳
قرآن حاوی اندیشه های فوق العاده ارجمندی است.

۴
مثال:
انما اموالکم، ازواجکم، اولادکم فتنه
عدو لکم.

۵
اموال و زنان و فرزندان شما
اسباب آزمون شما هستند
دشمنان شما هستند

۶
در این ایه
چنیدن دیالک تیک مهم جامعه بشری تبیین می یابند.

الف
دیالک تیک زنان و نران

ب
دیالک تیک
زنان و شوهران

پ
دیالک تیک مولد و مولود
(والدین و کودکان)

ت
دیالک تیک ثروت مادی و خصوصیات فکری و اخلاقی
(دیالک تیک زیربنای اقتصادی و روبنای ایده ئولوژیکی)

۷
قرآن سطح توسعه فکری جامعه را در دوران برده داری منعکس می کند
و
صدها هزار بار بهتر از تورات و انجیل و زباله های فکری و مذهبی دیگر

۸
مذاهب
فرم های شعور بشری را
در
طول تاریخ
نمودار می سازند

۹
خلاصه کردن مذاهب در خرافات
عامیانه
و
عوام فریبانه است
و
نه
رئالیستی و راسیونالیستی
 
 
ما
عن
گلاب
کردیم
یا
عن
گلاب
ما
را؟

۱
این «تظاهر» ات
مظاهر تزویرند و بس.
مش ولتر

۲
در طویله جماران
هیچکس
آن نیست
که
می نماید.

۳
همین جماعت
دیروز به عوض زنجیر
عکس شاه و فرح
در دست داشتند
جاوید
شاه
می گفتند
و
با می نی ژوپ از روی چوب می پریدند

۴
فردا
روز دیگری است

۵
شاید شازده برگردد
و
با
شازده
می نی ژوپ و جوب هم
 
از اين شب هاي ناباور
ه. الف. سایه

من آن صبحم که ناگاهان چو آتش در شب افتادم
بيا اي چشم ِ روشن بين که خورشيدي عجب زادم

ز هر چاک ِ گريبانم چراغي تازه مي تابد
که در پيراهنِ خود آذرخش آسا درافتادم

چو از هر ذره ى من آفتابي نو به چرخ آمد
چه باک از آتش ِ دوران که خواهد داد بر بادم

تنم افتاده خونين زير ِ اين آوار ِشب ، اما
دري زين دخمه سوي خانه ى خورشيد بگشادم

الا اي صبح آزادى به ياد آور در آن شادى
کز اين شب هاى ناباور منت آواز مي دادم

در آن دورى و بد حالى نبودم از رُخت خالى
به دل مي ديدمت وز جان
سلامت مي فرستادم (به تو سلام می فرستادم)

سزد کز خون ِ من نقشي بر آرد لعل ِ پيروزت
که من بر دُرج ِ دل (صندوقچه جواهرات) مهرى به جز مهر ِ تو ننهادم

به جز دام ِ سر زلفت که آرام ِ دل ِسايه است
به بندى تن نخواهد داد هرگز جان ِ آزادم

پایان
 
حق با مهماندار است.

۱
هواپیما
به رگبار موشک بسته شده و دو موشک به دو بخش مختلف هواپیما اصابت کرده است.

۲
پس از اصابت موشک اول
خلبان سعی کرده به فرودگاه برگردد و جان مسافرین را نجات دهد.

۳
خلبان خوبی بوده
و گرنه می توانست با چتر نجات خود و همکارانش را نجات دهد.
ما البته نمی دانیم چتر نجات دارند و یا نه.
خلبان های هواپیماهای جنگی که بیشک دارند.

۴
در عخبار جماران هم پس از ذکر اشکال فنی هواپیما
ذکر شد که او قصد بازگشت به فرودگاه را داشته است.

۵
ولی بلافاصله موشک دوم به بخش دیگرش اصابت کرده است و تلی از آتش تشکیل شده است.

۶
سؤال اول:
چرا جانیان جماران از اشکال فنی سخن گفته اند و نه از نشانه گیری عمدی؟

۷
ظاهرا ساعت ها وقت برای ابراز نظر و تجدید نظر لازم داشته اند و
بالاخره
اعلام داشته اند که سهوا زده اند:
خیال کرده اند که کروز میسل (؟) موشک و یا هواپیمای جنگی امریکایی است.

۸
مهماندار بالتجربه بطلان این ادعا را اثبات می کند.

۹
پناهی نامی در پیج حزب چپ فدائیان عکس بادی گارد سلیمانی را با ضعیفه اش منتشر کرده بود که جزو مسافران این هواپیما بود و قصد فرار به کانادا را داشته است.

۱۰
بینوا را سؤال باران کردیم که چرا
حریف را قبل از سوار شدن دستگیر نکرده اند؟
چرا ترورش نکرده اند؟
چرا هواپیما را باز نگردانده اند؟

۱۱
عقل و دادن جواب عقلی به این سؤالات را اما از خردستیزان جماران نباید انتظار داشت.

۱۲
اینها اگنوستیک هستند:
من نمی توانم بیندیشم و بشناسم
پس فرقی با خر ندارم.

۱۳
فیلم هایی هم راجع به سقوط هواپیماها منتشر شده که به نیت اعدام مهره اطلاعاتی مهم صورت گرفته است.

۱۴
بدین طریق
درز اطلاعات حتی توسط ضعیفه حریف
محال می گردد:
مرده ها
لال اند و توان انجام کاری را ندارند.

۱۵
در سپاه پاسداران عنگلاب اسلامی
بارها در سطوح عالی اش
پاکسازی صورت گرفته است
دهها تن از سرداران کذایی
بازداشت و سر به نیست شده اند.

۱۶
بی دلیل نیست که خیلی ها
اعدام سلیمانی را هم به عنوان توطئه خود جماران تلقی کردند:
گفتند
مثلا اطلاعاتی های خود رژیم لو داده اند تا امریکایی ها بزنند
و
یا
...

۱۷
جماران در موضع ضعف قرار دارد
کلافه است
در بن بست قرار گرفته
دست پاچه شده بوده است
عقل که نباشد هر کاری مجاز و ممکن است
 
مذهبی اندیشی ضد مذهبی ها

این دو قطب ارتجاعی(جهاد اسلامی ازیک طرف و نظام سرمایه داری_امپریالیسم غربی/نهضت مسیحیت فاشیست جهانی ازطرف دیگر ) حتی درحالی که با یکدیگر مخالفت میکنند،یکدیگر راتقویت میکنند .
آنها در یک وجهه کاملآ با هم مشترک هستند سرکوب ستمدیدگان و زحمتکشان و مبارزان و به بیراهه بردن انقلاب شان و تقویت جبهه وحشیگری سیاه مذهب و سرمایه ..

۱
واژه
باید خود باد
واژه
باید خود باران باشد.

۲
تفکر
اگر قرار باشد که تفکر باشد
باید
تفکر مفهومی باشد.

۳
خامنه ای و خمینی و دار و دسته مربوطه
نماینده فاشیسم (پان اسلامیسم) و فوندامنتالیسم شیعی اند

۴
یعنی
طبیعتا
ضد امپریالیستی (از موضع طبقاتی و فرماسیونی ـ اقتصادی فئودالیستی)
و
ضمنا
ضد کمونیستی اند.

۵
پمپ کهنه و نو
نماینده سرکرده امپریالیستی جهان اند
که
هم
ضد کمونیستی اند
و
هم
ضد فوندامنتالیستی
(ولی نه ضد فئودالیستی) اند.

۶
بورژوازی امپریالیستی 
(بورژوازی واپسین و معاصر)
ضد بورژوازی مترقی آغازین است که دیگر وجود ندارد و دستاوردها و میراث فکری اش را پرولتاریا تداوم می بخشد

۷
بورژوازی امپریالیستی 
(بورژوازی واپسین و معاصر)
متحد برده داران، فئودال ها و روحانیت و کنیسه و کلیسا و مسجد است
تا مغز استخوان مرتجع است.

۷
اشرافیت فئودال و روحانی
بسان بورژوازی امپریالیستی
دوگانه است:

الف
اشرافیت فئودال و روحانی سنتی است که نماینده اش بروجردی و شریعتمداری و غیره اند

ب
اشرافیت فئودال و روحانی فوندامنتالیستی
که نماینده اش بن لادن و مظاهری و خمینی و داعش و ملاعمر و سید علی و کوسه و ددان درنده دیگرند.

۸
بورژوازی امپریالیستی
هم
یگانه دوگانه است:

الف
اگر توده خاموش باشد
تظاهر به دموکراسی فرمال می کند.

ب
اگر توده برخیزد
ماسک از چهره برمی دارد و ماهیت فاشیستی خود را نمودار می سازدو
خون می ریزد.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر