۱۳۹۸ بهمن ۲, چهارشنبه

بحثی راجع به نقد مذهب (۳)

 
 
تحلیلی
از
شین میم شین
 
اگر می خواهید ملتی را کنترل کنید
به انها خدایی برای پرستش بدهید
حریف

۱
خدا چیست؟

۲
خدا
که
تازگی ندارد
 تا
 برای کنترل ملتی
اختراع شود 
و
 به
 ملت 
داده شود.

۳
خدا
که
همیشه
روحی، فکری، غیرمادی، انتزاعی و آسمانی
 نبوده است
تا رسولی را مبعوث کند (اسلام) و یا در جسمی فرو رود (پسر خدا) (مسیحیت)

۴
خدا
صدها هزار سال قبل
حتی 
در
 جوامع بی نیاز از کنترل وعاری از سلطه و ستم
وجود داشته است.

۵
بشر فقط با نان زنده نیست
بشر به جان (اندبشه، روح، باور) هم به همان سان نیاز دارد.

۶
دیالک تیک نان و جان
دیالک تیک ماده و روح
دیالک تیک وجود و شعور
را
نمی توان حتی با بمب اتم و با اشعه لی زر از هم گسست و با نان خالی و یا با جان خالی زیست.

۷
فردوسی
 
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای
خداوند روزی ده رهنمای

خداوند کیوان و گردان سپهر
فروزنده ماه و ناهید و مهر

۸
ما 
با 
سه نوع خدا 
در
 طول تاریخ
سر و کار داشته ایم:

الف
طبیعتخدا
 
بشریت در دوره ای از تاریخ
(در دروه ای از توسعه و رشد جامعه بشری)
عناصر معینی از طبیعت
را
بانی و باعث و مسبب هستی شناخته و پرستیده است.
مهر پرستی
(میترائیسم)
مادرپرستی
پدرپرستی
(پرستش آلات تناسلی)
خداوندان اساطیری ساکن در کوهسار اولمپ
مظاهر انسان واره عناصر طبیعی بوده اند:
زئوس خدای آذرخش
یکی دیگر خدای عشق
...

مراجعه کنید
به
وحدت و مبارزه خدایان سه گانه
 
ب
طبقه حاکمه ـ خدا
 
بشریت پس از فروپاشی جامعه کمونیستی اولیه
و
تشکیل طبقات اجتماعی ارباب و برده
طبیعتخدا
را
با
طبقه حاکمه ـ خدا
جایگزین می سازد:
فراعنه
شاهان
اصنام
به
مقام خدا
ارتقا داده می شوند.
 
بشر در این مرحله توسعه
هنوز قادر به تفکر انتزاعی نبوده است.
 
با
توسعه تفکر بشری
طبقه حاکمه ـ خدا
با
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی اعضای طبقه حاکمه
مسیح
الله
جایگزین می شود
که
لامکان و لازمان و روحی و فکری و نامرئی
است.
 
الله
قبلا
بتی در کنجی از بتکده کعبه بود
که
توسط حضرت محمد
جامه انتزاعی در برمی کند
و
به
آسمان برده می شود.
 
الله
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی اعضای طبقات حاکمه
(اشرافیت برده دار و روحانی (آل عبا) و فئودال و روحانی و بورژوازی)
است:
 
 
الله
تصویری فکری (روحی) و مجرد (انتزاعی)
از
اعضای طبقات حاکمه مادی و مشخص
است.

اگر به آیات قرآن دقت کنیم
الله
همه صفات خوب و بد لاشخورهای قلدر و قدر قدرت از چنگیز خونریز تا تیمور لنگ و خلفا و خوانین و سلاطین و فقها و غیره
را
دارد:
رحمان و رحیم
است.
جانی و جانان
است
صدیق و کذاب
است
خردمند و خر و خردستیز
است:
 
به
سلامی گردن می زند
و
به
دشنامی
خلعت می بخشد.
(سعدی)
 
ت
 
 
خدای سوم
توده ـ خدا
ست.
 
سیاوش کسرایی
خدای خاک
می نامد
و
فروغ فرخزاد
به
نمایندگی از سوی توده
خود
خدا
می شود
و
دموکراسی
یعنی
توده فرمایی
برقرار می شود.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر