۱۳۹۸ مهر ۳۰, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۴۶)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 

 
زمانی که پخش اعلامیه با دست بردن به اسلحه یکی باشد، مردم دست به اسلحه بردن را انتخاب می کنند.
رژه دو بری

۱
وقتی کسی توان تفکر مفهومی نداشته باشد
یا عرعر می کند و یا عوامفریبی

۲
مثال:
زباله های حزب الله و فدائیان اسلام و خلق و مجاهدین اسلام و خلق و لیملام و دیمدام
از خمینی و جلال آل احمد و احمد شاملو تا صمد بهرنگی و بهروز دهقانی و سرکوهی و جزنی و احمد زاده و اشرف دهقانی
تنها چیزی که نداشته اند
ذره ای مغز اندیشنده در کدوی کله و سخنی سنجیده در چنته بوده است.

۳
ما بخش اعظم لاطائلات اینها را تحلیل و منتشر کرده ایم.

۴
اعلامیه های اینها را منتشر کنید
تا
ببینید که آبرو ریزی بوده اند.

۵
بخش اعظم سران این طویله ها حی و حاضرند
ما
عرعریات همین ها را هم تحلیل و منتشر کرده ایم.

۶
اولین اعلامیه های کذایی فدائیان خلق عاشق خلق
را
کودکان پخش کرده اند و دستگیر شدند و بزرگسالان ناقص العقل تر از کودکان را لود داده اند.

۷
مشخصه اصلی فاشیسم و فوندامنتالیسم
خریت است.

۸
رژی دوبری
دروغ می گوید.

۹
مردم هرگز اعلامیه نمی نویسند و پخش نمی کنند تا به تساوی پخش اعلامیه با ترور پی ببرند.

۱۰
محتوای اعلامیه های اجامر فاشستی و فوندامنتالیستی
نه
روشنگری علمی و انقلابی
بلکه
شعار تنها ره رهایی از انقلاب اجتماعی
ترور مسلحانه بوده است.

۱۱
هر رژیمی از عوامفریبی ارتجاعی و ضد انقلابی ممانعت به عمل می آورد.

۱۲
این زباله ها به همان اندازه عشق به مردم داشته اند که حزب الله و طالبان و داعش و غیره دارند.

۱۳
ما با جنون طبقاتی در این جور موارد سر و کار داریم و نه با عشق و فداکاری

۱۴
وقتی انقلاب اجتماعی
زیر پای ارتجاع را خالی کند
مرتجعین بر سر دو راهی زیر قرار می گیرند:

الف
یا
تسلیم سرشته به یأس

ب
ترور عنقلابی برای قبضه مجدد قدرت

۱۵
تفاوت شوپنهاو با نیچه
بروجردی با خمینی
همین است.

۱۶
فاشیسم و فوندامنتالیسم
مرتجعین ایستاده بر لب گور تاریخی
را
شیر می کنند
و
به حمله بر ضد دژهای انقلاب
تحریک و تشویق و ترغیب می کنند
تا
ماضی مغلوب را مجددا احیا کنند.

۱۷
جنون این زباله ها نتیجه جمع آمدن خریت با خردستیزی است.

۱۸
نیچه مؤسس خردستیزی (ایارسیونالیسم) است.
جلال و شاملو و بهرنگ و غیره
مبلغ نیچه ئیسم اند:
همه اش نباید فکر کرد
راه که بیفتیم ترس مان هم می ریزد.

۱۹
خریت توانگر کند فرد را
خبر تو عشاق ولگرد را
 
روسیه و چین هم از این قاعده مستثنی نیستند، لنگ آنها هم در خاورمیانه بر گرده مردم است
مهرزاد

۱
فویرباخ
حکیم بورژوایی آلمان
می گفت:
شعور در کاخ با شعور در کوخ
تفاوت دارد.

۲
ولی منظور او چه بود؟

۳
ما غیبگو که نیستیم تا به منظور او واقف باشیم.

۴
ما کشف او 
را
به مدد دانش تجربی مان
توضیح می دهیم:
میان وجود و شعور
رابطه دیالک تیکی هست:

الف
کاخ نشینان
در نعمت مادی به سر می برند
و
در ذلت معرفتی
یعنی
در ناز و نعمت و خریت

ب
کوخ نشینان اما بر عکس
در ذلت مادی به سر می برند
و
در نعمت معرفتی
یعنی
شکم شان گرسنه است
و
به
قول سعدی
اندرون شان از طعام خالی است
ولی کله شان از نور معرفت (شناخت و شعور) سرشار است.

۵
یکی از بدترین بدبختی های اجامر مرفه و مرتجع
خریت آنها ست.
با پوزش از خر که خر نیست.

۶
آخر لامصب
عقل که هرگز نداشته ای
مقلت کجا ست؟

۷
چگونه می توان
میان جمهوری خلق چین و روسیه
علامت تساوی گذاشت؟

۷
روسیه
کشوری اولیگارشیستی است

۸
روسیه حامی کثیف ترین دار و دسته های نئوفاشیستی و فوندامنتالیستی و امثال تو است.

۹
ترامپ ها با حمایت ضمنی پوتین پیروز شده اند.
۱۰
جمهوری خلق چین
عادم هندسی
جمهوری سرخ
 است.

۱۱
جمهوری خلق چین
تحت رهبری حزب کمونیست چین
 است

۱۲
جمهوری خلق چین
ضمنا
در تلاش عرقریز برای نجات از استعمار است

۱۳
چگونه ادعا می کنی
جمهوری سرخ چین
استعمارگر است؟

۱۳
به چه دلیل منطقی و تجربی
ادعا می کنی
که
جمهوری خلق چین
در خاوران خاور
مشغول خونریزی است؟

۱۴
شرم نمی کنی؟
 
مهری

یادی از "نسیم شمال"
روزنامه نسیم شمال به مدیریت سید اشرف الدین الحسینی و شاعر مردمی در ۱۳۲۵ هجری قمری در گیلان طلوع کرد و در سال ۱۳۳۳ به تهران انتقال یافت.
شرایط اشتراک را در یکی‌ از شماره‌ها چنین یاد کرده :
تهران ۱۵ قران - ولایات ۱۸ قران - تک شماره ۵ شاهی - به چند شرط برای مشتریها روزنامه فرستاده می‌‌شود : اولا - اگر می‌خواهید مشترک شوید باید اول استخاره کنید.
دوم - کاغذ‌هایی‌ که برای اداره می‌‌فرستید با قلم تبریزی و مرکب ایرانی‌ بنویسید مبادا با قلم آهن و مرکب فرنگی‌ بنویسید.
سوم - اگر خواستید پول سفید بفرستید اول پول‌ها را آب بکشید و در قمیص تمیزی بپیچید شاید دست شراب خورده‌ای به آن پول خورده باشد.
چهارم - اگر در این خشکسالی نسیم توقیف شد یا اداره به هم خورد ما را حلال کنید.
انتخاب اشعار سید اشرف الدین دشوار است هر که علاقه دارد باید کتابش را بدست آورد و بخواند :
در این فصل خزان ای شاطر آقا ----امان‌ ای شاطر آقا
چرا نا‌ن شد گران ای شاطر آقا ---- امان ای شاطر آقا
دو چشم مشتری‌ها سوی پاروست ---- دو چشم تو به یاروست
چه خوش کردی نشان ای شاطر آقا ---- امان ای شاطر آقا
برای تفنن و انبساط خاطر از روزنامه نسیم شمال :
در منزل ناصرالدین برای پاره‌ای گفتگو‌ها قمرالذاکرین سر شمس الذاکرین را می‌شکند. افتخارالذاکرین و صدرالواعظین فرار می‌‌کنند در بین راه ملک المحدثین و حسام الواعظین را ملاقات می‌‌کنند و تفصیل را می‌‌گویند.
در همان اثنا بدرالذاکرین و جمال الواعظین نیز خبردار می‌‌شوند. همگی‌ به اتفاق انتخاب الواعظین و فخرالذاکرین به دولت سرای اشرف الواعظین می‌‌روند.
از قضا سیف الذاکرین و امجد الواعظین و مجد المتکلمین نهار را در همان جا مهمان بودند، نهار نخورده همه از جای برخاسته به خانه ناصرالذاکرین می‌‌شتابند.
شمس الذاکرین را به هوش آورده با قمرالذاکرین آشتی می‌‌دهند سپس همگی‌ به اتفاق می‌‌روند در منزل اشرف الواعظین صرف نهار می‌نمایند. زنده باد اخوت پاینده باد مساوات.
باین جهت بی‌مناسبت نیست که اشاره شود که سید اشرف الدین خیالی مشوش داشت و بی‌ جنون نبود. جنونی مقدس.
در شماره اول سال هفتم پنج شنبه ۲۴ ربیع الثانی ۱۳۴۱ ق می‌‌گوید: مدت دو سال مریض بودم گاهی در دار المجانین و گاهی در ییلاقات.
آخر یک نفر که سید باشد، شاعر هم باشد، روزنامه نویس هم باشد، فقیر و مسکین هم باشد، اگر جنون نداشته باشد که چیزی ندارد!
 
ادامه دارد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر