۱۳۹۷ بهمن ۱۱, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۸۳۱)


 جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
ضعف جنبش اجتماعی در ایران
محدودیت آن به همین پی «کار» در راه «آزادی» های مدنی و بدنی
 و 
پی «کار» برای نان و پنیر
 است.

اینها همه
نشاندهنده و نشانه عدم بلوغ فکری و فلسفی سکنه طویله جماران اند.

یادش به یاد
رهبر روشنضمیر ما
دلدار ما
دلاور ما
سمتگیر ما

اندکی اندر باب مرگ

۱
آره.
مرگ فاجعه ای است.

۲
مرگ
اما گاهی به آرزویی استحاله می یابد.

۳
مثال:
برخی بیماری ها
دمار از روزگار بیمار در می آورند.

۴
آن سان که مرگ ایدئالیزه می شود
تا
درد بی پایان
پایان یابد.

۵
یعنی
مرگ
به معنی نوعی رهایش از درد
می شود.

۶
این حقیقت امر
برای بازماندگان سوگوار و دردمند
نوعی
تسکین و تسلی است.

۷
چون
تجربه درد کشیدن عزیزی
دستکمی از درد کشیدن خویشتن
ندارد.

۸
رهایش عزیز دردمند از درد بی پایان
اگرچه
درد آور است
ولی
در
تحلیل نهایی
به
معنی رهایش از تجربه درد عزیز
نیز
است.

۹
انتحار برخی ها
در
شرایط شکنجه
و
یا
برای پرهیز پیشاپیش از شکنجه احتمالی
نیز
به همین دلیل است.

کودک همسری

۱
مش محمود دولت آبادی
در
کلیدر
به این مسئله موضوعیت بخشیده است.
آن را تماتیزه کرده است.
حتی جفتگیری در شب معراج را مو به مو تشریح کرده است.

۲
قهرمان رمان کلیدر
گلمحمد
مانع شوهر دادن دختر خردسالی توسط پدرش می شود.

۳
مش محمود
نویسنده رئالیستی است

۴
حیرت انگیز این است که گلمحمد
یعنی فرد مرتجعی (نماینده فئودالیسم و خانخانی و دشمن انقلاب سفید)
به چنین عمل فمینیستی ـ عنقلابی دست می زند.

۵
پدر
اما
بی اعتنا به هارت و پورت و دیکتات گلمحمد
دخترش را شوهر می دهد.

۶
این نشاندهنده و نشانه چیست؟

ایراد نظری این شعر زیبا کجا ست؟

یک شبی مجنون نمازش را شکست
مرتضی عبداللهی

یک شبی مجنون نمازش را شکست
بی وضو در کوچه لیلا نشست

عشق آن شب مست مستش کرده بود
فارغ از جام الستش کرده بود

سجده ای زد بر لب درگاه او
پر ز لیلا شد دل پر آه او

گفت یا رب از چه خوارم کرده ای
بر صلیب عشق دارم کرده ای

جام لیلا را به دستم داده ای
وندر این بازی شکستم داده ای

نشتر عشقش به جانم می زنی
دردم از لیلاست آنم می زنی

خسته ام زین عشق، دل خونم مکن
من که مجنونم تو مجنونم مکن

مرد این بازیچه دیگر نیستم
این تو و لیلای تو … من نیستم

گفت: ای دیوانه لیلایت منم
در رگ پنهان و پیدایت منم

سال ها با جور لیلا ساختی
من کنارت بودم و نشناختی

عشق لیلا در دلت انداختم
صد قمار عشق یک جا باختم

کردمت آواره ی صحرا نشد
گفتم عاقل می شوی اما نشد

سوختم در حسرت یک یا ربت
غیر لیلا بر نیامد از لبت

روز و شب او را صدا کردی ولی
دیدم امشب با منی گفتم بلی

مطمئن بودم به من سر میزنی
در حریم خانه ام در میزنی

حال این لیلا که خارت کرده بود
درس عشقش بیقرارت کرده بود

مرد راهم باش تا شاهت کنم
صد چو لیلا کشته در راهت کنم.

اگر کودتا پیروز شود مقصر مادورو ست .
حریف.

غفلت انقلابیون از قطع ریشه های فاسد بورژوازی فرصت را برای به گند کشیدن جامعه فراهم می کند.
مشد ابراهیم

۱
جنبش بولیواریستی را نباید با جنبش کمونیستی عوضی گرفت.

۲
ما هزار سال قبل تحلیل هایی در این زمینه
ترجمه
و
منتشر کرده ایم.

۳
هوگو چاوز
شخصیتی مذهبی بوده است
و
نه
مارکسیست.

۴
حتی
حزب کمونیست ونزوئلا و یا حتی کوبا
را
نمی توان
مثلا
با
حزب توده ایران
قابل مقایسه دانست.

۵
ایده ئولوژی بودن مذهب
همین جا
اثبات تجربی و عملی می شود:

الف
هم
ایده ئولوژی جورج ابن جورج من البوش
مذهبی (کاتولیکی ـ مسیحی) است

ب
و
هم
ایده ئولوژی هوگو چاوز و صدها هزار هوادار او

۶
چاوز
پس از خنثی شدن کودتای نظامی ـ مسلحانه ای
که
حتی
خودش
را
اسیر گرفته بودند،
واکنش دیگری نسبت به ضد انقلابیون نشان داد.

۷
جریان مربوطه را می توانست به دلیل قانون شکنی
منحل کند.

۸
ولی منحل نکرد.

۹
ما از یکی از اعضای حزب کمونیست ونزوئلا
که
همسایه مان بود
دلیلش را پرسیدیم.
گفت:
چاوز مذهبی است.

۱۰
در ونزوئلا
بر خلاف تصورات خرافه گرایان بی خبر از خرد کل اندیش (مارکسیسم ـ لنینیسم)
انقلابی پیروز نشده است.

۱۱
فریب تلاش بولیواریست ها برای گذار به سوسیالیسم کذایی را نباید خورد.

۱۲
به احتمال قوی
ونزوئلا
هنوز
کشوری فئودالی است.

۱۵
بختیاری (طالع) ونزوئلا این است
که
بیشترین ثرورت نفتی در مقیاس جهانی را
یعنی
بیشتر از عرعرستان صعودی
را
در اختیار دارد.

۱۶
به همین دلیل
با 
سقوط قیمت نفت
دچار مشکل می شود.

۱۷
ونزوئلا را باید مورد تحلیل مارکسیستی ـ لنیینستی قرار داد.

- پدر بزرگ ، شما در جوانی در جنگ شرکت کردی ؟
- آره عزیزم ، جنگی طولانی و ترسناک
- کی پیروز شد ؟
- مادر بزرگِت
حریف

در این سخن پدر بزرگ
سنت آنتی فمینیستی آشنایی
تبیین می یابد:
وارونه سازی قضایا

۱
غالب جا زدن مغلوب

۲
انداختن همه تقصیرات در همه عرصه ها
به گردن ستمکشان

۳
مثلا
زیر ضربه گرفتن توده زحمت
به
جرم روی کار آوردن اجامر جماران

۴
در حالیکه مجرم اصلی
شمال شهر نشین های
همه کاره در بازار
و
امپریایلسم مردم آزار
بوده است.

۵
دلیل پسیکولوژیکی این وارونه نمایی
کوتاه بودن دیوار ستمدیدگان ستمکش است

۶
زنان
همیشه مقصرند.

۷
زنان
اند
که
در دوره حاملگی
لقمه حرام از این و ان می گیرند و می خورند
و
اولاد نا اهل می زایند.
 
با قاشق خود نامه نوشتم و مدادم
هم می زند این قهوه تلخ قجری را
یزدانی

جهان وارونه و جامعه پا در هوا
باید هم چنین باشد:

۱
دیالک تیک وسیله و فونکسیون
باید تخریب شود.

۲
مثلا
با
قاشق قهوه خوری
شعر بنویسی
و
با
قلم
قهوه ات
را
هم بزنی

۳
با چرخ خیاطی
زمین را شخم بزنی
و
با گاو گاوآهن
لباس بدوزی

۴
آخوند شپشو
سیاستمدار و اقتصاددان و تصمیمگیر و رهبر شود
و
سیاستمدار و اقتصاد دان وتصمیمگیر و رهبر
رسوا شود و شقه شقه شود و در خاوران های آشکار و نهان چال شود.

۶
زندان
دانشگاه شود
و
دانشگاه نمازگاه

۶
و
 الی آخر تا ظهور حضرت شمشیرکش و آدمکش

امپریالیسم
تا همین چند دهه قبل
بدترین دشمن انتخابات بوده است.

۱
بعد هم که به انتخابات تن در داده
زنان و دهقنان را
مجاز به انتخاب کردن و شدن ندانسته است.

۲
انتخابات کنونی در طویله های امپریالیستی
هم
عن تو خوابت هستند
و
نه انتخابات.

۳
مثال
در طویله امپریالیسم امریکا
دو حزب با ماهیت طبقاتی واحد هست

۴
یعنی فرقی نمی کند که خلایق این را انتخاب کنند و یا آن را

۵
ضمنا
پیش شرط کاندید شدن برای پست ریاست جمهوری
میلیونر بودن است

۶
یعنی کاندید توده های آس و پاس
هرگز امکان حتی کاندید شدن خشک و خالی نخواهند داشت.

۷
هزینه تبلیغ انتخابت ریاست جمهوری
چه بسا
به میلیاردها دلار سرمی زند.

۸
در امپریالیسم آلمان
احزاب امپریالیستی سیاه و صورتی و سبز و زرد را خلایق خر می توانند انتخاب کنند
اگر هم انتخاب نکنند
آسمان به زمین که نمی آید.

۹
اخیرا
احزاب نئوفاشیستی متنوع
مثل قارچ از زمین روییده اند و به رقابت با احزاب سنتی برخاسته اند
تا
بازار عن تو خوابت گرم شود
و
خلایق خر از دم و کرسی امپریالیستی حظ برند و کیف خر کنند

۱۰
مادورو
اگر در انتخابات پیروز شود
گفتن اینکه تقلب صورت گرفته
سخت نیست

۱۱
فعلا که آب سر بالا می رود
و
هر قورباغه چلقوزی
ابوعطا می خواند.

مگر
خشم
هومان، راسیونال، سوسیال و ناتورال نیست؟

۱
چرا
باید
چیزی انسانی، طبیعی، غریزی، اجتماعی و عقلی
کسی
را
آزار دهد؟

۲
خشم
واکنشی نسبت به ستم و ستمگر
می تواند باشد
و
منبع انرژی و نیرو
برای تداوم رزم و بزم
در
فرم های متنوع و متفاوت

نیروهای آزادیخواه
یا
در
خاوران
خفته اند
و
یا
در
کره مقدس مریخ
نماز جماعت می خوانند.

در
طویله جماران
نسل آدم برافتاده است.

شیخی هم در دیدرس نیست
تا
گرد طویله بگردد و آرزویش کشف آدم باشد.

در
طویله جماران
به عوض آدم
علاف هست و عیاش هست.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر