۱۴۰۲ مهر ۲۰, پنجشنبه

درنگی در دیالک تیک سمتگیری ها و رویارویی های طبقاتی ـ سیاسی (۱)


درنگی

از

یدالله سلطانپور

 

اگر مذاهب سه گانه را زیر ذره بین تحلیل قرار دهیم،

به دیالک تیک سمتگیری طبقاتی و سیاسی مؤسسان آن سه مذهب خواهیم رسید.

اگرچه محتوای فقهی هر سه یکی است و هر کدام توسط دیگری نفی دیالک تیکی شده است:

یهودیت توسط مسیحیت و مسیحیت توسط اسلام

نفی دیالک تیکی شده است. 

یعنی در همدیگر ادامه حیات تئولوژیکی (فقهی) داده اند.


سمتگیری طبقاتی و سیاسی  حضرت موسی

در راستای منافع طبقاتی بردگان و رهایش آنان از قید وبند بردگی و هدایت به سرزمین موعود بوده است.


سمتگیری طبقاتی و سیاسی  حضرت عیسی

اما

بر عکس،

در راستای منافع طبقاتی  برده داران و دعوت بردگان به تبعیت از برده داران و تسلیم در مقابل آنان بوده است.

 

سمتگیری طبقاتی و سیاسی  حضرت محمد

در راستای منافع طبقاتی برده داران و تشکیل و تقویت و تحکیم و توسعه جامعه برده داری و توجیه تئولوژیکی (فقهی) مناسبات تولیدی برده داری بوده است.

رسالت حضرت محمد

تخریب جامعه اشتراکی اولیه و تأسیس جامعه طبقاتی بر خرابه های جامعه اشتراکی بوده است.

در قاموس اسلام

بشریت 

بدون استثناء، 

عبد و بنده و برده و رهی و غلام و  کنیز و وابسته 

است

و

الله

معبود و برده دار

 است.

این به معنی

انقطاب جامعه اشراکی اولیه به دو طبقه اصلی بنده و بنده دار است.

آسمان

آیینه زمین است.

الله

انعکاس انتزاعی و آسمانی بنده داران زمین است.

الله

عکس انتزاعی ـ آسمانی اعضای طبقات حاکمه برده دار است.


سمتگیری طبقاتی و سیاسی پیروان حضرت موسی

از همان آغاز 

با سمتگیری طبقاتی و سیاسی پیروان حضرت عیسی و حضرت محمد 

در تضاد طبقاتی و سیاسی آشکاری بوده است:

در تضاد بردگان با برده داران

بوده است.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر