۱۴۰۲ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) انجمن دوستی آلمان و شوروی (۱)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    انجمن دوستی آلمان و شوروی به سازمان توده ای ئی در جمهوری آلمان دموکراتیک اطلاق می شود که در سال ۱۹۷۲ بیش از ۳.۵ میلیون نفر عضو از همه اقشار جمعیت کشور داشته است.

 

۲

·    انجمن دوستی آلمان و شوروی به مثابه «انجمنی برای برسی فرهنگ اتحاد شوروی» در ۳۰ ماه ژوئن سال ۱۹۴۷ تأسیس یافته بود و در ماه ژوئن سال ۱۹۴۹ تغییر نام داده شده بود.

 

۳

·    انجمن دوستی آلمان و شوروی تحت رهبری حزب طبقه کارگر آلمان یعنی حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی)، به مثابه جزء جدایی ناپذیر جبهه ملی در همکاری با دیگر احزاب دوست و سازمان های توده ای، در تشکیل جامعه سوسیالیستی توسعه یافته احساس مسئولیت می کرد.

 

۴

·    انجمن دوستی آلمان و شوروی با فرم ها و متدهای متنوع کار توده ای سیاسی به ترویج نقش و خدمات اتحاد شوروی به مثابه پیشاهنگ پیشرفت بشری و مرکز مبارزه ضد امپریالیستی می پرداخت و به تعمیق  این اندیشه کمک می رساند که دوستی و همکاری با اتحاد شوروی برای خلق آلمان مسئله ای حیاتی است.

 

۵

·    انجمن دوستی آلمان و شوروی استفاده از تجارب اتحاد شوروی در حوزه های سیاسی، ایده ئولوژیکی، اقتصادی، علمی  ـ فنی، فرهنگی  و نظامی را پیشبرد می بخشید.

 

۶

·    گردان های دوستی آلمان و شوروی و محفل ارزیابی تجارب اتحاد شوروی در صنعت و کشاورزی، حاملین ابتکارات متنوع دوستی بوده اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر