۱۴۰۲ فروردین ۳۰, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) انجمن ورزش و فن (۱)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
  

۱

·    انجمن ورزش و فن یکی از سازمان های توده ای زحمتکشان جمهوری دموکراتیک آلمان در راه تربیت و آموزش و پروش ما قبل نظامی و ورزشی ـ تدافعی جوانان بود که در سال ۱۹۵۲ تأسیس یافته بود

 

۲

·    وظیفه اصلی انجمن ورزش و فن، تربیت تدافعی زحمتکشان و قبل از همه جوانان بوده است.

 

۳

·    انجمن ورزش و فن اعضای خود با عشق و وفاداری و دلبستگی به میهن سوسیالیستی خود، یعنی جمهوری آلمان دموکراتیک تربیت می کرد و به آمادگی، شعورمندی طبقاتی، عمل خودمختارانه و منضبط مجهز می ساخت و به مبارزان پولادین ارتش ملی خلق تبدیل می کرد.

 

۴

·    تلاش اصلی انجمن ورزش و فن، تربیت اعضای خود بر طبق اصول انترناسیونالیسم پرولتری به دوستی نسبت به خلق های برادر و ارتش های آنها، به ویژه به برادری مسلحانه با ارتش شوروی می پرداخت.

 

۵

·    انجمن ورزش و فن قبل از همه مددرسان آماده سازی شهروندان جوان جمهوری آلمان دموکراتیک به خدمت سربازی و درک این خدمت به مثابه رسالت طبقاتی خود می پرداخت و معارف لازمه در این زمینه را در چارچوب آموزش و پرورش ماقبل نظامی در اختیار آنان قرار می داد.

 

·    مراجعه کنید به آموزش و پرورش ماقبل نظامی

 

۶

·    انجمن ورزش و فن بر طبق مسئولیت شناسی و وظایف جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) و ارگان آموزش و پروش خلق و آموزش و پرورش حرفه ای و دیگر عرصه های دولتی و جامعتی به ایفای نقش (فونکسیون) مکتب تدارک بیواسطه جوانان به خدمت سربازی تبدیل شده بود.

 

۷

·    انجمن ورزش و فن به شهروندان جمهوری آلمان دموکراتیک در درک و اتحقق حقوق و تکالیف مندرج خود در قانون اساسی سوسیالیستی کمک می کرد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر