۱۴۰۲ اردیبهشت ۲, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کنترل جامعتی

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

  

۱

·    کنترل جامعتی به مجموعه اقدامات، ارگان ها و نهادهای حقوقی ـ قضایی اطلاق می شود که برای زحمتکشان امکان آن را فراهم می آورد که اجرای مصوبات حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) و حکومت جمهوری آلمان دموکراتیک توسط ارگان های دولتی  و اقتصادی و کمیسیون های جبهه ملی را در کلیه حوزه های حیات جامعتی مورد کنترل قرار دهند (چک کنند) و نفوذ تعیین کننده در تحقق (جامه عمل پوشی، اجرای) مصوبات اعمال کنند.

 

۲

·    کنترل جامعتی به مثابه بیانگر همفرمایی (شرکت در حکومت) زحمتکشان، بخشی از دموکراسی سوسیالیستی و اصل مهمی در رهبری دولت سوسیالیستی است.

 

۳

·    کنترل جامعتی قبل از همه توسط نمایندگان نمایندگی های خلق، کمیته های آنها، کمیسیون ها و فعالین صورت می گیرد.

 

۴

·    اهمیت شایان در زمینه کنترل جامعتی را حساب پس دادن ها در کارخانجات متعلق به خلق و ارگان های دولتی و شکوه ها و شکایات شهروندان و حلاجی این شکوه ها و شکایات توسط ارگان های دولتی دارند.

 

۵

 

·    انجام وظایف مهم کنترل جامعتی به عهده کمیته های جبهه ملی است.

 

۶

·    نقش خاصی در توسعه کنترل جامعتی و تبدیل آن به کنترل خلقی را بازرسی های کارگری ـ دهقانی جمهوری آلمان دموکراتیک به عهده دارند که با نیروهای کنترل جامعتی حزب طبقه کارگر، سندیکاهای کارگری و جوانان آزاد آلمان (اف دی ید) همکاری می کنند.

·    مثلا کمیته های کنترل خلقی در شهرها، قصبات و مناطق مسکونی.

 

۷

·    در حال حاضر در ارگان های بازرسی کارگری ـ دهقانی  بیش از ۱۷۰ هزار شهروند کارگر، دهقان تعاونی و دیگر زحمتکشان به طور افتخاری شرکت دارند.

 

۸

·    پلنوم هشتم حزب سوسیالیستی متحده آلمان، توسعه همه جانبه کنترل جامعتی توسط دولت سوسیالیستی و کل خلق را تصویب کرده است تا نیروهای جامعتی و وسایل همه جا با نهایت مؤثریت به خدمت گرفته شوند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر