۱۴۰۲ اردیبهشت ۱, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ف) فونکسیون جامعتی هنر (۴) (بخش آخر)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۲۰

·    از مشخصات ماهوی هنر سوسیالیستی، به دلیل پیوند تنگاتنگ آن با طبقه کارگر، داشتن لیاقت خدمت سازنده به تغییر انقلابی توسعه جامعتی است.

 

۲۱

·    در چارچوب این فونکسیون هنر سوسیالیستی، «عنصر انتقادی» نیز نفی دیالک تیکی می شود.

 

۲۲

·    وظیفه همه جانبه فونکسیون جامعتی هنر سوسیالیستی در تشکیل جامعه سوسیالیستی توسعه یافته، اقدامات و زحمات و توجهات فرهنگی ـ سیاسی عظیمی را الزامی می سازد.

 

·    مراجعه کنید به سیاست فرهنگی 

 

۲۳

·    فونکسیون جامعتی هنر سوسیالیستی در چالش ایده ئولوژیکی تند و تیزی با کلیه استنباطات مبتنی بر «خودمختاری» (استقلال) توسعه هنری در جامعه سوسیالیستی و با پیشرفت هنری ـ تاریخی خودپو و غیره تحقق می یابد.

 

۲۴

·    هنرها فقط زمانی می توانند فونکسیون جامعتی خود را ایفا کنند که در خودویژگی استه تیکی شان  و خصوصیات خاص خودشان تشکیل یابند و به برکت آن بتوانند حوایج طبقه کارگر و کلیه زحمتکشان را برآورده سازند و به آموزش و پرورش هنری، شناخت و لذت و رضایت و خوشی و فراغت پهناورترین اقشار  جمعیت کشور مدد رسانند.

 

۲۵

·    از این رو، شرط صرفنظرناپذیر برای جامعه سوسیالیستی توسعه یافته این است که با کردوکار رهبری  فرهنگی ـ سیاسی، با شرکت کل جامعه، محیط احترام نسبت به مهارت هنری و انتظار جامعتی از هنر جانبدار و همبستگی با خلق  پدید آورد و کلیه استعدادها و قوای خلاق  شخصیت هنری همه جانبه شکوفا شوند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر