میم حجری
۹۸۶۸
سنگ سخنگو
«من» را رها باید کنی تا «ما» شوی.
فرق آدم با جماد و جانور
در داشتن توان قضاوت و انتقاد و انتقاد از خود است.
اگر گاوان و گوسفندان هماندیشی می کردند
کشتارگاه ها تعطیل می شدند.
خرد بهتر از هر چه ایزد بداد
۹۸۶۹
سنگ سخنگو
گاهی فراموش میشوی
مثل
چترهای رها شده
پس از باران
مهوش
مگر چترها پس از باران فراموش می شوند؟
چترها پس از باران و انجام فونکسیون خود
با احترامات تمام
باز گذاشته می شوند، تا خشک شوند و به وقت باران و برف به کار آیند.
در این شعر مهوش
روانشناسی زنان جمکران انعکاس می یابد:
آلت دست انگاری خویش.
۹۸۷۰
سنگ سخنگو
ویرایش:
ببین این متن
چه حاشیه ای دارد
جه سخت و
سنگین چسبیده ای به زمین
چه شبکوری عجیبی
که تا روز خود را کشانده
به آینه نظر کن
این که می بینی
می شناسیش
بشکن این قاب فریب را و
به حاشیه گذر کن .
شهناز هماپور
۹۸۷۱
سنگ سخنگو
چگونه دو جریان
یکی دست ساز وزارت اطلاعات ج.ا
و
دیگری مدعی نمایندگی طبقه کارگر ایران
بر چه مبنایی به وحدت خواهند رسید؟
اردشیر
اولا
مدعیان حزب توده
فقط نامه مردم و راه توده نیستند.
عدالت
مهر
نوید نو
توده ای ه
و
غیره
هم هستند.
ثانیا
مگر ج. ا. می تواند راه توده بسازد؟
ضمنا
چگونه میتوان چنین تهمتی را اثبات کرد؟
دلیل خاوری و غیره این بود که به بعضی ها پیشنهاد تشکیل حزب داده شده است.
مشخصه مهم استالینیست ها
پرونده سازی سوبژکتیو و پراگماتیستی
به دگراندیشان است.
راه توده
همان خط مشی خرکی کیانوری را ادامه می دهد.
مو به مو.
راه توده که در مشد علی خ. خلاصه نمی شود.
کس چه می داند
اگر حیدر مهرگان هم خودکشی نمی کرد
شاید
اکنون
همان خط را ادامه می داد.
تهمت زدن به دگراندیشان
به دلیل فقر فلسفی است.
چون نمیتوانند خط مشی همدیگر را به چالش کشند
تهمت می زنند.
فرض کنیم چنین باشد.
چه فرقی میکند.
باز هم باید خط مشی راه توده نقد شود.
یعنی تهمت وابستگی
کافی نیست.
اگر نامه مردم از دید اردشیر بی لیاقت است
خود اردشیر چه لیاقتی دارد و چه می کند؟
نقد باید معین باشد.
نقد نامعین به دردی نمی خورد.
۹۸۷۲
سنگ سخنگو
آخوندها بهتر از شماها هستند.
آنها حداقل با مفاهیم فقهی می اندیشند.
شما
اصلا بیگانه با مفاهیم از هر نوع هستید.
۹۸۷۳
سنگ سخنگو
عجب استدلالی.
هر کس به زندان رود، قادر به تعریف مفهوم آزادی خواهد بود.
بروید بپرسید.
زنده است.
اگر بپرسید خواهد گفت:
آزادی آتش است
خود شما هم معنی آزادی را نمی دانید.
اگر می دانید بفرمایید.
ضمنا ما کی ادعای اثرگذاری بر کسی کرده ایم؟
تأثیر سایه ها به سرشان بخورد.
بی دلیل نیست که ج. ا. به سایه جایزه می دهد.
۹۸۷۴
سنگ سخنگو
٣٠٠ هزار افغانستانی براى فرار از طالبان وارد ايران شده اند.
افغانی
بگو برگردند
و گرنه پشیمان خواهند شد.
ج. ا. صدهابار بدتر از طالبانستان است.
۹۸۷۵
سنگ سخنگو
نه.
والله.
این توهین به نرجماعت است.
ما به هیچ قیمتی حاضربه تغذیه بسان شیرخوارگان و یا معلولین نمی شویم.
۹۸۷۶
سنگ سخنگو
در ایران (و در خیلی از کشورهای خاورمیانه)
هنوز ملت تشکیل نشده است.
به همین دلیل طبقه حاکمه جمکران
به امت متوسل شده است.
دلیلش چیست؟
۹۸۷۷
سنگ سخنگو
نظرات معلم معترض
خرافی اند.
حریف خیال می کند که فقر معلول جهل و خرافات است.
راه کارگر چه خیال میکند؟
فقر
معلول چیست؟
۹۸۷۸
سنگ سخنگو
عکاس چنان از گل عکس گرفته که طبیعیت (ناتورالیته) گل حفظ شده است.
شاهکار است.
تصورش آسان نیست.
۹۸۷۹
سنگ سخنگو
ملت
همزاد انقلابات بورژوایی (ضد فئودالی) است.
بانی ملت
بورژوازی مترقی آغازین است.
بورژوازی مترقی اغازین که آخرین فیلسوفش فویرباخ بوده
و
مارکس و انگلس
اثری تحت این عنوان دارند:
لودویگ فویرباخ و پایان فلسفه کلاسیک آلمان
بورژوازی مترقی اغازین
دیری است که وجود ندارد.
جای بورژوازی مترقی اغازین را
بورژوازی مرتجع واپسین و معاصر
گرفته است
که خاتم الفلاسه اش فریدریش نیچه است
که ضمنا فیلسوف فاشیسم است.
به همین دلیل
بورژوازی واپسین و معاصر
قادر به ملت سازی نیست.
در عراق و افغانستان و غیره زورش را زد
و
دستش رو شد.
معمار ملت
اکنون
طبقه کارگر تحت رهبری حزب توده است.
اگر فرقه دموکرات اذربایجان
سرکوب نمی شد
ملت آذربایجان تشکیل می یافت.
اگر حزب توده در ایران پیروز شود
ملت ایران تشکیل خواهد یافت.
طبقه حاکمه فوندامنتالیستی در ج. ا.
ماهیتا
ضد ملی است
به همین دلیل به امت روی آورده است.
فقط حزب توده است که می تواند شعور ملی را تبلیغ کند و ملت بسازد.
فقط
آثار طبری و کسرایی و امثالهم
حاوی شعور ملی اند و نه روشنفکران طبقات اجتماعی دیگر.
۹۸۸۰
سنگ سخنگو
آب حیات است
اسد
حیات چیست؟
آب که حیات نمی شود.
اب
به قول خلاسق
مایه حیات است.
۹۸۸۱
سنگ سخنگو
شما از موضوع خارج می شوید و چیزهای مرده ای را تکرار میکنید که مرده اندیشان مختلف تکرار کرده اند.
ملت حاوی محتوای ضد فئودالی است
بانی ملت
بورژوازی آغازین بوده است.
ناسیونالیسم پرچم انقلابی بورژوازی مترقی آغازین
مثلا روبسپیرها، کانت ها، فیشته ها، هگل ها
بوده است
بورژوازی واپسین
ضد ملی و ضد ناسیونالیسمو طرفدار کوسموپولیتیسم (جهانوطنی) است
پرچم ایده ئولوژیکی بورژوازی واپسین آنتی کمونیسم است.
پس از انقلاب سفید
بورژوازی واپسین ایران
اشرافیت فئودال و روحانی را سلب حاکمیت و حکومت و مالکیت کرد
ولی قادر به مبارزه با ایده ئولوژی فئودالی (مذهب) نگشت
چه بسا حتی حمایت کرد که به رستاوراسیون (برگشت مجدد ارتجاع فئودالی ـ روحانی به قدرت) منجر گشت.
تمام هم و غم بورژوازی مدرن (واپسین ایران) توده ستیزی بود.
بدون مارکسیسم ـ لنینیسم
اما نمی توان با مذهب و ایده ئولوژی های ارتجاعی دیگر مبارزه کرد.
بدون ناسیونالیسم
انترناسیونالیسم وجود ندارد.
برای پرولتاریا در دیالک تیک ناسیونالیسم و انترناسیونالیسم نقش تعیین کننده از آن انترناسیونالیسم است
این البته به معنی ارتجاعی بودن ناسیونالیسم نیست.
پرولتاریا ملی ـ بین المللی همزمان است.
بدون شعور ناسیونال
نمیتوان دارای شعور انترناسیونال گشت.
در غیاب پرولتاریا و ناسیونالیسم
پانیسم وارد صحنه می شود
که فرمی از فاشیسم است و عمیقا ارتجاعی است.
مثلا
پان اسلامیسم
(خمینیسم، داعشیسم، طالبانیسم و …)
پان ایرانیسم
پان ترکسیسم
پان کردیسم
و غیره
پانیسم
بسان فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم) و سنی
همشیره فاشیسم است
یکی از دلایل مهم عقب ماندگی نیروهای مولده در ایران
عدم تشکیل ملل مختلف مثلا فارس و ترک و کرد و غیره است.
بخش اعظم خلق های ایران
اصلا
فارسی بلد نیستند تا آموزش و پروش یابند، با علم وفن و فرهنگ آشنا شوند و رشد کنند.
۹۸۸۲
سنگ سخنگو
حیات چیست؟
اینکه حیات بدون آب و خیلی چیزهای دیگر وجود ندارد.
تعریف مفهوم حیات نمی شود.
شما حتی سطری از تحلیل های ما را نخوانده اید.
این اما مانع موضعگیری شما نمی شود.
۹۸۸۳
سنگ سخنگو
چرا حضرت علی حیدر کرار (شیر مهاجم) نامیده می شود.
دانشجویان افغانستان
در ایده ئولوژی اشراف برده دار و فئودال
نباتات و جانوران
بسان اعضای جامعه
به دو طبقه تقسیم بندی می شوند:
نباتات و جانوران عالی
نباتات و جانوران پست
شیر و ببر و پلنگ و گرگ و عقاب و سرو و اسب و اشراف انگل و غاصب و غارتگر و غیره
جزو نباتات و جانوران و آدمیان اشرافی و عالی اند
خر و استر و گاو و درختان میوه و برده و رعیت و کارگر و پیشه ور و زنان زحمتکش
جزو نباتات و جانوران و آدمیان پست و زباله اند
۹۸۸۴
سنگ سخنگو
حیات
یک مفهوم بیولوژیکی و فلسفی است و باید تعریف شود.
زنده بودن (شدن)
تعریف حیات نیست.
معنی لغوی حیات است.
سعدی میگه:
هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون برمی آید مفرح ذات.
بنابر متد شما باید گفت:
هوا یعنی حیات.
علمی تر هم است:
چون آب از عناصر هوا یعنی اکسیژن و هیدروژن تشکیل یافته است.
۹۸۸۵
سنگ سخنگو
حالا ما شدیم مریض.
انتقاد نشانه مهر است.
ادم که عیب دشمنش را نشانش نمی دهد.
سرسخت ترین منتقدین
مادران و پدرانند
که
هم منتقدان نظری و فکری و هم منتقدان عملی و رفتاری توله های خودند.
مارکسیسم
اصولا تئوری انتقاد است.
در روند انتقاد تشکیل یافته و در روند انتقاد توسعه می یابد.
۹۸۸۶
سنگ سخنگو
طبقه بندی نباتات و جانوران و آدمیان به شیر و کفتار، عالی و پست، نجیب و کثیف
جزئی از اخلاق است.
اخلاق
چیزی طبقاتی است.
اخلاق به اصطلاح اسلامی
اخلاق اشراف برده دار و فئودال و امروز ه حتی سرمایه دار است.
الله در اسلام ارباب برده دار انتزاعی است.
مظهر آسمانی اربابان برده دار واقعی و انسانی زمینی است.
الله در قران
همه صفات زشت و زیبای اربابان برده دار و فئودال را دارد.
خردستیزی است.
به سلامی گردن می زند و به دشنامی خلعت می بخشد.
جبار است و کذاب است و رحمان است و رحیم است و خونخوار است و بیمار است
۹۸۸۷
سنگ سخنگو
وقتى كسى هويت واقعى خودرا پنهان ميكنيد
جدى نگيريدش
مهری
هویت به چه معنی است؟
مش مهری و مشد اسد.
هدف تان
شناسایی افراد است
و یا آشنایی با افکار؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر