۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

عرده شیر «زاهد» ی و مش ممی غافلی (۳)


مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
محمد رضا شالگونی
 
۱
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
مفهوم سوم مش ممی
کاوه 
است.
 
چرا
 کاوه 
و
 نه 
مزدک و یا بابک و حیدر و خسرو؟
 
۲
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
اولا
اگر سوبژکت تغییرات مردم اند، کاوه دیگر چه فونکسیونی به عهده  دارد؟
 
کاوه
در اساطیر ایران باستان
فونکسیون سوبژکت داشته است.
 
اگر حافظه خطا نکند،
سیاوش کسرایی 
در شعر بلند «مهره سرخ»
از پایان فونکسیونالیته افراد منفرد
 از قبیل رستم و سهراب و اسفندیار و کاوه و آن و این 
پرده برمی دارد.
 
یاد خروشان حکیمشاعر حزب بزرگ توده به یاد باد.
 
۳
این نشانه درک اصیل او از مارکسیسم - لنینیسم 
در زمینه دیالک تیک توده و پیشاهنگ است.
 
در تاریخ جامعه بشری
(در فرماسیون های اقتصادی برده داری، فئودالی و سرمایه داری و سوسیالیستی)
سوبژکت طبقاتی 
عرض اندام می کند.
 
سوبژکت تاریخ
در  
فرماسیون اقتصادی کمون اولیه
اشرافیت برده دار و روحانی بوده است.
 
در 
فرماسیون اقتصادی برده داری
اشرافیت فئودال و روحانی بوده است.  
 
در
فرماسیون اقتصادی فئودالی
بورژوازی بوده است.
 
در
فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
پرولتاریا ست.
 
در
فرماسیون اقتصادی سوسیالیستی و کمونیستی 
طبقه کارگر است.
 
سؤال خود را تکرار می کنیم:
چرا مش ممی از ظهور مجدد کاوه خبر می دهد؟
 
۴  
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
 اگر به ادبیات سازمان راه کور و کر دقت شود،
سر و کله مفاهیمی پیدا می شود که بوی عرده شیر می دهند.
 
 ظاهرا در قاموس مش ممی و دار و دسته شلم شوربای او
ضحاک ماردوش مغز خوار
در جماران بر تخت قدرت نشسته است.
 
این
عملا
به معنی انکار ماهیت طبقاتی جمهوری جماران است.
 
 
ماضی یار راضی
تئوریسین اصلی و غیر رسمی سازمان راه کور و کر
خزعبلات پر هارت و پورت شلم شوربایی در این زمینه سرهم بندی کرده است
که
زباله اند و ارزش خواندن حتی ندارند.
چه رسد به اینکه ارزش تحلیل داشته باشند.
  
۵
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.
 
در پیشگویی های پیامبرانه مش ممی
اگر به نقاشی مش ممی دقت شود 
کاوه 
در اواخر دهه دوم قرن بیست و یکم،
یک زن 
خواهد بود.
 
یک زن 
آنهم
نه با پرچمی از پیشبند آشپزی در مباخ جماران و جمکران،
بلکه یک زن برهنه عنقلابی از جنس زنان کمونیسم گاو و خری
با پرچمی از روسری در دست.
 
این اما به چه معنی است؟

این آخر چه شلم شوربای فکری است 
که 
از سویی 
مردم سوبژکت جامعه جا زده می شوند 
و 
از سوی دیگر 
کاوه ای در هیئت زنی ظهور می کند و ضحاک جماران را به زیر می کشد؟
 
۶
مردم، فاعل تغییرات در جمهوری اسلامی اند
شاید این بار، 
کاوه 
یک زن باشد.  
 
آنچه
که در نگاه سرسری چیزی سمبلیکی و تصادفی و تصویری نمودار می شود،
حاوی اوپورتونیسم تاکتیکی حساب شده ای است.
 
فقط باید پرسید:
کاوه
رضی الله عنه
پس از سرنگونی ضحاک
چه شق القمری کرده است؟
 
کاوه
شازده کوچولویی به نام فریدون
را
بر تخت قدرت برگردانده است.

حالا
باید از مش ممی پرسید:
کاوه مدرن در هیئت یک زن
پس از سرنگونی مجانین جماران
چه کسی 
را
بر اریکه قدرت خواهد نشاند؟
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر