۱۳۹۱ آذر ۲۹, چهارشنبه

چاله ها و چالش ها (245)

نگاهی به دگرگونی های منطقه پس از انقلاب اسلامی تا کنون   

رضا فانی یزدی
سرچشمه: 
اخبار روز



محسن
آفرین به این همه دانش و شجاعت
با تقدیم تحسین به اخبار روز برای درج این نوشته جامع.


مسعود بهبودی

·        دلیل حضرت محسن را نفهمیدم.
·        تحلیل رضا فانی یزدی تحلیلی ژورنالیستی ـ بورژوائی است.
·        ایشان در سطح پدیده ها پرسه می زنند.
·        این جور تحلیل ها، تحلیل به معنی حقیقی کلمه نیستند.
·        نوعی گردآوری فاکت های موجود معلوم برای همه از خرد و کلان است.

مثال

·        ایشان بدون کمترین دلیل علمی و نظری، روی کار آمدن فوندامنتالیسم را که همشیره فاشیسم است، انقلاب می نامند.
·        هراس من این است که ایشان معنی انقلاب را نفهمند.
·        فاجعه ایران در بهمن ماه، قابل مقایسه است با فاجعه سقوط کشورهای سوسیالیستی.
·        خمینی را می توان با یلسین مقایسه کرد.
·        فرق یلسین با خمینی این است که یلسین از سوسیالیسم به سرمایه داری تمایل ارتجاعی دارد و خمینی از سرمایه درای به صدر اسلام و در بهترین حالت به فئودالیسم، چیزی که دیگر غیرقابل تحقق بود و لذا خمینی مجبور به اجرای وصایای انقلاب سفید می شود، البته با عناصر روبنائی فئودالی ـ صدر اسلامی.
·        اختلاف نظر فعلی در درون طبقه حاکمه نیز بر سر عناصر روبنائی است.
·        یعنی هیچکدام خواهان حذف مناسبات تولیدی سرمایه داری نیستند، احتمالا مثل خود آقای فانی یزدی و همه رفرمیست ها و چپ های قلابی و آوانتوریست نیز به همین سان.

محسن
آقای مسعود.
به ایشان برای دانشش در مورد همه ی حوادثی که ذکر می کند آفرین گفتم. وشجاعتش را برای بیان تحلیلش در دنیای سرکوبگران فرهیخته ای چون شما ستودم و اخبار روز را برای درج نوشته ای که کلیشه ای نیست تحسین کردم. با تحلیل ایشان هم آنچنان موافق نبودم. با احترام به شما. مسعود

مسعود بهبودی
اوپورتونیسم دو لبه
·        خیلی ممنون، محسن عزیز
·        معنی کلیشه را هم می دانید و یا بسان پتکی همین طوری بر سر هر دگراندیشی می کوبید.
·        کجای ابراز نظر مسعود کلیشه ای بود؟
·        معیار عینی برای تحلیل کلیشه ای چیست؟
·        مثلا تحلیل رضا فانی یزدی با تحلیل کیانوری از ایران و جهان چه فرق ماهوی دارد که کلیشه ای نیست؟
·         
·        قربان صدقه اخبار روز رفتن تان هم نه کلیشه ای ـ اوپورتونیستی، بلکه بر پایه طرز تفکر خلاق تان است؟
·        عمق دانش رضا را بر اساس چه معیار و متراژی اندازه گرفتید؟
·        ردیف کردن تعلقات ظاهری و یا باطنی دولت ها به این و آن را هنری می دانید؟

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر