۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

پای منبر بزرگان (49)

آب در خوابگه مورچگان (7)
 لیبرال ها و ماجرای گاندی
سودابه مهاجر
(سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۸٨)
سرچشمه:
مجله هفته
http://www.hafteh.de
تحلیلی از  یدالله سلطان پور

تز ششم حضرات «لیبرال وطنی»
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        حریفی می گفت:
·        « گوش دادن حتی به یاوه کسی می تواند برای هوشمندی مفید باشد!»

·        پرسیدند:
·        «چرا و به چه دلیل؟»

·        جواب داد:
·        «برای اینکه احکام افراد، آئینه تمام نمای جهان بینی آنها ست.»

·        حضرات به اصطلاح «لیبرال» نیز با این ادعای پا در هوای خود از جهان بینی ایدئالیستی و اسلوب فکری متافیزیکی خود پرده برمی دارند:

1
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        حضرات در این حکم خویش، دیالک تیک علت و معلول را به شکل دیالک تیک گفتمان و خشونت بسط و تعمیم می دهند.
·        بزعم ایشان، علت اینکه پینوچه به اعتراف خود پینوچه، دوهزار دختر و پسر جوان را به طرز مهیب و بربرمنشانه ای زجرکش و در گورهای دسته جمعی سر به نیست کرده، اشاعه گفتمان خشونت در جامعه شیلی بوده است.
·        اگر در زمینه مقوله قهر و خشونت لام تا کام حرفی زده نمی شد، آنگاه زجر وشکنجه و سرکوب و خفقانی هم صورت نمی گرفت.

2
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        این اما بلحاظ جهان بینی به چه معنی است؟

·        این بدان معنی است که اندیشه (گفتمان) خالق ماده (واقعیت عینی موسوم شکنجه و کشتار ددمنشانه جوانان دگراندیش) است:
·        این بدان معنی  است که روح خالق ماده است، شعور خالق وجود است، شعور اجتماعی زاینده وجود اجتماعی است.
·        این به معنی وارونه سازی دیالک تیک ماده و روح، وجود و شعور است.
·        این به معنی تقدم قائل شدن به روح در دیالک تیک ماده و روح است.
·        این به معنی داشتن جهان بینی ایدئالیستی بی چون و چرا ست.
·        این همان تفکر مذهبی دیرآشنا ست:
·        خدا (روح الارواح) خالق هستی از جنس و انس و ملک است:
·        روح اعظم خالق ماده و روح است.

3
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        این اما در عین حال، اوج یاوه سرائی است.
·        این همان شعار حضرت عیسی مسیح و داماد جلیلش احمد شاملو ست:
·        «نخست کلمه بود و کلمه خدا بود و خدا کلمه بود!»

الف
·        این اولا بدان معنی است که کلمه (لوگوس، روح الهی) مقدم بر هستی مادی بوده، قبل از پیدایش هستی مادی وجود داشته است.

ب
·        این ثانیا بدان معنی است که کلمه (لوگوس، روح الهی) خالق هستی مادی بوده است.

ت
·        این ثالثا بدان معنی است که هستی مادی واقعی و عینی از نیستی پدید آمده است.
·        این اما در واقع، تکرار عوامفریبانه همان یاوه حضرات مذهبی از دوهزار سال قبل تا کنون است.

·        گفتمان خشونت بزعم حضرات چپ نمای  لیبرال نمای عوامفریب، باعث و بانی خشونت در جامعه است.

4
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        به این ترتیب، اگر مردم فحشواژه ها را نمی دانستند، به جای تف کردن بر صورت یکدیگر، روی یکدیگر را می بوسیدند.
·        پس صلح آمیزترین جامعه باید جامعه نادانان و کران و لالان باشد.
·        ندانستن گفتمان خشونت همان و برقراری صلح ابدی در جامعه طبقاتی همان.
·        کجاست ایمانوئل کانت تا در مکتب لیبرال های اصیل تر از اصیل ما راه رسیدن به مدینه فاضله «صلح ابدی» را بیاموزد؟

5
خشونت در جامعه محصول گفتمان خشونت است.   

·        حقیقت خشن و خونین در جامعه طبقاتی اما از قراری بکلی دیگر است:
·        برده دار برده را تحت استثمار و ستم و سرکوب خشن و خونین قرار می دهد، نه از آن رو که گفتمان خشونت در جامعه برده داری رواج دارد، بلکه درست برعکس، برای آنکه  کشیدن شیره زندگی دیگران بدون خشونت و زور و قلدری محال است:
·        برای اینکه کسی داوطلبانه گرده به یوغ بردگی دیگری  نمی دهد و برای رفاه و لذت دیگری تن به ذلت و زجر و ریاضت نمی سپارد.

·        گفتمان خشونت نه اولین، بلکه ثانوی است:
·        گفتمان خشونت بیانگر و نشانه شکاف طبقاتی خشن و خونین در جامعه اولیه است.
·        گفتمان خشونت بیانگر و نشانه وجود خشونت عینی ـ واقعی در جامعه برده داری است.
·        گفتمان خشونت انعکاس معنوی خشونت عریان جاری در جامعه طبقاتی است.

·        بنی بشر چه اندازه باید بیگانه با خود باشد، که چنین جملات غیرمنطقی را فرمولبندی کند و به خورد خلایق دهد!
·        این فرمولبندی ها اما بی اعتنا به نیت طبقاتی حضرات لیبرال نما،  از  فقر فلسفی مطلق آنها پرده برمی دارد.
·        این فرمولبندی ها نشانه روشن پاوپریسم فلسفی و معرفتی ـ نظری اند.

 حریفی واژه پاوپریسم را «بی همه چیزی»، یعنی بی نوائی و فقر مطلق ترجمه کرده بود.
ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر