۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

هماندیشی با مینا محسنی (1)

متواضع اما سربلند، مهربان اما جدی، عامل اما بی ریا، عاشق اما عاقل باش!
سرچشمه:
صفحه فیس بوک
مینا محسنی


میم

• مینا جان، غریزه و عقل آب شان در جوی واحدی نمی رود.
• مگر اینکه عشق را از نو معنی کنیم.
• ما بقی را هم به همین سان.
حسن
• جمع نقیضین محال است.

• چنین آدمی در روی زمین یافت نمی شود.
• از آدم های روی زمین مثال بیاورید.
• از بس از خود و ملت خود توقع زیادی داشته ایم و ایده الیستی فکرکرده ایم که به اینجا رسیده ایم !

میم
• خیلی ممنون، حسن عزیز.

• در عرصه تفکر، حق با شما ست:
• وحدت اضداد و به قول دقیق شما، جمع نقیضین محال و ممنوع است:
• دو به اضافه دو نمی تواند هم مساوی با چهار باشد و هم نباشد.

• در عالم واقع اما همه چیز دیالک تیکی است:
• همه چیز هستی، عرصه همزیستی و ستیز اضداد است.

مثال اول

• هر اتم، عرصه همبائی و «ستیز» پروتون با بار الکتریکی مثبت و الکترون با بار الکتریکی منفی است.
• نفی این وحدت اضداد به معنی پایان عمر اتم و تبدیل آن به یون خواهد بود که ماهیتا چیز بکلی دیگری است.

مثال دوم

• واکنش های شیمیائی بر اساس دیالک تیک اکسیداسیون و احیا صورت می گیرند:
• اکسیداسیون و احیا دو روند متضاد اند، ولی همیشه با هم اند.
• در روند اکسیداسیون اتم مورد نظر، الکترون از دست می دهد.
• در روند احیاء ـ اما بر عکس ـ الکترون می گیرد.
• اما با این حال، یکی بدون دیگری نمی تواند صورت گیرد.
• هر دو با هم اند و در عین حال ضد یکدیگر اند، جمع نقیضین اند.

مثال سوم

• هستی موجودات زنده بر اساس دیالک تیک جذب و دفع امکان پذیر می گردد:
• داد و ستد موجودات زنده با طبیعت:
• جذب مواد غذائی و دفع آنها لازم و ملزوم یکدیگرند و گرنه حیات امکان ناپذیر می گردد.

• هستی در مجموع و بطور کلی، جولانگاه دیالک تیک عینی است.
• ولی در عرصه تفکر حق با شما ست:
• اینجا قانون تناقض ممنوع حاکم است.

• غریزه و عقل هم در رابطه دیالک تیکی با هم قرار دارند:
• هم بر ضد یکدیگرند و هم یکی بدون دیگری نمی تواند از عهده اداره ارگانیسم بر آید.
• حشرات هم حتی ذراتی از «عقل» دارند.
• آنچه مینای عزیز انتظار دارند، غیر عملی نیست.
• ولی دشوار است و شرط و شروط لازم دارد.
• تدارک مادی و معنوی، فرهنگی و تربیتی لازم دارد.
• اگر غیرعملی می بود، طرح نمی شد.
• خود طرح مسئله نشانگر قابل حل بودن آن است.
• ما استثنائا کسی را می شناسیم که متواضع و سربلند است، مهربان و جدی است، فعال و بی ریا ست، عاشق و عاقل است.
• غول آسا ست و کیمیا ست.
• زنده باشید
حسن

• یعنی شما به وجودآدمیزاد (معصوم) بدون اشتباه با همین امکانات زمینی و وجود غرایز رنگارنگ در آدمی و بدون پشتیبانی های ماورائی که مومنین می گویند، اعتقاد دارید؟
• انسان موجودی خاکستری است وانتظار سفیدی یکدست از آن داشتن، ایدالیستی وغیرعملی است.

میم
• نه.
• خصلت دیالک تیکی چیزها اتفاقا با همین نظر شما انطباق مطلق دارد.
• هیچ چیز سیاه و یا سفید یکدست نیست.
• هر چیز ـ به عنوان مثال ـ دیالک تیکی از سیاه و سفید است.

• در عالم تفکر اما قانون تناقض ممنوع صادق است.

• انسان خود دیالک تیکی از ایدئال و رئال است.
• همین نظر که شما نمایندگی می کنید، کاملا درست است.

• اما انسان در مرحله ای از توسعه خود، می تواند کسب تعالی کند و اگر عوامل خارجی تخریبش نکنند، رهنمودهای مینا را جامه عمل بپوشاند:


فروتن اما سربلند، مهربان اما جدی، عامل اما بی ریا، عاشق اما عاقل باشد!
رسد آدمی به جائی که به جز خدا نبیند!
(سعدی)

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر