۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

ملت (۵)

 
  پروفسور دکتر الفرد کوزینگ
برگردان
شین میم شین
    

موضع طبقه کارگر
نسبت
به
مسئله ملی
ادامه
  
۲۵
·    در سوسیالیسم، ملت ها به صورت ملل نوین بیدار می شوند.
·    زندگی خوشایندی را آغاز می کنند و به کمال می رسانند.

۲۶
·    ملل سوسیالیستی از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و در عرصه علمی ـ فنی به هم نزدیک می شوند و انسان جامعه سوسیالیستی خطوط بین المللی خود را به وجود می آورد.

۲۷
·    این قرابت خود را در همکاری اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و در همبود ملل آزاد نشان می دهد که راه سوسیالیسم و کمونیسم را در پیش دارند.

۲۸
·    ملل سوسیالیستی رفته رفته همگونتر می شوند و خطوط مشترک کمونیستی اقتصاد، فرهنگ، اخلاق و شیوه زندگی را به وجود می آورند.

۲۹
·    تفاوت های ملی رفته رفته رو به کاهش می روند تا این که روزی ملت، بمثابه فرم توسعه اجتماعی، به طور قطعی زوال یابد و تنها جامعه کمونیستی جهانی باقی بماند.

۳۰
·    دلیل وجود همبود جهانی ملل سوسیالیستی عبارت است از این که روندهای انقلاب سوسیالیستی و ساختمان سوسیالیستی جوامع بر قانونمندی های عامی مبتنی اند که در مورد همه کشورها صادقند.

۳۱
·    سیستم جهانی سوسیالیستی نوع جدیدی از روابط اقتصادی و سیاسی میاندولتی را تجسم می بخشد.

۳۲
·    کشورهای سوسیالیستی حاوی پایه اقتصادی همانندی اند:

الف
·    حاوی مالکیت اجتماعی بر وسایل تولید و نظام دولتی همانند، یعنی قدرت خلقی زیر رهبری طبقه کارگرند.

ب
·    حاوی ایده ئولوژی واحد، یعنی مارکسیسم ـ لنینیسم اند.

پ
·    حاوی منافع مشترک در دفاع از دستاوردهای انقلابی و استقلال ملی در مقابل تشبثات اردوگاه امپریالیستی اند.

ت
·    حاوی آماج مشترک بزرگ، یعنی کمونیسم اند.

۳۳
·    این وجوه مشترک اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، شالوده عینی برای روابط استوار و دوستانه میاندولتی در اردوگاه سوسیالیستی را تشکیل می دهند.

۳۴
·    برابر حقوقی کامل، احترام متقابل به استقلال و خودمختاری، همیاری و همکاری برادرانه، شاخص های خودویژه روابط میان کشورهای اردوگاه سوسیالیستی باید باشند.

۳۵
·    در سیستم جهانی سوسیالیستی، قانونمندی هائی عمل می کنند که «رشد لاینقطع اقتصاد برنامه ریزی شده کلیه کشورهای متعلق به این سیستم را امکان پذیر می سازند.»

۳۶
·    از این رو، ملل سوسیالیستی، توسعه نیروهای مولده خود را، به هر نحوی از انحا، وظیفه بین المللی خود می دانند.

۳۷
·    هر ملت سوسیالیستی می تواند بر مبنای همکاری با ملل سوسیالیستی دیگر، منابع و معادن خود را به طور معقول مورد استفاده کامل قرار دهد.  

۳۸
·    «در راستای همکاری اقتصادی و علمی ـ فنی کشورهای سوسیالیستی، تنظیم برنامه اقتصادی خود در مشورت با یکدیگر و تخصص و همکاری در تولید، یک تقسیم کار بین المللی طراز نوین به وجود می آید.»
·    (برنامه حزب کمونیست اتحاد شوروی)

۳۹
·    خلق های تحت ستم ملی و استعماری و نیروهای ملی در ممالک امپریالیستی با سرمشق قرار دادن این کشورها،   تلاش می کنند تا تحت رهبری طبقه کارگر خود را از یوغ بورژوازی امپریالیستی آزاد سازند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر