۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۸, شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۵۴)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی

ایرادات مهم این شعار:
خصوصی سازی و تحریم امپریالیسم امنیت شغلی زحمتکشان را نابود کرده است.
ابولهب
 
۱
چیزی (امنیت شغلی) که وجود نداشته باشد،
از بین نمی رود.

۲
مرده ها
مرده اند
و
بار دیگر
نمی میرند.

۲
در طویله های طبقاتی
امنیت شغلی وجود ندارد تا از بین برود.

۳
محتوای طبقاتی این شعار
بورژوایی (امپریالیستی)
است.

۴
همین انتقاد از به اصطلاح نئولیبرالیسم
را
همین انتقاد از خرافه خصوص سازی
را
از
همه منابر امپریالیستی
شب و روز
دم به دم
می توان شنید

۵
به شرط اینکه
پنبه از گوش و چشم بند از چشم
برداری

۶
ترفند تحمیقی این خرافه
در
دیالک تیک سلب و اثبات است:
انگار وسایل اساسی تولید طویله
در دست طبقات اجتماعی مولد و زحمتکش اند
تا
جماران و ترامپیان
دست به دست هم دهند
و
آنها
را
تحت مالکیت خصوصی دربیاورند.

۷
این شعار
ضمنا
رفرمیستی (سوسیال ـ دموکراتیکی) است:

الف
عوام پرورانه و عوامفریبانه است.

ب
این شعار
راه نجات جامعه
را
در
دولتی کردن بخشی از بخش خصوصی قلمداد می کند.

پ
دولت
اما
نه
چیزی انتزاعی و ماورای طبقاتی
بلکه
چیز طبقاتی است

ت
دولت
طبقاتی تر از هر چیز طبقاتی دیگر است.

ث
دولت حاکم
که دولت پرولتاریا نیست.

ج
دولت حاکم
دولت طبقه حاکمه است که مالک اساسی اساسی ترین وسایل تولید است.
 
مشد اشرف با این لقب کبیرش ما را کشت.
 
سبیل رفیقت کبیر است
و
گرنه
در
کله اش
از مغز اندیشنده
اثری نیست.
 
پهلوان
به نظرت
کیست؟

پدرم

چرا
بر آنی که پدرت پهلوان است؟

برای اینکه او نترس و بی باک است.

کسی نیست که پدرت از او بیم داشته باشد؟

چرا.
هست:
مادرم
 
 
نمی دانم چه کسی وطن را فروخت
اما می دانم که چه کسی تاوانش را داد.
محمود درویش

۱
بنشینیم و بیندیشیم
هوشنگ ابتهاج

۲
مقوله وطن
دیری است که مغز ما را به خود مشغول داشته است.

۳
راستی تفاوت محمود درویش با ما سگان ولگرد در جهان گرد گرد چیست؟

۴
ما
یعنی
وطن داریم؟

۵
ما
که
هیچ

۶
کسرایی شعر بلند بالایی تحت عنوان وطن دارد که شجریان جوان به صورت سرود و ترانه و آواز خوانده است

۶
ما هم تحلیلش کرده ایم تا اجنه بخوانند و کیف خر کنند.

۷
امروز صبح به خری که دعوی تحلیل عشعار این و ان را داشت
گفتیم:
بخوان تا رستگار شوی

۸
گفت:
ما به فرمان کسی چیزی را نمی خوانیم

۹
خلایق خر
هماندیشی و راهنمایی همنوع
را
با فرمان وفتوا
عوضی می گیرند.

۱۰
خلایق خر نمی دانند که فتوا و فرمان کسب و کار سگان نیست.
کسب و کار سگ ستیزان است.

۱۱
وطن چیست؟

۱۲
کسرایی وطن داشته است؟

۱۳
پیش شرط عینی و واقعی وطنداری چیست؟

۱۴
فرض کنیم
که
اسرائیل
تحت حمله بلبلان ابابیل
نابود شود.

۱۵
آیا
مردم فلسطین
صاحب وطن خواهند گشت؟

۱۶
یعنی
مثل ما سگان آواره و بی نام و بی نشان
و
یا
مثل سیاوش کسرایی آواره و با نام و نشان
صاحبوطن خواهند گشت؟

۱۷
دیروز خری که فکر می کرد
وطن دارد
و
سگان آواره با نفس خود
هوای وطنش را آلوده می کنند
پرسید:
خیلی وقت است که اینجایی؟
کی برمی گردی به وطنت؟

۱۸
چه می تواند
سگ بی وطنی در جواب خر با وطنی بگوید؟

۱۹
گفتیم:
شاه و شیخ
ما
را
وطنفروش نامیده اند.

۲۰
روح ما اما از این معامله هنوز خبر ندارد.

۲۱
چگونه می توانستیم
وطنی
را
بفروشیم که هرگز نداشته ایم؟

۲۲
راستی را
وطن چیست که یکی می فروشد و دیگری تاوانش را می دهد؟

۲۳
وطن چیست
که به اتهام فروشش
کسانی 
با
زلالی الماس
لجن آلود می شوند،
تازیانه می خورند
و
یا
خود
به دست خود
خود
را
به تازیانه می بندند
یعنی
توبه می کنند
کتاب کژراهه می نویسند
تا
نسل های بعدی
درس عبرت بگیرند
و
وطنفروشی پیش نگیرند؟


دیالک تیک جهنم و جنت

۱
ای بسا زندان
که
بهتر از
جهنم جامعه
است.

۲
در زندان
حداقل
سه وعده غذای بخور و نمیر هست.

۳
در جهنم جامعه طبقاتی
تضمینی برای آن نیست.

۴
دستمزدها
و
حقوق ماهانه
گاهی
ماهها
پرداخت نمی شوند.

۵
جهنم جماران
جنت سرمایه داران است

۶
تف بر این تفاله فئودالیستی ـ فوندامنتالیستی ـ فاشیستی ـ پان اسلامیستی

دیالک تیک حرف و دل
و
دیالک تیک دست و زبان

۱
اگر حرف کسی = دل او باشد
یا باید وصیت خود را پیشاپیش بکند
کفنش را بپوشد
و گورش را بکند
و
یا
باید
خود را از نزدیک ترین کسانش حتی مخفی کند.

۲
یعنی مادام العمر
ناشناخته بماند.

۳
اما
هویت (یکسانی) حرف و دل
به چه معنی است؟

۴
وحدت و یا هویت حرف و دل
به معنی تخریب دیالک تیک حرف و دل است.
به معنی ساده لوحی و خریت است.

۵
چنین کردوکاری
با عقل سلیم حتی ناسازگار است
و
کردوکاری ضد عقلی است.

۶
فقط کودکان و مجانین چنین اند.

۷
هنر و کسب و کار لحظه به لحظه خلایق
رعایت اکید این دیالک تیک است.

۸
یعنی رعایت وحدت و تضاد حرف و دل است.

۹
دشوار تر از رعایت دیالک تیک حرف و دل
رعایت دیالک تیک دست و زبان است.

۱۰
دیالک تیک دست و زبان
فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک اندیشه (نظر) و عمل
(تئوری و پراتیک)
است.

۱۱
تدوین کننده این دیالک تیک سایه شاعر است:

از داد و وداد (از عدل علی و دوستی) آنهمه گفتند و نکردند
يارب چقدر فاصله دست و زبان است

۱۲
سایه می داند که ذره ذره هستی
دیالک تیکی است:
باید هم میان دست و زبان
و
یا
حرف و عمل
ضمن وحدت
تضاد
برقرار باشد

۱۳
حیرت سایه از خارق العاده بودن تضاد دست و زبان است:
خمینی از شاه انتقاد کرد که آدم کشته و گورستان ساخته و مینی ژوپ رواج داده است

۱۴
اما
وقتی قبضه قدرت کرد
هزار برابر شاه
آدم کشت و گورستانی به وسعت کشور
ساخت
و
جامعه را به جنده خانه تبدیل کرد

از کودکى پرسیدند:
بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟
 
گفت:
می خواهم خوشحال شوم.

گفتند:
ظاهراَ مفهوم سؤال را نفهمیدی.
 
کودک گفت:
گویا شما مفهوم زندگى را نفهمیدید.

۱
کودک
اصلا کودک نبود.

۲
کره خر
بود
و
در
طویله امریکا
تربیت شده بود.

۳
به همین دلیل
خیال می کرد
که
زندگی
سیرک است
و
آدم ها دلقک
اند

۴
زندگی چیست؟

۵
زندگی
دیالک تیک ریاضت و لذت
است.

۵
لذت
بدون ریاضت
قلابی
تصنعی
الکی
سطحی
کشکی
است

۶
لذت
بدون ریاضت
امریکایی است.

۷
ریاضت بدون لذت
بیگاری
است.

۸
ریاضت بدون لذت
مخرب جسم و روح و روان
است.

۹
ریاضت بدون لذت
امریکایی است.

استثناء هم وجود دارد.
هم
میان زن جماعت و هم میان نر جماعت
حریف

۱
ممنون از یادآوری.

۲
در
دیالک تیک استثناء و قاعده
اما
نقش تعیین کننده از آن قاعده است.

۳
استثناء مورد نظر شما
را
باید
مشخصا بررسی کرد.

۴
ما
که
عمر نوح نبی
را
داریم
هنوز
به
استثنائی
برنخورده ایم.

۵
بعضی از استثناء ها
یا
نابغه
اند

یا
دیوانه
اند

یا
خر
و
یا
خودستیز
اند.
 
ادامه دارد.
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر