۱۳۹۷ مهر ۴, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۵۹)

جمعبندی
از

مسعود بهبودی


اندکی اندر باب تریاد زمان و مکان و ماده
و طنز تاریخ طناز

۱
ماده
مثلا شاه و شیخ و عطارد و عطا و جامعه
حکم مظروف دارد
و
زمان و مکان
حکم ظرف.
ظرف دیالک تیکی درخور ماده

۲
ماده
مثلا شاه و شیخ و عطارد و عطا و جامعه
خود
در دیالک تیک حرکت و سکون
وجود دارد.

۳
حرکت ماده
مثلا شاه و شیخ و عطارد و عطا و جامعه
مطلق است و سکونش نسبی است.

۴
درست به همین دلیل
ظرف ماده
هم
دیالک تیکی است:

الف
زمان
بیانگر جنبه جنبنده ماده (حرکت ماده، تغییر و تحول و توسعه و تکامل ماده)
است.

ب
مکان بیانگر جنبه سکون (ثبات) ماده است.

۵
درست به همین دلیل
شاه دوگانه است:

الف
شاه قبل از انقلاب بورژوایی سفید
مرتجع است و متحد شیخ (اشرافیت فئودال و روحانی)
است.

ب
شاه پس از انقلاب سفید
مترقی است و دشمن شیخ (اشرافیت فئودال و روحانی) است.

۶
این به چه معنی است؟

۷
این بدان معنی است که ترکیب طبقه حاکمه
قبل از انقلاب سفید
با
بعد از انقلاب سفید
تفاوت و تضاد دارد:

الف
طبقه حاکمه قبل از انقلاب سفید = بورژوازی مدرن و سنتی + اشرافیت فئودال و روحانی

ب
طبقه حاکمه بعد از انقلاب سفید = بورژوازی مدرن

۸
این بدان معنی است که پس از پیروزی انقلاب سفید
بورژوازی سنتی و اشرافیت فئودال و روحانی
جزو اوپوزیسیون محسوب می شوند و بر ضد انقلاب بورژوایی به مبارزه برمی خیزند
و
پیروز می شوند.

۹
رستاوراسیون (احیای شرایط قبل از انقلاب سفید) صورت می گیرد.

۱۰
پس از انقلاب بورژوایی فرانسه هم ارتجاع پیروز شد و رستاوراسیون صورت گرفت
و
۳۰ سال حکومت کرد و خون هگل را کثیف کرد

۱۱
پس از پیروزی عنگلاب (ارتجاع سیاه)
طبقه حاکمه جدید
نتوانست مناسبات فئودالی را مجددا بر قرار کند
چون
چرخ دندانه دار تاریخ به عقب برنمی گردد

۱۲
در نتیجه
جلاد انقلاب سفید
به مجری وصایای انقلاب سفید مبدل شد.

۱۳
طویله جماران
اکنون کاپیتالیستی تر از زمان شاه است.
حتی زنان و دختران و کودکان مردم را قیمتگذاری می کنند و در جنده خانه های (مسافرخانه های) مشهد و شاه عبدالعظیم و غیره به زوار ملی و بین المللی اجاره می دهند و خرمن دلار درو می کنند
تا
توله های شان در میلان و غیره
علافی و عیاشی کنند و خوش باشند.

۱۴
هر آخوند شپشو
بورژوای عجق ـ وجقی شده است.

۱۵
بورژوایی که کمترین شباهتی به بورژوا ندارد
و
طویله ای که کمترین شباهتی به جامعه ندارد.

۱۶
چرا و به چه دلیل؟

۱۷
برای اینکه زیربنای اقتصادی طویله کاپیتالیستی است

۱۸
ولی روبنای ایده ئولوژیکی اش
عهد بوقی است.

۱۹
شاید دلیل اخلاف نظر در درون طبقه حاکمه کنونی
بر سر حفظ و تخریب روبنای ایده ئولوژیکی باشد.

۲۰
خود شاه هم جلاد جنبش انقلابی بود که به مجری وصایای آن مجبور شده بود.
انقلاب سفید
به معنی اجرای بخش ضد فئودالی برنامه حزب توده بوده است.

۲۱
قانون لایزال تاریخ طناز همیشه همین است:
جلاد هر انقلاب به مجری کج و کوله وصایای انقلاب مغلوب و خفته در خون مبدل می شود.
بهتر هم همین است.

زنان شان چنین اند
افغانیان

آفتاب سیاه
فؤاد

یک شاهدخت کوچک در کتابچه خود آفتاب را رسم کرده بود و رنگ آن را سیاه داده بود.

استاد از دخترک پرسید:
« چرا رنگ آفتاب را سیاه داده ای؟»

دخترکوچک جواب داد:
« بخاطریکه پدرم تمامی روز را زیر آفتاب کار می کند
و من آفتاب را سیاه کردم تا پدرم از گرمای آفتاب رنج نبرد.»

این موضعگیری عطا
فی نفسه
هومانیستی،
ترقی طلبانه
و
مثبت 
است.

ولی عاری از ایرادات نظری نیست.

ایرادات نظر آن کدامند؟

فوندامنتالیسم (خمینیسم، حزب اللهیسم، القاعده ئیسم، طالبانیسم، صهیونیسم، کوکلوس کلانیسم و غیره) و مذهب

۱
فوندامنتالسم
همشیره فاشیسم است.

۲
با این تفاوت که به عوض نژاد
امت را معیاریت بخشیده
و
علم کرده است.
۳
فوندامنتالسم
بسان فاشیسم
چپنما ست

۴
با این تفاوت که به عوض حمل پرچم خون
پرچم ظلمت به دوش می کشد:
به عوض وعده تشکیل سوسیالیسم
وعده برگشت به صدر اسلام
می دهد.

۵
فوندامنتالسم
بسان فاشیسم
اصولا و اساسا ضد مذهبی است
اگرچه برای عوامفریبی
ماسک مذهبی بر سر کشیده است
و مفاهیم فقهی را تحریف می کند و برای خر کردن خلایق به خدمت می گیرد

۶
عدالت اسلامی چیز دیگری است.

۷
عدالت اسلامی متناسب با فرماسیون اقتصادی برده داری است

http://hadgarie.blogspot.com/2018/09/blog-post_259.html

http://hadgarie.blogspot.com/2018/09/blog-post_33.html

مش مینو
چای که مرغوب نباشد چیزی به آن اضافه می کنم:
چوب دارچینی، هِلی، نباتی، شده چند پَر بهار نارنج،
چیزی که آن مزه و بو را تبدیل به عطر ِخوش و طعم ِخوب کند."
زندگی هم گاهی می شود مثل همین چای
باید با دلخوشی های کوچک طعم و رنگش را عوض کنی،
یک چیزی که امید بدهد به دلت،
انگیزه شود،
بنزین باشد برای حرکت ماشین زندگی ات،
بعد ماشین تخت گاز می رود تا آنجایی که باید
امید داشته باشید به تمام اتفاقات خوب و برای رسیدن به آن تلاش کنید....

۱
زندگی ئی که با ادویه جات
زندگی شود
زباله است و نه زندگی .
مش مینو.

۲
معنای زندگی چیست و معنابخش به زندگی چیست؟

مارکسیسم ناشناخته ای کیمیاتر از کیما

۱
مارکسیسم را در کشور ما کسی نمی شناسد.

۲
یکی از خدمات خمینی به ما سگان
هم همین بود
که
از فرط وحشت فرار کردیم و در غربت فرنگ با مارکسیسم آشنا شدیم.

۳
عدو شود سبب خیر
اگر خدا خواهد.

۴
از این بابت باید برای عدو دعا کنیم.

۵
ولی آموزش مارکسیسم
فرصت برای دعا باقی نمی گذارد.

۶
آموزش مارکسیسم
زندگی آدمی را چنان از معنا و وظیفه پر می کند که جایی برای چیز دیگر باقی نمی ماند

عشق چیست که پایه هنر باشد؟
حریف

۱
منظور باستانی از پایه هنربودن عشق
همان من - زور مش زیگموند فروید است:
همان غریزه قدر قدرت جنسی است که زمامدار هنر بند تنبانی از شعر تا نقاشی و موسیقی و غیره است.

۲
هسته معقولی هم در این نظر فروید هم هست.

۳
محتوای اکثر آثار هنری
بندتنبانی است.

۴
برای گرم و نرم و خام و خر کردن حریف
شعرا
شعر بندتنبانی می سرایند
نقاشان
تابلوی بندتنبانی می کشند
و
الی آخر

هی سید علی
دروغگو دشمن خلق و خدا ست.

۱
شکی نیست که شما
در این ۴۰ سال
جامعه را
۴۰۰۰ سال
عقب تر رانده اید و به طویله تمامعیار تبدیل کرده اید.

۲
مردم
اما
علیرغم آن عقب راندگی
خر نیستند.

۳
در نتیجه توان مقایسه دارند.

۴
بورژوازی مدرن
تحت رهبری شاه
هرگز ستمگرتر و فاسدتر و خردستیزتر و خر پرورتر و بی شرم تر از اراذل و اوباش عهد بوقی جماران نبوده اند.

خلق آزموده است در این باره بخت خویش

۵
کسی که در زمان شاه ۲ سال زندان می گرفت
در زمان شیخ
۱۰ سال زندان می گیرد.
آنهم به اتهامات بند تنبانی

۶
ضمنا
رضا شاه و محمد رضا شاه
جامعه را پیش برده اند.
مثلا راه و راه اهن و مدرسه و دانشگاه و بیمارستان و کارخانه ساخته اند

۷
اجامر جماران
مسجد و منبر و محراب و حسینیه و گنبد و امام زاده و زیارتگاه ساخته اند.

۸
به جای تدریس دانش در دانشگاه ها
به تزریق خرافه و خریت
در رگ جامعه پرداخته اند.

۹
انقلاب بورژوایی سفید را با عنگلاب اسلامی سیاه جایگزین کرده اند
و دستاوردهای آن را برباد داده اند.

۱۱
مبارزه با بیسوادی را به مبارزه با سواد و فکر و فرهنگ و فلسفه و هنر تبدیل کرده اند.

۱۲
آزادی زنان را با انقیاد قرون وسطایی زنان جایگزین کرده اند.

۱۳
شرم شان باد ازاین شیوه گندیده خویش

مغز در بره و ما گرد جهان می گردیم.

۱
هدف ایجاد عشق و علاقه
به
 مدرسه و تحصیل علم و فن و فرهنگ 
است.

۲
به همین دلیل 
دبستان را به زندان اوین
 تبدیل می کنند.

۳
البته
علمای نیجر
بی عیب و ایراد نیستند

۴
ایراد شان کجا ست؟

۵
اما
در هر صورت
پیشرفته تر از آیات عظام و علمای علام طویله جماران اند.

۶
چرا و به چه دلیل؟

۷
برای اینکه
ریشه گرایانه تر
و تیز عندیشانه تر از آیات عظام و علمای علام طویله جماران
سنگ اول را راست می نهند تا دیوارشان تا ثریا راست رود.

۸
آیات عظام و علمای علام طویله جماران
اما
دانشگاه را به اوین تبدیل می کنند ویا اوین را به دانشگاه.

۹
یعنی دیرتر دست به کار می شوند و این عیب بزرگی است که دور از ما باد.
چون فاقد رادیکالیته جمارانیستی است.

۱۰
ولی
علیرغم این عقب ماندگی از قافله نیجر
هنر نزد جمارانیان است و بس

۱۱
چرا و به چه دلیل؟

۱۲
علمای نیجر
به دلیل عقب ماندگی
از هنر مثلا اسید پاشی خبر ندارند.

۱۳
از تجاوز دسته جمعی به کودکان قرآن آموز و زنان و دختران شرکت کننده در فساد عروسی خبر ندارند.
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر