۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۵, پنجشنبه

درنگی در دیالک تیک خودفریبی و از خود بیگانگی و دیالک تیک چیز پرستی و خودپرستی (۳)


سرچشمه:
صفحه فیسبوک
میشله جم

یدالله سلطان پور

درنگی در نعمات مادی و فکری و هنری و روحی و روانی بشری

الف
مریم
بنابراين كالا بيشتر شبيه فرزند آدم است تا خدا

۱
کالا مفهوم دقیقی نیست.

۲
در 
این بحث
چون کالاپرستی موضوع بحث بود
به
 عوض نعمات مادی و فکری و هنری
از 
کالا 
سخن رفت.

۳
کالا
مفهوم جدیدی
در 
عصر جدید 
است:
کالا
سلول اصلی و اساسی اندام جامعه سرمایه داری
 است.

۴
نعمات مادی و فکری و هنری
شبیه فرزند همه اعضای جامعه نیستند.

۵
نعمات مادی و فکری و هنری
فقط
فرزند
مولدین شان 
هستند.
 
طبقات انگل جامعه 
کالاپرست 
نیستند 
ولی 
کالا 
را 
آلت دست 
قرار می دهند 
و 
از
 آن 
 برای تکثیر کالا 
(پول، تجملات، ثروت، حرمسرا، اعتبار، امکانات برخورداری از عیش و نوش و عشرت و لذت و قدرت) 
بهره برمی گیرند. 
 
و گرنه 
آنها
برافروزندگان جنگ های بی پایان
و
نابود کنندگان کالا و مولدین کالا
هستند.
 
۶
شعر شاعر
نعمتی هنری و استه تیکی و روحی و روانی
 است
که
فقط
برای شاعر
شبیه فرزندش است
و
نه
برای هر رهگذر.
 
گاهی 
هم 
برای کسی که شعر حوایج روحی و فکری و روانی اش را رفع می کند.

۷
ای بسا کسا که دیوان شعر را زیر گلدان می گذارند
و 
در زمستان
 در
 اجاق می اندازند.

جنگ
چیست
اگر فرمی از کالاسوزی و مولدان کالاسوزی 
نیست؟

۸
ما 
با
 دیالک تیک مولد و مولود 
در همه این موارد سر و کار داریم.

ب
مریم
خدا شبيه كالا نيست

۱
خدا و رب النوع و بت
نعمات فکری و روحی و روانی اند
که
انسان برای رفع حوایج فکری و روحی و روانی خود
خلق شان کرده است.

۲
دلیل وارونه کردن رابطه مولد و مولود
دلیل خالق جا زدن بت و رب النوع و خدا
و
مخلوق جا زدن انسان ها
چه بسا 
عمدی بوده است
تا
مؤثریت نعمت فکری و روحی و روانی
تقویت و تکثیر و تشدید شود.

۳
ما با نوعی خودفریبی هم سر و کار داریم.

۴
یعنی 
حتما 
نباید 
ناشی 
از 
«از خود بیگانگی»
 باشد

یعنی
ناشی 
از
به 
باد فراموشی سپردن 
در 
اثر گذشت زمان
 باشد.

۵
مثال
همه می دانند که فال بین
عوامفریبی بیش نیست
ولی
خودفریبانه نزدش می روند
حتی 
پول می دهند تا فالش را ببیند 
و
 دروغ های خر پسند
تحویلش دهد.

۶
در چین چیانکایچک و حتی در ج. خ. چین 
فال بینی 
ممر درآمد مهمی است.
 
در چین چیانکایچک
 حتی
 سران سیاست و اقتصاد و غیره
مشتری مستمر فال بین ها هستند.

پ
مریم
خدا آخرين چيزى كه ما دوستش داريم البته اگر اسمش دوستداشتن باشه ، ما فقط بدليل رفع حوايجمان به خدا متوسل مى شويم و ابراز عبوديتمان ريشه در چشمداشت ما از خدا دارد و بس.

۱
همه نعمات مادی و فکری و هنری 
هم
بسان بت و رب النوع و خدا
باب الحوایح 
اند.

۲
کالایی که ارزش مصرف نداشته باشد
مشتری ندارد.

۳
خدایی که رفع حاجت نکند
پرستنده نخواهد داشت

ت
خدا ماحصل هيچ گونه كار و تلاشى از جانب ما نيست كه بدان عشق بورزيم مثل شعر يا هر نوع مولود ديگرى

۱
چرا.
بت پرست با همان زحمت و مشقت و ذلت 
بت و صنم تولید می کند 
که 
کوزه گر 
کوزه 
تولید می کند

۲
خدا 
قبلا
خورشید بوده است
ماه بوده است.

۳
رب النوع 
بوده است

۴
خدا 
قبلا
مادر بوده است
پدر بوده است.

۵
خدا 
با 
همان زحمت و مشقت و ذلت 
تولید شده است
که
نان و آب و خانه و کارخانه تولید شده اند.

۶
خدا
نعمتی فکری و روحی و روانی بوده است.

۷
خدا
جواب سؤالات بی جواب نیاکان ما ست.

۸
تولید خدا 
چیزی کمتر از تولید شعر و ترانه و تندیس 
ندارد

۹
با
 توسعه علم و فن
باب الحوایج ما 
عوض می شود:
مثلا
 اکنون
 در
 مبارزه با ویروس کرونا
علم و فن و فرهنگ
اندک اندک نقش باب الحوایج
بازی می کنند

۱۰
اگر علم و فن عاجز گردد
خلایق دوباره به درگاه خدا برمی گردند.
 
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر