۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (خ) خدمات (۲) (بخش آخر)



هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۱

·    سازمان خای خدمات در رابطه با مشتریان نعمات از سوی صنعت تحت مسئولیت مولدین نهایی در همنظری با شوراهای محلی  در زمینه استفاده از ظرفیت های صنایع دستی و کارخانجات خلقی خدمات باید چنان توسعه یابند که رفع حوایج جمعیت کشور بهبود یابد.

 

۱۲

·    بنا بر فونکسون خدمات برای رفع حوایج جمعیت کشور باید میان دو گروه اصلی خدمات، تفاوت قائل شد:

 

الف

·    خدمات شخصی که مستقیما با مصرف شخصی اعضای جامعه در رابطه اند:

 

۱

·    خدمات فرهنگی

۲

·    خدمات اجتماعی

۳

·    خدمات بهداشتی

۴

·    خدمات آموزشی ـ پرورشی

 

۵

·    خدمات گسترونومیکی (تغذیه ای، مثلا کافه ای، قهوه خانه ای، هتلی و رستورانی و غیره)

 

۶

·    خدمات ترافیکی (رفت و امد و حمل و نقل)

 

ب

·    خدمات شیئی که با ارزش های مصرفی که در اختیار مصرف کنندگان قرار دارند، در رابطه اند.

·    مثلا حفظ فونکسیون و تعمیر وسایل مصرفی مختلف

 

۱

·    خدمات شیئی به مثابه جزئی از اقتصاد رفع حوایج مردم، قبل از همه توسط کومبینات های خلقی خدمات، تعاونی های تولیدی صنایع دستی و صنایع دستی جامه عمل می پوشند.

 

۱۳

·    خدمات برای جمعیت کشور به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

 

الف

·    خدمات پرداختی که جمعیت کشور بابت آن خدمات پرداخت می کنند و عمدتا به خدمات شیئی مربوط می شوند.

 

ب

·    خدمات غیرپرداختی و یا بخشا پرداختی که توسط دولت سوسیالیستی به ویژه در زمینه خدمات مربوط به حوایج آموزشی ـ پرورشی، بهداشتی و فرهنگی از صندوق جامعتی پرداخت می شوند و به مثابه درامد غیرمستقیم جزء مهمی از درامد رئال جمعیت کشور محسوب می شود.

 

·    مراجعه کنید به اقتصاد رفع حوایج محلی، صندوق، درآمد رئال 

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر