میرزا علی معجز
اگر واریندی سنین یار ماه رخسارین
منیم ده بیر باشی داز، عقلی آز نگاریم وار
اونا من هر نه جفا ایلسم، دوام ایلر
طلاق وئرمگه چون الده اختیاریم وار
نظرتان محترم
حریف
محترمیت نظر
خرافه خرپرورانه خردستیزانه خطرناکی بیش نیست.
نظر
یا
حقیقی است و باید بر آن نماز برد
و
یا
باطل است
و
باید
بر آن و صاحبش
پارس کرد
و
با اقامه دلیل علمی و عقلی و منطقی و تجربی
بطلانش را اثبات کرد
آه اگر دست دل من به تمنا نرسد
یا دل از چنبر عشق تو به من وانرسد
غم هجران به سویتتر از این قسمت کن
کاین همه درد به جان من تنها نرسد
سروبالای منا گر به چمن برگذری
سرو بالای تو را سرو به بالا نرسد
چون تویی را چو منی در نظر آید هیهات
که قیامت رسد این رشته به هم یا نرسد
ز آسمان بگذرم ار بر منت افتد نظری
ذره تا مهر نبیند به ثریا نرسد
بر سر خوان لبت دست چو من درویشی
به گدایی رسد آخر چو به یغما نرسد
ابر چشمانم اگر قطره چنین خواهد ریخت
بوالعجب دارم اگر سیل به دریا نرسد
هجر بپسندم اگر وصل میسر نشود
خار بردارم اگر دست به خرما نرسد
سعدیا کنگره وصل بلندست و هر آنک
پای بر سر ننهد دست وی آن جا نرسد
مثل پنهان شدن ماه پس پرده ابر
رو گرفتی که تماشا به تمنا نرسد.
این شعر از کیست؟
سعی کنید اسم شاعر را بنویسید تا خلایق خیال نکننده که سرقت ادبی می کنید.
مش پرستو.
این بیت شعر به تقلید از سعدی سروده شده است.
دلایل شیوایی و دلنشینی این بیت شعر کدامند؟
مگر آقایان نر نیستند؟
نر گفتن به نر که توهین نیست.
دلیل استفاده از واژه نر به عوض مرد چیست؟
تو اصلا نمی دانی که
رفرمیسم،
اوپورتونیسم
و
رویزیونیسم
به چه معنی اند.
تو و امثال بیشمار تو
خیال می کنید که فحش خوار مادرند.
مشخصه اصلی شما کودنی و بیشعوری و بیسوادی است.
به همین دلیل هنری جز نشخوار کورکورانه و ابلهانه و عوامفریبانه افکار این و ان ندارید. یعنی
طوطی وشید
و نه آدمی آسا.
به همین دلیل
هم
از
هماندیشی با همنوع اندیشنده
وحشت دارید
فروغ فرخزاد تعریف طراز نوینی از مفهوم عشق دارد که عقلایی است و نه غریزی. ما راجع به مفهوم عشق در شعر فارسی شاید ۱۰۰ تحلیل منتشر کرده باشیم
محرم این هوش جز بیهوش نیست
مر زبان را مشتری جز گوش نیست .
جمله معشوق است و عاشق پردهای
زنده معشوق است و عاشق مردهای
در نیابد حال پخته هیچ خام
پس سخن کوتاه باید و السلام
همه این دعاوی مولانا
همه از دم
متافیزیکی (ضد دیالک تیکی)
و
خرفی اند.
کسب و کار مولوی و عرفان
خرپروری
و
خردستیزی
بوده است و است و خواهد بود.
ما قبلا هم نوشتیم که ایراد می تواند به فرمولبندی خود انگلس مربوط باشد. اسم را نباید با ایسم عوضی گرفت. مارکسیسم ـ لنینیسم علم کل اندیش است و همانقدر به مارکس و انگلس و لنین ربط دارد که شیمی به لیبیگ و فیزیک به مؤسس فیزیک. تعیین کننده نه آثار مؤسسین بلکه مفاهیمی اند که آنها و صدها مارکسیست دیگر توسعه داده اند. و گرنه در آثار انها کلی خطا وجود دارد.
امروز برای بار دوم پدرم امین انصاری فر به زندان رفت به جرم اینکه پرسید قاتل پسرم فرزاد انصاری فر کیست؟
امروز برای بار دوم
پدرم
به زندان رفت
به جرم اینکه پرسید:
قاتل پسرم کیست؟
پروانه
پدرت به زندان رفته است و یا به زندان برده شده است؟
دو بار پدرت را باز داشت کرده اند
چون پرسیده قاتل پسرش کیست؟
یعنی
خودش نمی داند که قاتل پسرش کیست؟
حتما
در زندان هم می پرسد:
آورنده من به زندان کیست؟
چنین پدری را باید هم به زندان انداخت
البته
اگر به پای خودش به زندان نرفته باشد.
تا بلکه به هوش آید.
بعضی ها
از
عاقبت اعمال شان
بی خبرند.
فرنگی
احمق همه را به کیش خود پندارد.
در جامعه طبقاتی
جنگ همه بر ضد همه شعله ور است.
اگر لحظه ای غفلت کنی
کلاهت پس معرکه است.
جهان
کشتارگاه است.
ضرورت انقلاب نه فقط از این روست که طبقهی حاکم را با هیچ وسیلهی دیگری جز انقلاب نمیتوان سرنگون کرد، بلکه همچنین از این رو که طبقهی سرنگون کننده تنها در یک انقلاب است که موفق میگردد تا گریبان خود را از تمام کثافات کهنسال نظامهای قبلی رها کرده و قابلیت بنیان نهادن و ساختن جامعهای نوین را کسب نماید.
ایدئولوژی آلمانی
اگر توان مالی لازم برای خرید بنزین ندارید،
بروید و تسلا بخرید.
وزیرة الخارجیة الآلمانیه
تسلا
خودرو برقی است.
پنجاه نفر از ثروتمندترین یهودی را ایزوله کنید آن وقت جنگ تمام می شود
# هنری فورد
یچاره آریانپور
چه کسانی عکسش را پروفایل کرده اند.
هنری فورد
مثل عادولف پوتین و آیت الله پالان
فاشیست بوده استب
حرف مردم مثل جریان آبه اگه جلوش بایستی خستهات میکنه اگه همراهیش کنی غرقات میکنه، پس نادیده بگیر و ردشو
روژینا
منظور روژینا
احتمالا
حرف مردم
راجع به همدیگر است.
دیالک تیک فرد و جامعه است.
در این دیالک تیک نقش تعیین کننده از ان جامعه و یا مردم است.
یعنی نظر روژینا بی پایه است.
این نظر روژینا به شرطی می تواند درست باشد
فرد عاری از عیب و ایراد باشد و جامعه طویله باشد
یعنی مردم خر باشند
گر با غم عشق سازگار آید دل
بر مرکب آرزو سوار آید دل
گر دل نبود کجا وطن سازد عشق
ور عشق نباشد به چه کار آید دل
ابو سعید ابوالخیر
این رباعی ابوسعید
مملو از دیالک تیک است:
تحلیل دیالک تیکی اش کنید تا خلایق فوت و فن تفکر بیاموزند
امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: اسراف و زیاده روی فراوانی را نابود می سازد. میزان الحکمه، ج 4، باب اسراف، حدیث 84 (حواسمون به کمبود آب هست...؟!)
فاطمه زهرا
من ـ زور از اسراف چیست؟
خری که در خانه ۱۰۰۰ متر مربعی روزنامه می خواند اهل اسراف نیست
کسی که در شمیرانات ۱۰۰۰۰ متربع زمین دارد
اهل اسراف نیست؟
شاید هم مسیرش برعکس باشه. یعنی آدم اول خودشو بشناسه و از اون طریق، دیگران و جامعه رو بشناسه. کسی که اول از خودشناسی شروع نکنه، اصلا ملاک درستی برای شناخت دیگران هم نداره، چون شاید مثلا اسیر پیشداوریهایی باشه که ازشون آگاه نیست.
نه.
دز دیالک تیم فرد و جامعه
نقش تعیین کننده از آن جامعه است
و
نه از آن فرد.
ابتدا به ساکن نمی توان به خودشناسی رسید
خود را ضمن همنوع شناسی و یا جامعه شناسی میتوان اندک اندک شناخت
به همین دلیل
انتقاد از همنوع
عینا و عملا
به معنی انتقاد از خود نیز است
صنوبر :
گر ارکستر عشق ننوازد سرود مبارزه
تصویر هستی تشییح می کند سکوت.
وقتی عقل و شعور در بین نباشد،
چاره ای جز دل بستن به شور و شوق و عشق و در حقیقت غریزه حیوانی نمیماند.
سیسه رو
صلح ناعادلانه
حتی
بهتر از جنگ عادلانه است.
جنگ و صلح
را
نمی توان و نباید با معاییر اخلاقی مورد ارزیابی قرار داد.
جنگ و صلح
فرمی از مبارزه طبقاتی اند
و
به جنگ و صلح انقلابی
و
جنگ و صلح ارتجاعی
طبقه بندی می شوند.
نه.
خرافه محترمیت افکار
رواج جهانگیر دارد.
همه باید از صحت نظر خود دفاع کنند تا در روند هماندیشی به حقیقت دست یابند.
در هماندیشی
چک و چانه زدن مجاز نیست.
تعیین کننده دستیابی به حقیقت است.
عکستون با صمیمی ترین دوستتونو ببینم
هار لی
دوستان؟
آنهم دوستان صمیمی؟
ضمنا در آخرالزمان؟
آنهم در جماران و جمکران؟
دوست را باید میان خلق مریخ جیست.
در زمین دشمن حتی یافت نمی شود.
به همین نیت استاد دانش کاه صندلی شریف
قصد سفر به فضا دارد
نماز بهانه است
هدفش دوست یابی است
سعی کنید خودتان به دور و بر خود بنگرید و به صحت مارکسیسم برسید. پرسیدن هنر نیست. جستن و یافتن هنر است
قصر ولایتی بیش از ۱۰۰۰ مترمربع است.
امام صادق در این زمینه اندرزی نداده است؟
میزان دارایی رفسنجانی به قول عخبار امپریالیستی غول آسا ست.
تمرکز اینهمه ثروت در دست آخوندی اسراف نیست؟
حقوق ماهیانه بادی گارد نوه جات امام خمینی بیش از حقوق سالانه کارگران است
این اسراف نیست؟
پس از تحمل آن همه درد،
کسی که به مقصد میرسد
دیگر همانی نیست
که به راه افتاده بود.
اوستورا
تعیین کننده
خود تجربه است
و
نه
غم و شادی
بس سترگ بود کوششهایی که لازم آمد تا قانونهای طبیعی ابدی شیوه تولید سرمایهداری، فرآیند جدایی بین کارگران و شرایط کارشان را کامل کند و در یک قطب وسایل اجتماعی تولید و معاش را به سرمایه و در قطب مخالف آن، تودههای مردم را به کارگران مزد بگیر، به فقرای زحمت کش آزاد، این محصول دست پرورد تاریخ عصر جدید تبدیل کند.
اگر به گفته اوژییه، «پول با لکهی خون مادر زادی بر گونهاش پا به عرصهی جهان میگذرد»، سرمایه در حالی زاده میشود که از فرق سر تا نوک پا و از تمام منافذش، خون و کثافت بیرون میزند.
" شاه در پاسخ خبرنگار کیهان که از او میپرسد : آیا در دهه ی آینده تغییراتی در ساختمان سیاسی کشور داده نخواهد شد ؟ مثلا امکان ندارد که به جای یک حزب ، چند حزب داشته باشیم ؟، پاسخ میدهد " برای چه ؟ در ایران که جنگ طبقاتی مطرح نیست، در خیلی جاها وجود احزاب متعدد فقط برای جنگ طبقاتی در صحنه ی سیاسی بوده است ............. "
روزنامه کیهان ۲۱ شهریور
آزادی و یا اختیار
ربطی به انتخابات و تعهد به انتخابات ندارد.
اصلا منظور از انتخاب چیست؟
خیلی ها
خیال می کنند که با دادن رأی ویا گفتن آری و یا نه به کسی
انتخاب می کنند.
آزادی و انتخاب از مفاهیم فلسفی اند.
ادامه دارد.
۱۴۰۱ تیر ۵, یکشنبه
کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۱۲۸)
میم حجری
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر