۱۳۹۸ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۹۷)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
خدا چیست؟

۱
تصور هدایت از خدا
تصوری تئولوژیکی است.

۲
هدایت مثل روحانیت می عندیشد.

۳
هدایت مثل روحانیت از خدا
«تعریفی» مبتنی بر تئولوژی منفی
عرضه می دارد:
یعنی
می گوید که خدا چی نیست
ولی نمی گوید و نمی تواند بگوید که خدا چی است (چیست)

۴
تفاوت هدایت با روحاینت
نه
در
طرز «تفکر»
بلکه
در
طرز نتیجه گیری نهایی است:
روحانیت
از استدلال مبتنی بر تئولوژی منفی
وجود خدا
را
نتیجه می گیرد
و
هدایت
عدم وجود خدا
را.

۵
برای درک و توضیح خدا
به
خرد کل اندیش
به
فلسفه علمی
نیاز است.

۶
خدا
یک
مفهوم
است.

۷
مفهوم چیست؟

۸
مثال
درخت یک مفهوم است.

۹
درخت فقط در ذهن ما وجود دارد.

۱۰
در خارج از ذهن ما
سرو و صنوبر و سپیدار و غیره وجود دارند.

۱۱
یعنی
اصل درخت
وجود دارد.
یعنی
درختان اصلی
یعنی
منشاء های مفهوم ذهنی و مجرد درخت
وجود دارند.

۱۲
دیالک تیک مشخص و مجرد
دیالک تیک مادی و فکری (روحی)

۱۳
مفهوم مجرد درخت
چگونه تشکیل شده است؟
چرا و به چه دلیل
تشکیل شده است؟

۱۴
اگر هدایت و روحانیت
به
این پرسش
پاسخ دهند
می توان
به
مفهوم خدا
و
نحوه و نوع تشکیل این مفهوم
و
دلایل تشکیل آن
اندیشید.
 
تنهایی آدمی
فقط
نصف حقیقت است.

۱
هیچکس
تنها نیست.

۲
حتی
میمون تنها
میمون نیست

چه رسد به آدم تنها.

۳
هزاران رشته
آدمیان را به همدیگر
گره می زند.

۴
ای بسا
رشته های نامرئی و نامحسوس و نا ملموس

۵
آدمی
در
دیالک تیکی از تنهایی و همبایی
به سر می برد
چه بخواهد و چه نخواهد
چه بداند و چه نداند.

۶
همبایی تنهایان
امری جبری
است.

۷
حتی
میان جمادات و نباتات و جانوران
رشته پیوند ناگسستنی وجود دارد.

۸
چرا؟
به چه دلیل؟

۹
دلیل اول این دیالک تیک تنهایی و همبایی
وحدت مادی جهان
مونیسم ماتریالیستی هستی است.

۱۰
دلیل دوم این دیالک تیک تنهایی و همبایی
را
شیخ شیراز
صدها سال قبل
از مناره بلند شیراز اعلام داشته است:
 
ابر و باد و مه و خورشید و بشر
در
کار
اند

تا
تو
نانی به کف آری و به غفلت بخوری.

۱۱
بدون این دیالک تیک تنهایی و همبایی
جرعه ابی
و
لقمه نانی
تولید و تهیه و توزیع نمی شود.

۱۲
فقط کافی است
به سیر و سرگذشت لقمه ای نان و جرعه ای آب
بیندیشیم.
 
به
نظر من
مبارزه ملی و دموکراتیک جدایی ناپذیرند.
اما تشخیص اینکه امروز کدام عمده است، مسیر درست و یا نادرست مبارزه را تعیین می کند.
حریف صاحبنظر

۱
هنر عیرانیان
نفهمیدن حرف دهن خود است
فهمیدن حرف دهن همنوعان خود
پیشکش

۲
منظور از مبارزه ملی و دموکراتیک چیست؟

۳
از حریفان صاحبنظر
چه پنهان
که
چنین جفنگمفهومی
نه
وجود
دارد
و
نه معنی.

۴
مفهوم انقلاب ملی و دموکراتیک وجود دارد.

۵
منظور از انقلاب ملی و دموکراتیک چیست؟

۶
اگر جامعه ای
مستعمره و یا نیمه مستعمره باشد
محتوای جنبش انقلابی آن جامعه
ملی
یعنی
ضد استعماری
خواهد بود.
جنبش رهایی بخش ملی
نام خواهد داشت.

۷
اگر جامعه ای فئودالی و یا نیمه فئودالی باشد
محتوای جنبش انقلابی آن جامعه
دموکراتیک خواهد بود.

ایران حتی در زمان شاه
نه
مستعمره بو یا نیمه مستعمره ود
و
نه
فئودالی و یا نیمه فئودالی
تا
صاحبنظران
مبارزه ملی و دموکراتیک کنند و شق القمر کنند.

مخالفان نظام برخاسته از انقلاب بورژوایی سفید
مرتجع بوده اند.

۸
من ـ زور حریف
از این نظر
این است
که
نمی داند
بر ضد جماران
«مبارزه» کند
و
یا
بر ضد ترامپ و مش لطان

۹
صاحبنظران
بهتر است بگیرند و بخوابند
و
زحمت مبارزه به خود ندهند.

۱۰
اگر
ترامپ و لطان
بهتر از جانیان جماران نباشند
بدتر از انان نیستند.

۱۱
از
خاوران
بپرس
که
بر ما
چه رفته است.
 
سعدی
با
جوانی
سر
خوش است
این پیر بی تدبیر را

جهل باشد
با
جوانان پنجه کردن
پیر را

من که با مویی به قوت برنیایم
ای عجب
(من که توان گسستن موییرا ندارم)

با یکی افتاده‌ام کاو بگسلد زنجیر را

چون کمان در بازو آرد سروقد سیمتن
آرزویم می‌کند (آرزو می کند که من)
کآماج باشم تیر را

می‌رود تا در کمند افتد به پای خویشتن
گر بر آن دست و کمان
چشم اوفتد
نخجیر (صید، شکار، آهو وو گوزن و غیره)
را

کس ندیدست آدمیزاد
از
تو شیرین‌تر
سخن

شکر
از
پستان مادر خورده‌ای
یا
شیر
را

روز بازار جوانی پنج روزی بیش نیست
نقد را باش
ای پسر
کآفت (که آفت)
بود
تأخیر
را

ای که گفتی:
«دیده از دیدار بت رویان بدوز»،
هر چه گویی
چاره دانم کرد
جز
تقدیر
را

زهد پیدا
کفر پنهان
بود
چندین روزگار

پرده از سر برگرفتیم
آنهمه تزویر
را

سعدیا در پای جانان گر به خدمت سر نهی
همچنان
عذرت بباید خواستن
تقصیر
را

پایان
 
رسانه مستقل، بی‌طرف و معتبر ایرانیان؟

۱
بی طرف
فقط در کره بی سکنه مریخ
وجود دارد.

ما
هم
می خواستیم
سوار خر پرنده شویم
و
به آنجا رویم
و
با
بی طرف ها نماز جماعت بخوانیم.

ولی در خر پرنده
جا نبود.

اساتید دانش کاه ها
پیش از ما سوار شده بودند.

۲
ایرانیان
جمع همگونی نیستند تا رسانه داشته باشند.

۳
رسانه ها
حتی
اگر
خیلی خیلی مستقل و خودمختار باشند
در
تحلیل نهایی
رسانه های طبقه حاکمه اند.

۴
طبقه حاکمه چیست و کیست
مشد استار بی طرف؟

۵
افغانی ها و عراقی ها و سوری ها و فلسطینی ها و ایرانی ها و غیره
از دید طبقه حاکمه امپریالیستی
بیشتر پشه و مگس اند
و
نه
آدم.

۷
اصلا
از تعداد قربانیان این ملل و اقوام
آمار گرفته نمی شود.

۸
اما
اگر حریف ریشمند روان پریشی
از
افغانستان و یا ایران و یا داعشستان
قمه بردارد و یکی از سکنه اروپا و امریکا را زخمی کند
سالها در عخبار جهانی تماتیزه می شود (موضوعیت کسب می کند.)
 
 
به ستوه آمدیم

۲
سخن از کدامین انقلاب است؟

۳
انقلاب یعنی گذار از فرمایسون اقتصادی نازل به عالی
مثلا
گذار از فئودالیسم به کاپیتالیسم.

۳
مثلا
انقلاب فرانسه ۱۷۸۹
انقلاب سفید توسط محمد رضا شاه

۴
خمینی
عنگلاب کرده است.
و
نه
انقلاب

۵
خمینی سیستم برخاسته از انقلاب سفید را سرنگون کرده است.

۶
خمینی مرتجع بوده است و نه انقلابی.

۷
به کسب و کار خمینی
رستاوراسیون
می گویند.

۸
یعنی احیای شرایط قبل از انقلاب

۹
رستاوراسیون
به زبان شیرین پارسی
می شود
عنگلاب
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر