۱۳۹۸ مرداد ۳۰, چهارشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۰۸)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
اندکی اندر باب ترس

ترس مانع مرگ نمی شود،
بلکه مانع زندگی می شود.
حریف فرنگی خر رنگ کن

۱
ایرانی جماعت
خیال می کنند که فرنگی ها علامه اند
و
هر چرت و پرت انها را در نهایت بی خیالی کپیه و تکثیر و تبلیغ می کنند

۲
راستی
چرا و به چه دلیل
ایرانی جماعت
اسیر این توهم مضر و زیانبار و خطرناکند؟

۳
شاید به این دلیل که فرنگستان
به لحاظ علم و فن
قرن ها پیشرفته تر از ایران است.

۴
در فرنگستان اما
پیدا کردن اندیشه
به مراتب دشوارتر است.

۵
چون
طبقه حاکمه امپریالیستی
به
تولید و بازتولید انبوه زباله های فکری و هنری و غیره متنوع کمر بسته است.

۶
ترس یکی از مهم ترین
ضامن های حراست از حیات است.

۷
ترس
هم
جزو تسلیحات غریزی برای حفظ نفس است
و
هم
جزو تسلیحات عقلی برای احتیاط و در امان ماندن از احتمال مرگ
است.

۸
چگونه می توان
این چنین بی پروا و بدون احساس مسئولیت
به
انکار فونکسیون حیاتی مضاعف ترس
کمر بست؟

۹
تحقیر ترس و تجلیل شهامت (تجلیل کله خری، سماجت، خردسیتزی، غریزه ستیزی، هرچه بادادباد)
از سجایای اخلاقی فئودالی، فاشیستی و فوندامنتالیستی
است.

۱۰
بورژوازی
برخلاف اشرافیت فئودال و روحانی
علنا
خود
را
و
احزاب خود
را
محافظه کار
یعنی
ترسو
و
محتاط
قلمداد می کند.

یعنی سجایای اخلاقی خاص خود
را
در
مقابل سجایای اخلاقی کپک زده فئودالی
نمایندگی می کند
و
زندگی
را بزرگ ترین نعمت می داند.
نعمتی بی جانشین

۱۱
پرولتاریا
ترس را
در
دیالک تیک ترس و تهور
قبول دارد.

۱۲
روی این دیالک تیک اتیکی و استه تیکی پرولتری
باید کار شود.

۱۳
تا عوامفریبی فئودالی ـ روحانی، فاشیستی و فوندامنتالیستی
افشا و رسوا شود.
 
ویرایش:
بیژن حیدریان
 
به یاد آر
سال هایی
را
که
بیشتر از درخت
دار
از
زمین
رویید
و
بیشتر از باران
خون
بر
زمین
بارید.


ویرایش:
احسان طبری

از آن بهار شوم که خون بود ژاله اش
سنبل نماند و جلوه باغ و چمن نماند

رنگین کمان عشق فرو مرد
در افق
جز ابرهای تیره گلگون کفن نماند

امید را به معبد تزویر می کشند
جلاد روزگار برآرد از او دمار

و آن مرغزار و آن همه گل های رنگ رنگ
تاراج رفت
و
خانه کژدم شده است و مار

تا کوتوال قلعه ز بارو فتاده است
کشتی ره زنان گُهر و گنج می برد

بگدازد از مصائب ایام شمع من،
خورشید من
ز ظلمت کین
رنج می برد

حق را ز ترسناک هراسی به دل نبود
هر چند
چندگاه
جهانی به کام او ست

پندی است نغز و بهر من این پند را سرود
فرزانه ای شگرف که تاریخ نام او ست.

پایان

۱
این سایت «صدای مردم» واقعا طویله است

۲
از فرط خریت
بیت ماقبل آخر
را
یعنی
حق را ز ترسناک هراسی به دل نبود
هر چند چندگاه جهانی به کام او ست
را
از
قلم انداخته است.

۳
در نتیجه
بیت آخر شعر طبری
بی معنا شده است.
 
خداشناسی چه ربطی به ترس و تهور دارد؟

۱
خدا چیست؟

۲
ما
با سه خدا
در طول تاریخ بشری
سر و کار داشته ایم.

۳
طبیعتخدا
که
در فرم های متنوع پرستیده شده است.
مثلا
در
فرم خورشید
مهر پرستی
میترا پرستی
در فرم ماه و زلزله و آتشفشان و سیل و باد و توفان و کمیت و غیره
در
فرم خدایان اولمپ
خدایان در هیئت آدمیان
در
فرم نیمه خدایان ـ نیمه انسان ها
مثلا پرومته

۴
توده - خدا
خدای خاک به قول شاعر توده
سیاوش کسرایی

۵
طبقه حاکمه ـ خدا
که
با
تشکیل جوامع طبقاتی
سر و کله اش پیدا شده است.
مثلا
الله

۶
طبقه حاکمه ـ خدا
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی
اعضای طبقه حاکمه است:
الله
معبود
است
بنده دار است.
الله
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی اشرافیت بنده دار و روحانی (آل عبا، خلفا) ست.

۷
خدا
چه ربطی به ترس دارد؟

۸
با 
روانشناسی
 و 
با
مفاهیم پسیکولوژیکی
 از
 قبیل ترس 
که 
نمی توان به درک و توضیح پدیده های اجتماعی نایل آند
 
نظر جهانگرد ژاپنی
راجع به ایرانی ها

۱
ایرانی انتزاعی وجود خارجی ندارد.

۲
ژاپنی ها به طور کلی
اگرچه به لحاظ علمی و فنی خیلی پیشرفت کرده اند
ولی
خرتر از خرترین خر ایرانی هستند.

۳
برده تر و زباله تر از بردگان و زبالگان ایرانی هستند.

۳
ایران خورشیدی تابان دارد
که از کهکشان حزب توده
طلوع کرده است
ولی
کسی نمی داند
شاید کسی ۱۰۰ سال دیگر به هوش آید و بداند.
 
 
هی مش کارتر

۱
انقلابات اجتماعی
فقط مناسبات اقتصادی در جوامع بشری
را
زیر و زبر نمی کنند.

۲
انقلابات اجتماعی
اعضای جامعه
را
نیز
و
رهبری انقلابات
را
نیز
دگرگون می سازند.

۳
تفاوت و تضاد محمد رضا شاه
قبل از انقلاب ضد فئودالی سفید
با
محمد رضا شاه پس از پیروزی انقلاب سفید
از
زمین تا آسمان است.

۴
محمد رضا شاه
با
لغو فئودالسیسم
و
حذف اشرافیت فئودال و روحانی مرتجع
از
قدرت
به
شخصیتی انقلابی
مبدل شده بود.

۵
به طرز حیرت انگیزی رشد کرده بود.

۶
محمد رضا شاه
سودای مدرنیزاسیون جامعه را هم در سر داشت و هم جامه عمل می پوشاند.

۷
فراموش نکن
که
جایگزینی محمد رضا شاه انقلابی ـ بورژوایی مدرن
با
ارتجاع فئودالی ـ روحانی - سنتی
فقط در ایران
صورت نگرفته است تا او را نفرین باران کنی.

۸
فوندامنتالیسم اسلامی
چه سنی و چه شیعی
از دهه ها قبل
در
آسیا و افریقا
تبلیغ شده بود.

۹
فاشیسم خفته دز آغوش امپریالیسم
در
هیئت کریه فوندامنتالیسم از آغوش فئودالیسم
بیرون می زد
و
عرض اندام می کرد
تا
تبدیل جهان به جهنم
امکان پذیر گردد.

۱۰
فاجعه
هنوز به اتمام نرسیده است.

۱۱
تو بهتر از ما می دانی.

۱۲
فردای بشریت
سیاه تر از امروز آن خواهد بود.

۱۳
تنها امیدی که باقی است
خیزش اژدهای سرخ
است
و
در
افکندن طرح طراز نو
در
مقیاس گلوبال (تمام ارضی)

۱۴
زنده باد کمونیسم
 
برگی از تاریخ؛ مطلبی از ارگان فداییان اسلام در فردای کودتا
شبگیر

«دیروز تهران در زیر قدم های مردانه افراد ارتش مسلمان و ضد اجنبی می لرزید. مصدق غول، پیر خون آشام در زیر ضربات محو کننده مسلمانان استعفا داده و حسین فاطمی خائن که از خطر گلوله برادران نجات پیدا کرده بود قطعه قطعه شده و نخست وزیر قانونی و انقلابی سر لشکر زاهدی برای مردم سخنرانی کرد.»

روزنامه نبرد ملت 
(ارگان جمعیت فداییان اسلام) 
۲۹ مرداد ۱۳۳۲
 
« سربازان جهاد مقدس ، ملت تشنه خون است اگر حکومت قانونی سرلشکر زاهدی کمترین ارفاقی نسبت به جاسوسان و جنایتکاران بنماید بزرگترین خیانت را بدین و خلق و وطن نموده است
 [...] 

روزنامه نبرد ملت 
(ارگان جمعیت فداییان اسلام) 
۳۱ مرداد ۱۳۳۲

مصدق غول خون آشام و یاران آدمکش او به زنجیر کشیده شدند . 
حکومت انقلابی و قانونی به امر ملت دادگاه صحرائی را فوراً تشکیل دهد»

این بدان معنی است 
که
 کودتای ۲۸ مرداد با وحدت دربار و روحانیت
 از 
سویی 
و 
حمایت ضمنی انگلستان از امریکا 
 از 
سوی دیگر 
صورت گرفته است. 
 
تضاد روحانیت با دربار پس از پیروزی انقلاب ضد فئودالی سفید شدت یافته است 
که 
نهایتا به پیروزی ارتجاع فئودالی ـ روحانی 
منجر شده است.
 ارتجاع فئودالی ـ روحانی ئی که اکنون به حکم تاریخ بورژوا شده است 
و 
وصایای انقلاب سفید
 را 
اجرا می کند.
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر