۱۳۹۸ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۹۸)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
این شعر حمید مصدق
به ظاهر هومانیستی
است
ولی
ماهیتا
فئودایل
و
ارتجاعی
است.

این شعر
را
خمینی و هادی غفاری و صادق خلخالی و خامنه ای و کوسه و کروب و میرحسین و مش دکتر زهرا و مش دکتر محمود احمقی نجات و عبدالکریم سروش هم می توانست بسراید.

حمید مصدق

چه انتظار عظیمی نشسته در دل ما
همیشه منتظریم و کسی نمی آید

صفای گمشده آیا
بر این زمین تهی مانده باز می گردد ؟

اگر زمانه به این گونه
ــ پیشرفت این است

مرا به رجعت تا غار
ــ مسکن اجداد
مدد کنید
که امدادتان گرامی باد

همیشه دلهره با من
همیشه بیمی هست
که آن نشانه ی صدق از زمانه برخیزد
و آفتاب صداقت ز شرق بگریزد

همیشه می گفتم:
چقدر مردن خوب است
چقدر مردن
ــ در این زمانه که نیکی
حقیر و مغلوب است ــ
خوب است

پایان
 
سیستم فعلی ایران ایدئولوژیک است
مش رشید کاوند

۱
این ادعای حریف
فاقد ارزش و اعتبار علمی است.

۲
منظور از سیستم چیست؟

۳
سیستم یک کلمه یونانی است
معنی تحت اللفظی سیستم می شود: مرکب.
سیستم ها به دو دسته تقسیم می شوند:
سیستم های مادی
و
سیستم های فکری.

سیستم های مادی عبارتند از تنوعی از چیزها، روندها وغیره مادی که بر مبنای اصول انتظامی عضوبندی شده اند.
سیستم های فکری عبارتند از تنوعی ازمفاهیم، احکام وغیره که بر مبنای اصول انتظامی عضوبندی شده اند.
کلمه یونانی «سیستم» در آغاز به معنی ترکیب، اتحاد و کل بطور کلی بوده است.

۴
هر اتم
سیستمی است.
هر مولکول هم سیستمی است.

۵
منظور حریف از سیستم فعلی ایران چیست؟

۶
ایران چیست؟

۷
ایران جامعه ای است.

۸
جامعه هم سیستمی است.

۹
جامعه به مثابه سیستم متشکل از چیست؟

۱۰
برای دادن پاسخ به این پرسش
باید پرسید:
عمارت ویا آپارتمان
به عنوان سیستم
متشکل از چیست؟

۱۱
هر عمارتی
متشکل از دو بخش اساسی است:

الف
متشکل از زیربنا ست

ب
متشکل از روبنا ست.

۱۲
جامعه هم به همین سان:

الف
متشکل از زیربنای اقتصادی (مناسبات تولیدی) است

ب
متشکل از روبنای ایده ئولوژیکی است.

۱۳
روبنای ایده ئوولژیکی = دولت، مذهب، هنر، فلسفه، حقوق، اتیک (اخلاق)، استه تیک، خرافات، عادات، رسوم و غیره

۱۴
جامعه باید در کلیتش مورد بحث قرار گیرد.
در
دیالک تیک زیربنای اقتصادی (مناسبات تولیدی) و روبنای ایده ئولوژیکی اش.

۱۵
زیربنای اقتصادی ایران
پس از انقلاب سفید
کاپیتالیستی (سرمایه داری) است.

۱۶
خمینی و دار و دسته اش می خواستند به فئودالیسم و حتی به عصر برده داری (صدر اسلام) برگردانند.

۱۷
ولی شدنی نیست.
چرخ تاریخ به عقب برنمی گردد.

۱۸
در نتیجه روحانیت فئودال
بورژوا شده اند.

۱۹
ایران کنونی
کاپیتالیستی تر از زمان شاه است.

۲۰
طنز تاریخ همین است:
جلادان انقلاب بورژوایی سفید
به مجریان وصایای انقلاب مغلوب مجبور شده اند

۲۱
حالا به سستی و بطلان ادعای حریف مبنی بر اینکه
سیستم فعلی ایران ایدئولوژیک است
می توان پی برد.

۲۲
حرف حریف
خرافه ای بیش نیست
و
فقط به درد عوامفریبی و شاید هم خودفریبی می خورد.

۲۳
بقیه دعاوی حریف را هم می توان به همین سان تحلیل کرد.

کلام
سیاوش کسرایی

آسان نیافتم
که
عبث
گیرمش به کار

از
ابرها
نریخت

از
خاک ها
نرست

بادش (باد آن را)
ز پهنه های بیابان
نیاورید

همچون پیمبران
نرسیدم (نرسید مرا)
پیام وار.

این
جان سرشته
را
از
بوته های درد
براورده ام به بانگ

در
کارگاهِ صبر
تراشیده ام به عشق

پایان
 
هماندیشی چیست؟

۱
هماندیشی
خود
فرمی از مبارزه طبقاتی است.

۲
چرا و به چه دلیل؟

۳
برای پاسخ یافتن به این پرسش
باید
پرسید:
اندیشه
چیست؟

۴
اندیشه
پیشفرم عمل است.

۵
بنا و معمار
قبل از بنای آپارتمان
مدل فکری آن را در ذهن خود تهیه می کنند و حتی روی کاغذ می اورند.
یعنی
اندیشه آپارتمان
را
نخست و پیشاپیش
سر و سامان می دهند.

یعنی
آپارتمان را می اندیشند.

۶
اپارتمان = اندیشه + خاک و کاه و سنگ و سیمان و آهن و آهک و غیره

۷
هماندیشی
پیشفرم مبارزه طبقاتی است.

۸
هماندیشی = مبارزه ایده ئولوژیکی

۹
و
مبارزه ایده ئولوژیکی
پیشفرم مبارزه سیاسی است.

۱۰
کسی که از هماندیشی = مبارزه ایده ئولوژیکی
شانه خالی کند
اصلا
نمی تواند مبارزه سیاسی کند
و
ول معطل است.
 
اندکی اندر باب اشتباهات در تشابهات

۱
ممنون.
کسی که نزدش رفته اید
خری
بوده.

۲
ما
اما
اخیرا
پس از عمری خریت
با
اجازه مولانا
«از خریت مرده ایم سگ گشته ایم »
و
به عوض عرعر از استالین و این و ان
پارس می کنیم.

۳
حتی به خود استالین پارس می کنیم.

۴
حنی
پیجی مختص پارس بر استالینیسم
دایر کرده ایم.

۵
سودای سگان
حراست از حقیقت عینی است
و
مفاهیم
پلکان های خجسته ی معراج به بارگاه متعالی حقیقت عینی است
 
اندکی اندر باب خرافه وسیعا رایجی

مرا ببوس
(آخرین وداع در شب تیرباران)
وارش فیلم

۱
ما
بالاخره
نفهمیدیم
که
ترانه مرا ببوس
چه ربطی
به
سران و سرداران توده و حزب توده دارد؟

۲
فریدون مشیری
حتی
در
تجلیل از این ترانه
شعری سروده است.

۳
فریدون مشیری
بیشک
شاعر خوبی است
ولی
خر است.

۴
مثل شهریار شیره ای است
که شاعر خوبی بوده است.

۵
ترانه مرا ببوس
اگر تحلیل شود
هاله انقلابیتش
را
از دست می دهد
و
ماهیت خرافی اش آشکار می گردد.

۶
این ترانه
بیشتر به درد بدآموزی و خرافی اندیشی اموزی
می خورد
و
کمترین پیوند نظری و منطقی
با
حزب بزرگ توده ندارد
که رسول روشنگری علمی و انقلابی بوده است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر