پروفسور دکتر رولف ماکس
برگردان
شین میم شین
۱۶۳
· در حال حاضر (۱۹۷۵) هم با توجه به اینکه ارتش
تکیه گاه اصلی رژیم مائوئیستی است و دیکتاتوری مائوتسه تونگ، یک دیکتاتوری نظامی ـ
بوروکراتیکی است، کنترل ارتش و تضمین نقش آن به مثابه ابزار سیاست مائوئیستی،
مسئله مهم رهبری سیاسی در پکن است.
۱۶۴
· این مسئله ضمنا با تغییر محل خدمت ۸ میلیون نفر
از ۱۱ میلیون نفر فرمانده ارتش در پایان سال ۱۹۷۳ تأیید می شود.
· بدین طریق کنترل مراکز سیاسی بر ارتش تقویت می
شود.
۱۶۵
· میان نقش ارتش در جامعه ـ دکترین مائوئیستی و جامعه ـ پراتیک مائوئیستی و اپولوژی (دفاع از، توجیه) قهر
که مشخصه مائوئیسم است، پیوند بی واسطه ای وجود دارد.
۱۶۶
· دلیل این پیوند بی واسطه با توجه به آماج اصلی
مبتنی بر ابرقدرتی ـ شووینیستی این جریان مائوئیستی،
این است که به طرز تصنعی ـ دستوری جامعه ـ
سیاستی پیشبرد کسب کند، نظام اجتماعی ئی تشکیل شود و انسانتصویری واقعیت یابد که
با واقعیت جامعه، با قانونمندی های جامعه، با پیشرفت تاریخی در چین و در جهان و
علاوه بر آن، با منافع توده چینی و با منافع مجموعه جنبش انقلابی جهانی در تضاد
است.
۱۶۷
· اپولوژی قهر (تجلیل از قهر) به نحوی از انحاء
انعکاس این حقیقت امر نیز است.
۱۶۸
· اپولوژی
قهر، حاکی از دوری از پیشرفت تاریخی و قوای اصلی پیشرفت تاریخی و دشمنی با پیشرفت
تاریخی و قوای اصلی پیشرفت تاریخی است.
۱۶۹
· ارتش به نوبه خود، ابزار واقعیت بخشیدن (جامه
عمل پوشاندن) به این قهر است.
۱۷۰
· اعمال دلبخواهی (مستبدانه) قهر بر گروه های
اجتماعی منفرد و یا بر مجموعه جامعه و در سیاست بین المللی را حضرات با برچسب
«انقلابی» عرضه می دارند و به مثابه نیروی محرکه تاریخ استنباط و ادراک می کنند.
۱۷۱
· بدین طریق شرایط طبقاتی عینی در چین و در جهان نادیده
گرفته می شود.
۱۷۲
· این قهر خرده بورژوایی و مائوئیستی به لحاظ
محتوای اجتماعی در تضاد با قهر انقلابی است.
· قهر انقلابی ئی که با هر انقلابی و ضمنا با
انقلاب سوسیالیستی در رابطه اجتناب ناپذیر قرار دارد.
۱۷۳
· در انقلاب سوسیالیستی ـ بر خلاف سیاست و ایده
ئولوژی مائوئیسم ـ قهر انقلابی طبقه کارگر
در وحدت با دیگر اقشار زحمتکشان بر ضد طبقات اجتماعی استثمارگر و برای حل تضاد های
اجتماعی حدت یافته (رسیده. بسان میوه) در روند عینی پیشرفت اجتماعی به خدمت گرفته
می شود.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر