پروفسور دکتر رولف ماکس
برگردان
شین میم شین
۲۱۲
باید خاطر نشان شده که کانگ شنگ زمانی نای
نظریات را بر زبان راند که گروه مائو به طرح ریزی کودتای خود تحت عنوان «انقلاب
فرهنگی پرولتری بزرگ» آغاز کردند.
۲۱۳
این نه تنها دلیل دیگری بر تضادمندی درونی جامعه
ـ طرح مائوئیستی است.
بلکه قبل از همه، دلیل روشنی بر این حقیقت امر
است که تصور مائوئیستی از «انقلاب فرهنگی پرولتری بزرگ»، چه فاصله عظیمی از اعمال
قدرت حقیقی پرولتری دارد.
۲۱۴
با تشدید (اسکالاسیون) شووینیسم ابرقدرتی مائوئیستی و با شکوفایی عنصر ژئوپولیتیکی مرتبط
با آن در مائوئیسم، در اوایل سال های ۷۰ (۱۹۷۰)، سمتگیری به سوی توده های دهقانی
آسیا، افریقا و امریکای لاتین فراموش شد و خاموش شد.
۲۱۵
عنصر ژئوپولیتیکی هرچه بیشتر و قوی تر در رقابت
با این سمتگیری به سوی دهقانان قرار گرفت و پیشبرد کسب کرد.
۲۱۶
به موازات آن، محتوای اجتماعی، هرچه بیشتر و قوی
تر از درک مائوئیسم از خصلت دوران و تضاد اصلی آن حذف شد.
مراجعه کنید به دوران در تارنمای دایرة المعارف
روشنگری
۲۱۷
اگر امروز مناطقی از آسیا، افریقا و امریکای
لاتین در مجموع (بی اعتنا به خصلت اجتماعی قدرت در کشورهای مختلف این مناطق) به
مثابه رزرو (ارتش ذخیره) تعیین کننده در پیوند درونی با طرح «ابرقدرتی» مائوئیستی قرار دارد.
۲۱۸
علیرغم آن، تشکیل پایگاه اجتماعی در آسیا،
افریقا و امریکای لاتین و قبل از همه جستجوی پایگاه اجتماعی در توده های اصلی
جمعیت این قاره ها، یعنی در توده های دهقانی، به مثابه گرایشی در مائوئیسم در
مقیاس بین المللی باقی می ماند.
۲۱۹
ضمنا تجلیل مائوئیستی از فقر در چارچوب بین
المللی در رابطه با این گرایش نقشی به عهده دارد.
پایان بخش اول
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر