۱۳۹۴ فروردین ۸, شنبه

آیینه شکسته

فروغ فرخزاد 
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵) 
آیینه شکسته

·      دیروز به یاد تو و آن عشق دل انگیز
·      بر پیکر خود پیرهن سبز نمودم
·      در آینه بر صورت خود خیره شدم باز
·      بند از سر گیسویم آهسته گشودم

·      عطر آوردم، بر سر و بر سینه فشاندم
·      چشمانم را ناز کنان سرمه کشاندم
·      افشان کردم زلفم را بر سر شانه
·      در کنج لبم خالی آهسته نشاندم

·      گفتم به خود،آنگاه:
·      «صد افسوس که او نیست
·      تا مات شود ز این همه افسونگری و ناز
·      چون پیرهن سبز ببیند به تن من
·      با خنده بگوید که چه زیبا شده ای، باز

·      او نیست که در مردمک چشم سیاهم
·      تا خیره شود، عکس رخ خویش ببیند
·      این گیسوی افشان به چه کار آیدم، امشب
·      کو پنجه ی او تا که در آن خانه گزیند

·      او نیست که بوید، چو در آغوش من افتد
·      دیوانه صفت عطر دلآویز تنم را»
·      ای آینه، مردم من از حسرت و افسوس
·      او نیست که بر سینه فشارد بدنم را

·      من خیره به آینه و او گوش به من داشت
·      گفتم که چه سان حل کنی این مشکل ما را
·      بشکست و فغان کرد که از شرح غم خویش
·      ای زن، چه بگویم که شکستی دل ما را

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر