۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

از یاد رفته



فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)
 از یاد رفته

·      یاد بگذشته به دل ماند و دریغ
·      نیست یاری که مرا یاد کند
·      دیده ام، خیره به ره ماند و نداد
·      نامه ای تا دل من شاد کند

·      خود ندانم چه خطایی کردم
·      که ز من رشته ی الفت بگسست
·      در دلش جایی اگر بود مرا
·      پس چرا دیده ز دیدارم بست

·      هر کجا می نگرم باز هم اوست
·      که به چشمان ترم خیره شده
·      درد عشق است که با حسرت و سوز
·      بر دل پر شررم چیره شده

·      گفتم از دیده چو دورش سازم
·      بی گمان زودتر از دل برود
·      مرگ باید که مرا دریابد
·      ور نه دردی است، که مشکل برود

·      تا لبی بر لب من می لغزد
·      می کشم آه که کاش این او بود
·      کاش این لب که مرا می بوسد
·      لب سوزنده آن بدخو بود

·      می کشندم چو در آغوش به مهر
·      پرسم از خود که چه شد آغوشش
·      چه شد آن آتش سوزنده که بود
·      شعله ور در نفس خاموشش

·      شعر گفتم که ز دل بر دارم
·      بار سنگین غم عشقش را
·      شعر، خود جلوه ای از رویش شد
·      با که گویم ستم عشقش را

·      مادر، این شانه ز مویم بردار
·      سرمه را پاک کن از چشمانم
·      بکن این پیرهنم را از تن
·      زندگی نیست بجز زندانم

·      تا دو چشمش به رخم حیران نیست
·      به چه کار آیدم این زیبایی
·      بشکن این آینه را، ای مادر
·      حاصلم چیست ز خودآرایی

·      در ببندید و بگویید که من
·      جز از او از همه کس بگسستم
·      کس اگر گفت:
·      « چرا؟»
·       باکم نیست
·      فاش گویید که عاشق هستم

·      قاصدی آمد اگر از ره دور
·      زود پرسید که پیغام از کیست
·      گر از او نیست بگویید:
  «آن زن
·      دیر گاهی است در این منزل نیست.»

پایان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر