۱۳۹۳ اسفند ۲۵, دوشنبه

گریز و درد


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)


 ·      رفتم، مرا ببخش و مگو:
·      «او وفا نداشت.»
·      راهی بجز گریز‍، برایم نمانده بود
·      این عشق آتشین پر از درد بی امید
·      در وادی گناه و جنونم کشانده بود

*****

·      رفتم که داغ بوسه ی پر حسرت تو را
·      با اشک های دیده، ز لب شستشو دهم
·      رفتم که نا تمام بمانم در این سرود
·      رفتم که با «نگفته» به خود آبرو دهم

*****

·      رفتم، مگو، مگو که چرا رفت، ننگ بود
·      عشق من و نیاز تو و سوز و ساز ما
·      از پرده خموشی و ظلمت، چو نور صبح
·      بیرون فتاده بود ـ به یکباره ـ راز ما

*****

·      رفتم که گم شوم چو یکی قطره اشک گرم
·      در لابلای دامن شبرنگ زندگی
·      رفتم که در سیاهی یک گور بی نشان
·      فارغ شوم ز کشمکش و جنگ زندگی

*****

·      من از دو چشم روشن و گریان گریختم
·      از خنده های وحشی طوفان گریختم
·      از بستر وصال به آغوش سرد هجر
·      آزرده از ملامت وجدان گریختم

*****

·      ای سینه، در حرارت سوزان خود، بسوز
·      دیگر سراغ شعله ی آتش ز من مگیر
·      می خواستم که شعله شوم، سرکشی کنم
·      مرغی شدم به کنج قفس، بسته و اسیر

*****

·      روحی مشوشم که شبی بی خبر ز خویش
·      در دامن سکوت ـ به تلخی ـ گریستم
·      نالان ز کرده ها و پشیمان ز گفته ها
·      دیدم که لایق تو و عشق تو نیستم

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر