۱۳۹۴ فروردین ۲, یکشنبه

دیدار تلخ


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)
  دیدار تلخ
  
·      به زمین می زنی و می شکنی
·      عاقبت شیشه ی امیدی را
·      سخت مغروری و می سازی سرد
·      در دلی آتش جاویدی را

·      دیدمت، وای چه دیداری، وای
·      این چه دیدار دلآزاری بود
·      بی گمان برده ای از یاد، آن عهد
·      که مرا با تو سر و کاری بود

·      دیدمت، وای چه دیداری، وای
·      نه نگاهی، نه لب پر نوشی
·      نه شرار نفس پر هوسی
·      نه فشار بدن و آغوشی

·      این چه عشقی است که در دل دارم
·      من از این عشق چه حاصل دارم
·      می گریزی ز من و در طلبت
·      بازهم کوشش باطل دارم

·      باز لب های عطش کرده من
·      لب سوزان تو را می جوید
·      می تپد قلبم و با هر تپشی
·      قصه عشق تو را می گوید

·      بخت، اگر از تو جدایم کرده
می گشایم گره از بخت، چه باک
·      ترسم این عشق ـ سرانجام ـ مرا
·      بکشد تا به سراپرده ی خاک

·      خلوت خالی و خاموش مرا
·      تو پر از خاطره کردی، ای مرد
·      شعر من شعله ی احساس من است
·      تو مرا شاعره کردی، ای مرد

·      آتش عشق به چشمت، یکدم
·      جلوه ای کرد و سرابی گردید
·      تا مرا واله بی سامان دید
·      نقش افتاده بر آبی گردید

·      در دلم، آرزویی بود که مرد
·      لب جانبخش تو را بوسیدن
·      بوسه جان داد به روی لب من
·      دیدمت، لیک دریغ از دیدن

·      سینه ای، تا که بر آن سر بنهم
·      دامنی، تا که بر آن ریزم اشک
·      آه، ای آنکه غم عشقت نیست
·      می برم بر تو و بر قلبت رشک

·      به زمین می زنی و می شکنی
·      عاقبت شیشه ی امیدی را
·      سخت مغروری و می سازی سرد
·      در دلی آتش جاویدی را

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر