۱۳۹۳ اسفند ۲۸, پنجشنبه

عصیان


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)
عصیان

·      به لب هایم مزن قفل خموشی
·      که در دل قصه ای ناگفته دارم
·      ز پایم باز کن بند گران را
·      کز این سود،ا دلی آشفته دارم

·      بیا ای مرد، ای موجود خودخواه
·      بیا بگشای درهای قفس را
·      اگر عمری به زندانم کشیدی
·      رها کن دیگرم، این یک نفس را

·      منم آن مرغ، آن مرغی که دیری است
·      به سر، اندیشه پرواز دارم
·      سرودم ناله شد در سینه ی تنگ
·      به حسرت ها سر آمد، روزگارم

·      به لب هایم مزن قفل خموشی
·      که من باید بگویم راز خود را
·      به گوش مردم عالم رسانم
·      طنین آتشین آواز خود را

·      بیا بگشای در، تا پر گشایم
·      به سوی آسمان روشن شعر
·      اگر بگذاری ام، پرواز کردن
·      گلی خواهم شدن در گلشن شعر

·      لبم با بوسه ی شیرینش از تو
·      تنم با بوی عطرآگینش از تو
·      نگاهم با شررهای نهانش
·      دلم با ناله ی خونینش از تو

·      ولی ای مرد، ای موجود خودخواه
·      مگو ننگ است این شعر تو، ننگ است
·      بر آن شوریده حالان، هیچ دانی
·      فضای این قفس تنگ است، تنگ است

·      مگو شعر تو سر تا پا گنه بود
·      از این ننگ و گنه، پیمانه ای ده
·      بهشت و حور و آب کوثر از تو
·      مرا در قعر دوزخ، خانه ای ده

·      کتابی، خلوتی، شعری، سکوتی
·      مرا مستی و سکر زندگانی است
·      چه غم گر در بهشتی ره ندارم
·      که در قلبم، بهشتی جاودانی است

·      شبانگاهان که مه می رقصد، آرام
·      میان آسمان گنگ و خاموش
·      تو در خوابی و من مست هوس ها
·      تن مهتاب را گیرم در آغوش

·      نسیم از من هزاران بوسه بگرفت
·      هزاران بوسه بخشیدم به خورشید
·      در آن زندان که زندانبان تو بودی
·      شبی بنیادم از یک بوسه لرزید

·      به دور افکن حدیث نام، ای مرد
·      که ننگم لذتی مستانه داده
·      مرا می بخشد آن پروردگاری
·      که شاعر را دلی دیوانه داده

·      بیا بگشای در، تا پر گشایم
·      به سوی آسمان روشن شعر
·      اگر بگذاری ام، پرواز کردن
·      گلی خواهم شدن در گلشن شعر

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر