۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

انتقام


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)
  
      باز کن از سر گیسویم بند
·      پند بس کن که نمی گیرم پند
·      در امید عبثی دل بستن
·      تو بگو، تا به کی، آخر تا چند

*****

·      از تنم جامه بدر آر و بنوش
·      شهد سوزنده ی لب هایم را
·      تا به کی در عطشی دردآلود
·      به سر آرم همه شب هایم را؟

*****

·      خوب دانم که مرا برده ز یاد
·      من هم از دل بکنم، بنیادش
·      باده ای، ای که ز من بی خبری
·      باده ای، تا ببرم از یادش

*****

·      شاید از روزنه ی چشمی شوخ
·      برق عشقی به دلش تافته است
·      من اگر تازه و زیبا بودم
·      او ز من تازه تری یافته است

*****

·      شاید از کام زنی نوشیده است
·      گرمی و عطر نفس های مرا
·      دل به او داده و برده است ز یاد
·      عشق عصیانی و زیبای مرا

*****

·      گر تو دانی و جز این است، بگو
·      پس چه شد نامه، چه شد پیغامش
·      خوب دانم که مرا برده ز یاد
·      زآنکه شیرین شده از من کامش

*****

·      منشین غافل و سنگین و خموش
·      زنی امشب ز تو می جوید، کام
·      در تمنای تن و آغوشی است
·      تا نهد پای هوس بر سر نام

*****

·      عشق طوفانی بگذشته ی او
·      در دلش ناله کنان می میرد
·      چون غریقی است که با دست نیاز
·       دامن عشق تو را می گیرد

*****

·      دست پیش آر و در آغوشش گیر
·      این لبش، این لب، گرمش ای مرد
·      این سر و سینه ی سوزنده او
·      این تنش، این تن نرمش، ای مرد

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر