۱۳۹۴ فروردین ۱, شنبه

شراب و خون


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)

·      نیست یاری، تا بگویم راز خویش
·      ناله پنهان کرده ام در ساز خویش
·      چنگ اندوه ام (هستم)، خدا را زخمه ای
·      زخمه ای، تا برکشم آواز خویش

·      برلبانم قفل خاموشی زدم
·      با کلیدی آشنا، بازش کنید
·      کودک دل، رنجه ی دست جفا ست
·      با سر انگشت وفا نازش کنید

·      پر کن این پیمانه را، ای همنفس
·      پر کن این پیمانه را از خون او
·      مست مستم کن، چنان کز شور می
·      باز گویم، قصه افسون او

·      رنگ چشمش را چه می پرسی ز من
·      رنگ چشمش، کی مرا پا بند کرد؟
·      آتشی کز دیدگانش سر کشید
·      این دل دیوانه را دربند کرد

·      از لبانش، کی نشان دارم به جان
·      جز شرار بوسه های دلنشین
·      بر تنم کی مانده از او یادگار
·      جز فشار بازوان آهنین

·      من چه می دانم سر انگشتش چه کرد
·      در میان خرمن گیسوی من
·      آنقدر دانم که این آشفتگی
·      ز آن سبب افتاده اندر موی من

·      آتشی شد بر دل و جانم گرفت
·      راهزن شد راه ایمانم گرفت
·      رفته بود از دست من دامان صبر
·      چون ز پا افتادم، آسانم گرفت

·      گم شدم در پهنه ی صحرای عشق
·      در شبی چون چهره ی بختم، سیاه
·      ناگهان بی آنکه بتوانم گریخت
·      بر سرم بارید، باران گناه

·      مست بودم، مست عشق و مست ناز
·      مردی آمد، قلب سنگم را ربود
·      بس که رنجم داد و لذت دادمش
·      ترک او کردن، چه می دانم چه بود

·      مستی ام از سر پرید، ای همنفس
·      بار دیگر پرکن این پیمانه را
·      خون بده، خون دل آن خود پرست
·      تا به پایان آرم این افسانه را

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر