۱۳۹۸ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

سیری در تحلیلی راجع به مهریه (۴)

 


مهریه،
هدیه ای کلان در ازای یک عمر خدمات جنسی
زهرا باقری شاد

ویرایش و تحلیل
از
ربابه نون 
 
۱
 شاید بیراه نباشد
 اگر 
“مهریه”
 را 
 در 
ادامه رفتار عاطفی هنجارمند میان دو جنس زن و مرد، 
یک تلاش برای ظاهراً ایجاد تعادل در موازنه قدرت 
تلقی کنیم

 به
 این شکل 
که 
مرد به عنوان جنس برتر
و 
فردی 
که
 از 
موقعیت اقتصادی و اجتماعی باثبات تر
 برخوردار است، 
به 
عنوان خواستار و خواهان ایجاد رابطه عاطفی و جنسی با زن، 
باید
 در
 ازای برخورداری از این رابطه، 
میزان “مهر” خود
 را
 به
 زن
 نشان بدهد 
و
 این “پرفورمنس” 
باید 
شکل مادی به خود بگیرد 
تا 
از 
هسته عاطفی و معنوی احساس نیاز مرد 
محافظت کند. 
 
در عین حال، 
برای زن 
که
 در 
موقعیت فرودست تری نسبت به مرد 
قرار دارد، 
نوعی تضمین اقتصادی فراهم شود.

 
معنی تحت اللفظی:
مردجماعت
برتر
از
زنجماعت
اند.
 
مردجماعت
ضمنا
به
لحاظ اقتصادی
ثباتمندتر
از
زنجماعت
اند.
 
زنجماعت
در 
موقعیت 
فرودست تری
نسبت به مردجماعت
قرار دارند.

مردجماعت
که
خواهان برقراری رابطه عاطفی و جنسی با زنجماعت اند،
میزان مهر خود به زنجماعت
را
با
مهریه
نشان می دهند.
 
مهریه
برای زنجماعت
نوعی تضمین اقتصادی
است.
 
 زهرا
با
این توضیحات
عنوان پژوهش خود
را
عملا
نفی می کند:

۲
مهریه،
هدیه ای کلان در ازای یک عمر خدمات جنسی

یک بام و دو هوا
به 
این
می گویند:
مهریه از سویی بهای خدمات جنسی زنجماعت به نرجماعت 
محسوب می شود
و
از
سوی دیگر
معیار مهر نرجماعت به زنجماعت و نوعی تضمین اقتصادی برای زنجماعت
 در 
صورت طلاق و تنهایی.
 
وقتی گفته می شود
که
ایرانی جماعت
حرف دهان خود
را
حتی
نمی فهمند،
به
همین دلایل است.
 
بشریت
بهتر
 از 
حقیقت عینی
یار و یاوری ندارد.
 
زنده باد رئالیسم راسیونالیستی.
 
این
توضیحات زهرا
البته
بسان عنوان او
مملو از ایراد
اند:
 
۳
مردجماعت
برتر
از
زنجماعت
اند.
 
جنس برتر جا زدن نرجماعت
خود
فرمی از نرگرایی و خرگرایی
(آنتی فمینیسم)
است.
 
زنجماعت
کمترین فرقی
با
نرجماعت
ندارند.
 
اگر
شرایط زیست زنان تغییر یابد
اگر
بر 
محرومیت زنان از نعمات مادی، فکری، هنری و فرهنگی
خاتمه داده شود
یعنی
اگر پرولتاریا
دیکتاتوری انقلابی خود
را
برقرار سازد،
یعنی
اگر
بر
بردگی دو هزار ساله زنان و مردان
خاتمه داده شود،
برابری زن و مرد
اثبات می شود.
 
زنان
را
باید
از 
نو
شناخت.
 
مادران ما
بنا بر تجربه شخصی ما
صدها بار اندیشنده تر و واقع بین تر و مترقی تر و مدرن تر 
از
پدران ما
و
خواهران ما
صدها بار اندیشنده تر و واقع بین تر و مترقی تر و مدرن تر 
از
برادران ما
بوده اند.
 
۴
مردجماعت
ضمنا
به
لحاظ اقتصادی
ثباتمندتر
از
زنجماعت
اند.
زنجماعت
در 
موقعیت 
فرودست تری
نسبت به مردجماعت
قرار دارند.
 
زن انتزاعی و مرد انتزاعی
وجود خارجی ندارد
تا
حکم کلی
راجع
به
آنها
صادر کنیم.

زن و مرد
فقط
به 
طور مشخص
وجود دارند.
 
زن
در
طویله جماران و عربستان  و عردوغانستان و پاکستان و غیره
با
زن
در
جوامع امپریالیستی و به ویژه در جوامع سوسیالیستی
یکسان نیست.

۵
مردجماعت
که
خواهان برقراری رابطه عاطفی و جنسی با زنجماعت اند،
میزان مهر خود به زنجماعت
را
با
مهریه
نشان می دهند.
 
این
 ادعای زهرا
آدمی
را
بی اختیار
به
یاد دعاوی فاطمه زهرا
می اندازد.
 
در
قاموس زهرا
زن
آدم
نیست.
 
چیست؟
 
۶
مردجماعت
که
خواهان برقراری رابطه عاطفی و جنسی با زنجماعت اند،
میزان مهر خود به زنجماعت
را
با
مهریه
نشان می دهند.
 
در
قاموس زهرا
مرد
آدم به تمام معنی و فعال مایشاء
است:
 
مرد
خواهان برقراری رابطه عاطفی و جنسی با زنجماعت
 است.
 
زن
آدم
که
نیست
تا
خدای ناکرده
متقابلا
خواهان برقراری رابطه عاطفی و جنسی با نرجماعت باشد.
 
زن
که
دل
ندارد.
 
زن
که آدم نیست
تا
نیازهای مادی و روحی و روانی و عاطفی و جنسی و غیره
داشته باشد.
 
زن
در
قاموس زهرا
زباله 
است.
 
به 
قول علامه ای از جماران
زن
حیوان
است.
 
خدا
زن
را
در
هیئت آدم
آفریده
تا
مردجماعت
به
هنگام برقراری رابطه عاطفی و جنسی با زنجماعت
 وحشت نکند
و
کیف خر کند.

زهرا
دچار حواس پرتی مهیبی
است.

۷
مهریه
برای زنجماعت
نوعی تضمین اقتصادی
است.
 
مهریه
را
باید
به
مثابه پدیده ای اجتماعی ـ تاریخی
با
توجه به فرماسیون اقتصادی حاکم
مورد
بررسی قرار داد.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر