۱۳۹۴ اسفند ۲۹, شنبه

شعری از مجید نفیسی (34)





تماشای بیس بال
(۲۰ مه ۲۰۱۵)  
سرچشمه:
اخبار امروز

·        من که از ورزش های تجاری بدم می آمد
·        حالا چند سال پس از مرگ مادرم
·        شیفته ی بیس بال شده ام.

·        یک فصلِ تمام آن را تماشا می کنم
·        و از پیچ و تابِ چوب و توپ
·        و بزن و بگیرِ بازی کنان
·        لذتی زیباشناسانه می بَرم.

·        مادرم جوان که بود
·        بازی کنانِ شهرمان را « برادر» می خواند
·        و دیرتر «پسرهای من»  

·        گاهی پول زیادی خرج می کرد
·        و همراه با برادرهایم
·        به دیدارِ تیم خود می رفت
·        چُس فیل می خرید با آبجویی خنک
·        و تا شب به خانه بازنمی گشت.

·        من هرگز با آنها به تماشای بیس بال نرفتم
·        زیرا باور داشتم که پول
·        تنها برنده ی میدان های ورزشی است.


·        اما حالا به هنگامِ تماشای آن در تلویزیون
·        مادرم را می بینم که همراه من  
·        می زند، می گیرد و می دود
·        و با هر بُردِ تیم مان
·        غریوِ شادی سر می دهد.

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری  


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر