چرخش
به راست در سیاست ایران
گفتگوی
اخبار روز با ف. تابان پیرامون انتخابات و نتایج آن
سرچشمه:
اخبار
روز
http://www.akhbar-rooz.com
تحلیلی از یدالله سلطان پور
برزویه طبیب
ولی نکته اینجاست که شما و همفکران شما این پرچم را علیرغم عهد شکنی های
دیگران، بلند کردید و بسیار شجاعانه و صادقانه نیز بلند کردید، ولی مردم در زیر این
پرچم گرد نیامدند.
·
خواننده حتما از خود خواهد پرسید که ف. تابان و امثال
ایشان کدام پرچم را بلند کرده اند که از اطبا اینهمه احسنت و مرحبا به نصیب می
برند؟
·
برای پاسخ به این پرسش یک گام به عقب برمی گردیم و به حکم
منقول از ف. تابان نظری می اندازیم:
ف. تابان
«بلند کردن پرچم انتخابات آزاد بر عهده ی آن که در فلان شهر کوچک و روستا
گرفتار نان شب است و روزنه ای می جوید، نیست.
بر عهده ی روشنفکر و حزب سیاسی چپ و دموکرات جامعه است.»
1
·
حالا خواننده هم به منظور طبیب پی می برد و هم به
خودخشنودی، رجزخوانی و خودستائی جبلی ف. تابان عزیز.
·
ف. تابان به مثابه «روشنفکر، حزب سیاسی چپ و دموکرات جامعه» کاری را که توده قادر به
انجامش نبوده، «شجاعانه و صادقانه» انجام داده اند و «پرچم انتخابات آزاد را با
شهامت و صداقت» خارق العاده برافراشته اند.
·
تحسین اطبا هم به همین دلیل است:
ولی نکته اینجاست که شما و همفکران شما این پرچم را علیرغم عهد شکنی های
دیگران، بلند کردید و بسیار شجاعانه و صادقانه نیز بلند کردید، ولی مردم در زیر
این پرچم گرد نیامدند.
2
·
سؤال دیگر این است که عهدشکنان مورد نظر اطبا کیانند و
کدام عهد شکسته شده است؟
·
مگر متحدان نیمه راه و همراه ف. تابان کیانند؟
·
برای پاسخ به این پرسش باید کردوکار ف. تابان را تماشا کرد.
·
به قول سعدی، «دو صد گفته، چون نیمکردار نیست!»
·
و به قول حافظ، «خوش بود گر محک تجربه آید به میان!»
·
چون پراتیک (تجربه، آزمون، آزمایش، عمل) به قول مارکس نیز
بهترین محک صحت و سقم حرف ها، ادعاها، احکام و رجزها ست.
·
پراتیک ف. تابان اما چیست؟
·
ف. تابان دیری است که با دو ماسک ملون ولی با ماهیتی واحد
فعالیت می کنند:
الف
·
ماسک «اخبار روز» که صورتی رنگ است.
ب
·
ماسک «ایران امروز» که سیاه سیاه است و آشیانه سلطنت طلبیسم
و هر راستگرای تر و تمیز است.
3
برزویه طبیب
حتی بسیاری از آنان که رأی ندادند ، نه به دلیل اهتزاز این پرچم ، بلکه بی
توجه به اهمیت آزاد بودن یا نبودن انتخابات ، رای ندادند.
مثلا رأی ندادند، چون مأیوس و بی تفاوتند.
·
خواننده در این گرد و غبار غلیظ اصلا نمی فهمد که منظور
ف. تابان و اطبا از «انتخابات آزاد» چیست.
·
اگر به فرض کوسه رد صلاحیت نمی شد و کوزه از حصر خانگی آزاد می شد و در انتخابات شرکت می کرد،
ماهیت انتخابات به ضربه ای عوض می شد؟
·
اگر حتی کوسه و یا کوزه پیروز می شدند، جامعه زیر و زبر می
شد؟
4
·
کلاه گل و گشادی که در این واویلا و گرد و غبار چشم کورکن بر
سر خواننده و توده گذاشته می شود، این است که همه حضرات از دم شعار واحد مد روز را
در همه مناره های خود نعره می کشند:
· «تنها ره رهائی،
پارلمانتاریسم کذائی!»
5
·
این شعار خیلی خیلی مدرن امروز، روی دیگر مدال خیلی خیلی مد
روز دیروز است:
· «تنها ره رهائی،
جنگ مسلحانه!»
·
این در طبیعت اوپورتوینسم است که رنگ عوض می کند، ولی
ماهیتش همیشه همان می ماند که بوده است.
·
به همین دلیل هم اوپورتوینسم راست و چپ، کمترین تفاوت ماهوی
با هم ندارند.
·
هدف هر دو عوامفریبی است و مانور برای عوامفریبی از این
قرار است:
·
گاهی ماسک سرخ باید بر سر کشید و گه ماسک صورتی و یا حتی ماسک
سیاه.
6
برزویه طبیب
بنا بر این، پرچم انتخابات آزاد که لشکری گرد خود نمی آورد، پرچم نیست،
بلکه تکه پارچه ای است بسته شده به چوبی .
·
خدا می داند که اطبا برای فرمولبندی مفهوم «تکه پارچه ی بسته شده به چوبی»، چه انرژی عظیمی تلف کرده اند و چه لذت مردافکنی از قرائت
مکرر آن نوش جان کرده اند.
·
جای شاملو خالی!
·
شاید این کامنت را هم درست به خاطر رساندن همین مفهوم به
گوش خلایق نوشته اند.
·
به احتمال قوی، هندوانه ها هم برای تضمین چاپ این مفهوم غول
آسا زیر بغل ف. تابان چپانده شده اند.
7
·
خوب.
·
حالا فرض کنیم که زیر پرچمی «لشکری گرد آید»، آیا این به
معنی حقانیت پرچم و پرچمدار خواهد بود؟
·
مگر زیر پرچم فاشیسم و فوندامنتالیسم میلیون ها نفر گرد
نیامده اند؟
·
آیا می توان به همین دلیل به هیتلر، موسولینی، خمینی و غیره
حق داد و از کمونیست ها به دلیل «گرد نیامدن لشکری در زیر پرچم شان» سلب حقانیت
کرد؟
8
·
ایراد اسلوبی اطبا در فرمولبندی مفهوم «تکه پارچه ی بسته شده به چوبی»، این است که ایشان
دیالک تیک کمیت و کیفیت را وارونه می کنند.
·
برای اینکه در دیالک تیک کمیت و کیفیت، نقش تعیین کننده از
آن کیفیت است.
·
اطبا و خیلی از بیماران اما با اختراع و تبلیغ این جور
مفاهیم، نقش تعیین کننده را از آن کمیت جا
می زنند و عملا دست به عوامفریبی می زنند.
·
اگر میلیون ها نفر هم زیر پرچم شمر و یزید گرد آیند، ماهیت
آنها عوض نمی شود.
·
اگر 72 نفر و یا حتی کمتر زیر پرچم حسین گرد آیند، باز هم
ماهیت حسین تغییر نمی یابد.
·
ماهیت انسان ها، گروه ها، احزاب، سازمان ها و غیره را جایگاه
و پایگاه طبقاتی آنها تعیین می کند و نه تعداد سینه زن در زیر علم آنها.
9
وظیفه فعال سیاسی این نیست که پرچم خود را صادقانه بلند کند، وظیفه او این
است که پرچمی را که مردم می خواهند، پرچم نان شب را ، به اهتزاز در آورد.
با درود های رفیقانه
برزویه طبیب
·
در این حکم واپسین طبیب، رهنمود تاریخی ایشان بر زبان می
آید:
·
پرچم باید پرچم نان شب باشد!
·
این شعار اما به چه معنی است؟
10
·
این شعار در بهترین حالت به معنی طرفداری از سندیکالیسم
است.
·
به معنی دنباله روی از اکونومیسم و ترید ـ یونیونیسم است.
·
مراجعه کنید به اکونومیسم، ترید ـ یونیونیسم در تارنمای
دایرة المعارف روشنگری.
11
·
این شعار در بدترین حالت به معنی تبلیغ آنارکوسندیکالیسم
است.
·
این همان شعار آنارشیستی است که بنا بر آن، توده باید به
فکر نان باشد و سیاست کسب و کار همیشگی بورژوازی بماند.
·
مراجعه کنید به آنارشیسم، آنارکوسندیکالیسم، آنارکوکمونیسم
در تارنمای دایرة المعارف روشنگری.
12
·
این شعار همان شعار خمینی است:
·
اقتصاد (نان شب) مال خر (توده مولد و زحمتکش) است.
·
تنها ایده ای را که می توان در کامنت طبیب تأیید کرد، «درودهای
رفیقانه» ایشان به رفیق تابان است.
·
اگرچه بیشک ف. تابان از شنیدن واژه عتیق رفیق روانش به آشوب
کشیده خواهد شد و حالش به هم خواهد خورد.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر