۱۳۹۹ تیر ۳۰, دوشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۸۰)


 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین
 
سوسیالیسم
ادامه 
 
۳۹
·    محتوای ماهوی سیستم جامعتی توسعه یافته سوسیالیسم را  قبل از همه، دموکراسی و توسعه شعور زحمتکشان تشکیل می دهند.

۴۰
·    همکاری برای تشکیل روابط جامعتی نوین میان انسان ها در تولید و همه عرصه های حیات به نیاز واقعی مبدل می شود.

۴۱
·    همکاری هر چه مؤثرتر زحمتکشان آلمان دموکراتیک در بریگادها و در همبودهای کار سوسیالیستی، در شوراهای جدیدتر، در تعاونی ها، در شوراهای جامعتی و در کمیته های تولید دال بر این امر است.

۴۲
·    تحقق آماجگرایانه سیستم آموزشی ـ پرورشی یکپارچه  منجر بدان می شود که هر شهروند دولت در طول کل حیاتش می آموزد و معارف و استعدادهای خود را بر طبق الزامات جامعتی تکمیل می کند.

۴۳
·    نفوذ ایده ئولوژی سوسیالیستی در کلیه حوزه های حیات جامعتی تأثیر تعیین کننده ای در رفتار اجتماعی انسان ها در سوسیالیسم دارد.

۴۴
·    تشکیل سیستم جامعتی توسعه یافته سوسیالیسم شرایط لازم را برای گذار به کمونیسم فراهم می آورد.

۴۵
·    گذار از سوسیالیسم به کمونیسم روندی تدریجی است  که در آن شرایط مادی و فکری لازم برای ساختمان جامعه بی طبقه، یعنی جامعه کمونیستی فراهم می آید.

·    مراجعه کنید به سوسیالیسم علمی

پایان
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر