۱۳۹۹ مرداد ۴, شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۳۶۵)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی


درنگی در یاد داشت های یاسر عشرات

راستش را بخواهید من استقبال و‌ حمایت کسانی که موافق تحریم‌های اقتصادیِ ستمگرانه و قلدرمآبانه‌ی ایالات متحده علیه مردم ایران هستند،
از به اصطلاح طوفان توئیتری و‌ کارزارِ اعدام نکنید
را
به هیچ‌وجه درک نمی‌کنم.
تحریم اقتصادی درست اعدام تدریجی و هدفمندِ ملتی است
که
از هر دو سو تحت ستم است.
این که کسانی و یا گروه‌هایی، مدافع تحریم‌های کشنده‌ی مافیای قدرت جهان علیه مردم ایران باشند و بعد با ژست‌های متعفنِ بشردوستانه، خواستار توقف اعدام سه جوان دیگر از همان مردم باشند،
جز دودوزه بازی و شیادی، معنای دم‌ دست‌ تری برای من ندارد.
ژست وطن‌دوستی و مخالفت با بحث قرارداد میان دولت اسلامی ایران و چین از جانب این هواداران تحریم‌ها را نیز می‌توان در همین راستای شیادی و وادادگی دریافت.

الف
راستش را بخواهید من استقبال و‌ حمایت کسانی که موافق تحریم‌های اقتصادیِ ستمگرانه و قلدرمآبانه‌ی ایالات متحده علیه مردم ایران هستند،
از به اصطلاح طوفان توئیتری و‌ کارزارِ اعدام نکنید
را
به هیچ‌وجه درک نمی‌کنم.

۱
حمایت از تحریم و مخالفت با اعدام افراد معینی
مدالی دیالک تیکی واحدی است.
۲
تیری ایده ئولوژیکی است که بر کله ولایت فقیه
نشانه رفته است.

۳
جنگ طبقاتی جاری در طویله جماران
نه
فقط
جنگ میان طبقات آشتی ناپذیر جامعه
بلکه ضمنا و عمدتا جنگ درونطبقاتی است.

۴
طبقه حاکمه متشکل از اشرافیت فئودال و برده دار و روحانی و بورژوا و حتی خرده بورژوا
علاوه بر جناح حاکم
جناح های متفاوتی را تشکیل داده و به میدان جنگ زرگری خونین فرستاده است.

۵
همیشه و همه جا قضیه از همین قرار است.

۶
حمایت از تحریم و مخالفت با اعدام
بیانگر موضع ایده ئولوژیکی جناح دیگر طبقه حاکمه است
که
مثلا سلطنت طلب اند.

۷
جناح دیگر طبقه حاکمه
به
حمایت از اعدام و مخالفت با تحریم می پردازد.

ب
تحریم اقتصادی درست اعدام تدریجی و هدفمندِ ملتی است
که
از هر دو سو تحت ستم است.

۱
آره و نه.

۲
ویرایش:
محتوای طبقاتی تحریم و اعدام
یکی است:
هر دو کردوکار
ضد خلقی و یا ضد توده ای و یا ضد پرولتری اند.

۳
توده زحمت
در منگنه دیالک تیکی طبقه حاکمه «ملی» و بین المللی
می رزمد، می زند و می خورد.

۴
یعنی
هم دشمنانش داخلی و خارجی اند و هم متحدانش.

پ
این که کسانی و یا گروه‌هایی، مدافع تحریم‌های کشنده‌ی مافیای قدرت جهان علیه مردم ایران باشند و بعد با ژست‌های متعفنِ بشردوستانه، خواستار توقف اعدام سه جوان دیگر از همان مردم باشند،
جز دودوزه بازی و شیادی، معنای دم‌ دست‌ تری برای من ندارد.

۱
مافیا مفهوم دقیقی نیست.
مفهوم مافیا
حاوی محتوا و معنا و ساختار و سنت دیگری است.
که باید مستقلا بررسی شود.

۲
طبقه حاکمه است که در جنگ درونطبقاتی با تسلیحات مختلف می جنگند و نتیجه نهایی این جنگ را توده های مردم در مقیاس جمارانی و جهانی درو می کنند.

۳
طبقه حاکمه طویله جماران
تحریم و توطئه و غیره طبقه حاکمه بین المللی را (امپریالیسم) را بهانه قرار می دهد و در عرض دو سه روز در آبان و آبادان ۱۵۰۰ تن از فرزندان مردم را ترور خیابانی و نیزارستانی می کند و ۸۰۰۰ نفر را زخمی و علیل و ذلیل و اسیر می سازد

۴
توده در منگنه دیالک تیکی ستم ملی وبین المللی می رزمد، می زند و می خورد.

ت
ژست وطن‌دوستی و مخالفت با بحث قرارداد میان دولت اسلامی ایران و چین از جانب این هواداران تحریم‌ها را نیز می‌توان در همین راستای شیادی و وادادگی دریافت.

۱
نه.
جناح هایی از طبقه حاکمه
موافق نزدیکی طبقه حاکمه طویله به غرب امپریالیستی است و جناح هایی موافق نزدیکی به روسیه اولیگارشیستی ـ نئوفاشیستی و جناح هایی هم طرفدار نزدیکی اوپورتونیستی و پراگماتیستی به چین کمونیستی است.

۲
ما باید به قول حریفی به نام مش لنین
سمتگیری ها را از صراحت طبقاتی بگذرانیم تا اجر عظیم بریم و رستگار شویم.


درنگی در دیار مفاهیم

ویرایش:

مینا
هرگز اجازه ندهید انسانی درباره آرزو های شما تصمیم بگیرد
چون آرزو های شما فقط به شما تعلق دارد و نه به این و آن.
هر کس آرزوی خاص خود را دارد
آرزوها و باور کردن به آرزو ها
در دست آرزومندان است.

۱
منظور از آرزو چیست؟

۲
برای پیدا کردن پاسخ به این پرسش
باید پرسید:
ضد دیالک تیکی آرزو چیست؟

۳
اگر از نردبام دیالک تیکی مفاهیم
پله هایی بالاتر رویم
به
مفهوم فلسفی ایدئال می رسیم.

۴
آرزو
زیرمفهومی از زیرمفاهیم ایدئال است.

۴
اکنون می توان ضد دیالک تیکی آرزو را پیدا کرد.

۵
ضد دیالک تیکی ایدئال
رئال است.

۶
ما با دیالک تیک ایدئال و رئال سر و کار داریم.

۷
ایدئال
پیش فرم سوبژکتیو (دلبخواهی، اوتوپیکی، خیالی، آرزویی) رئال است.

۸
تعیین کننده در دیالک تیک ایدئال و رئال
رئال است.

۹
به قول قدما و عقلا و علما و فضلا و حکما
«با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود.»

۱۰
برای شیرین کردن دهان
باید
حلوای ایدئال را
رئال ساخت

۱۱
یعنی باید
آب و آرد و شکر و مخلفات را تهیه کرد
فوت و فن و ترفند حلواپژی را فراگرفت
و حلوا پخت
بعد
نشست و نوش جان کرد و به آرزوی خاص خود رسید و شق القمر کرد.

۱۲
بی دلیل نیست که قدما و عقلا و علما و فضلا و حکما گفته اند:
آرزو بر جوانان (یعنی کودکان، خران، ناقص العقلان، ساده لوحان) عار نیست.

۱۳
آرزو
اصلا
هنر نیست.

۱۴
هر کودک ناقص العقلی می تواند آرزو کند و سیر دل آرزو هم می کند.

۱۵
هنر
رئالیته بخشی (واقعیت بخشی، شیئیت بخشی، رئالیزاسیون، جامه عمل پوشاندن)
به
ایدئال و ارزو ست.

۱۶
هنر
تبدیل اوتوپی (آرزو، ایدئال) به علم است.

۱۷
در دیالک تیک اوتوپی و علم
که زیر دیالک تیکی از دیالک تیک ایدئال و رئال است،
نقش تعیین کننده از آن علم است
البته آرزو هم سهم خاص خود را دارد.


درنگی در یاد داشت های یاسر عجمات

الف
مجلس شورای اسلامی باشد و نمایندگانش با حدودِ آلوده‌ی ده درصد آرای مردم انتصخاب شده باشند و ریاستش را به «محمدباقر قالیباف» هبه کرده باشند و حالا ملتی متعجب، بلکه معترض به انتخاب «مهرداد بذرپاش» شوند برای ریاست «دیوان محاسبات کشور» توسط همین مجلس.
خنده دارد
از صدر تا ذیل سیستم مگر همین نیست؟
به راستی از چه چیز عجیبی متعجبیم و به چه معترضیم؟

۱
یاسر
فرم جمارانی فرم پارلمانتاریستی حاکمیت طبقه حاکمه
را
به چالش می کشد.

یعنی فرمی از فرم های متنوع پارلمانتاریسم را به چالش می کشد.

۲
بنا بر انتقاد یاسر
اگر
نه
۱۰ در صد بلکه ۹۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند و حریفی را انتخاب کنند،
مشکل یاسر حل می شود و طویله گلستان می شود.

۳
رادیکال بودن
به قول مش مارکس
ریشه ای اندیش بودن است.

۴
باند خونخوار فاشیستی در آلمان هیتلری
با انتخابات ۹۰ درصدی روی کار امد.

۵
بین خمینی و هیتلر از این بابت هم فرقی نبوده است.

۶
مردم را می توان خر کرد و به انتخاب هر لاشخوری هدایت کرد.

۷
ترامپ ها را در امریکا و اروپا
طبقات کارگر و زحمتکش انتخاب می کنند.

۸
راستی این میلیاردها دلار که صرف معرکه انتخابات می شود و از کیسه کنسرن ها پرداخت می شود
چه مصرف مشخصی دارند؟

۹
آنچه که یاسر و عنقلابیون طویله جماران به چالش می کشند
مهره های هیئت حاکمه اند و فرم های رایج است
و
نه
خود طبقه حاکمه

۱۰
طبقه حاکمه از جنس اجنه است
نامرئی است
و
ضمنا همه کاره است.

۱۱
از یاسر چه پنهان
که شازده رضا هم نماینده همان طبقه حاکمه است که سید علی و موسوی و حزب چپ و جبهه ملی و نهضت آزادی و غیره اند.

۱۲
زنده باد دیکتاتوری پرولتاریا
که
دموکراتیک تر از دموکراتیک ترین دموکراسی های طبقات اجتماعی انگل است


درنگی در طرز نگارش شعر نو

۱
طرز نگارش شعر سنتی
جا افتاده تر از طرز نگارش شعر نو است و فهم معنا و محتوای شعر سنتی به همین دلیل سهل تر از فهم معنا و محتوای شعر نو.

۲
طرز نگارش این شعر معیوب است.

۳
به همین دلیل درک محتوای آن دشوار می گردد

۴
کسرایی و زهری
از شعرایی بوده اند که در این زمینه
تلاش درخور به خرج داده اند.
یاد خروشان شان به یاد باد.

۵
ویرایش:

صبح
محمود حیاتی

گفتمش:
«یار،
چراغی بفروز
این شب انگارنمی خواهد رفت.

سایه ی سربینش،
ـ تنگ ـ
در چنگ گرفته است، تن خسته ی شهر.

به چه می اندیشی؟»

گفت:
«به صبح.»

گفتمش:
«یار،
که چه؟
سحر انگاراسیر است، اینجا،
یا
به دارش زده اند.»

گفت:
«می دانی، یار،
که زهدان شب سربی، هم
باردار سحر است.
هم از این رو ست که می گویم:
«صبح.»

صبح،
سرشار صدا ست.

شب اگر بسته در خانه ی روز،
می شکافد، خورشید
سینه ی سربینش.

و صدا می ماند.

تا جهان زنده و جاری است.
صدا می ماند.

و صدا می ماند
گرچه بر دار رود حنجره ای.»

گفتمش:
«یار،
امیدت، بیدار،
تا شکوفایی صبح.»

پایان


در ترکیه از همسرکشی آمار گرفته نمی شود.
ولی در سال ۲۰۱۹ تعداد زنانی که توسط همسرشان به قتل رسیده اند
بالغ بر ۴۷۴ نفر بوده است.

ادامه دارد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر