۱۳۹۹ مرداد ۶, دوشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۶۸۸)

 

پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین
 
سوسیالیسم علمی

(کمونیسم علمی)

ادامه

 

۳۶

·    از ماهیت سیاست حزب طبقه کارگر و از ماهیت روابط سیاسی و سازمان در جامعه سوسیالیستی، ضمنا خصلت بغرنج و همپیوندنده (همپیوند دهنده) سوسیالیسم علمی به مثابه بخشی از مارکسیسم ـ لنینیسم حاصل می آید که اغلب منجر بدان شده است که سوسیالیسم علمی به مثابه تئوری جامعه سوسیالیستی کاراکتریزه شود و بدین طریق، در واقع نقش مجموعه مارکسیسم ـ لنینیسم در بررسی و بنای جامعه سوسیالیستی  به میزان شدیدی نفی شود.

 

۳۷

·    ماهیت مسئله اما در این است که در سیاست حزب مارکسیستی ـ لنینیستی و در سیاست دولت سوسیالیستی، مجموعه مارکسیسم ـ لنینیسم کاربست و تجسم خود را پیدا می کند و این در پلکان جدید جامه عمل پوشاندن به رسالت تاریخی طبقه کارگر در کلیه عرصه های جامعه جامه عمل می پوشد.

 

۳۸

·    از سوی دیگر اما تحت شرایطی که طبقه کارگر و حزبش نقش رهبری جامعه را در ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم به عهده دارد و با توجه به مبارزه شدید هر دو سیستم جهانی، استراتژی و تاکتیک سیاسی، هسته و اساس استراتژی و تاکتیک تمامجامعتی  را و رهبری و هدایت در کلیه زیرعرصه های جامعه را تشکیل می دهد.

 

·    (اصطلاح زیرعرصه را به تقلید ا اصطلاح مته متیکی زیرمجموعه می سازیم. مترجم)

 

۳۹

·    کلیه وظایف مهم در ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم، تحت رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی با اثرگذاری  دولت سوسیالیستی به مثابه سازمان سیاسی  زحمتکشان، با آگاهی و سازمان یابی سیاسی رشد یابنده طبقه کارگر و متحدینش انجام می یابند.

 

۴۰

·    از این نظر ـ و فقط از این نظر ـ سوسیالیسم علمی به مثابه تئوری سیاسی عام مارکسیسم ـ لنینیسم و سوسیالیسم، حامل خطوط یک سوسیالیسمتئوری عام و همپیوندنده است.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر