۱۴۰۰ آبان ۲۳, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم فلسفی (الف) آنتی کمونیسم (کمونیسم ستیزی) (۵)

 


پروفسور دکتر ماتهویس کلاین

برگردان

شین میم شین

 

 

۳۶

·    در دوران امپریالیسم و قبل از همه، بعد از انقلاب سوسیالیستی اکتبر که دوران تاریخی گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم شروع شد، آنتی کمونیسم ـ همانند ایدئولوژی و سیاست امپریالیستی به طور کلی ـ خصلت بربرمنشانه، انسان ستیزانه و تبهکارانه ای به خود گرفت.

 

۳۷

·    آنتی کمونیسم از این به بعد، با مظاهر ارتجاعی ایدئولوژی امپریالیستی، با شووینیسم، ناسیونالیسم و جهانوطنی، با تئوری زبدگان، راسیسم و ژئوپولیتیک، با عرفان و ایراسیونالیسم (خردستیزی) مخلوط می شود، کلیه فرم ها و جریانات ایدئولوژی امپریالیستی را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد و به خط ماهوی تعیین کننده محتوا، آماج ها و متدهای عام و خاص سیاست داخلی و خارجی امپریالیسم بدل می شود.

 

۳۸

·    آنتی کمونیسم با استفاده از رسانه های گروهی امپریالیستی و وسایل قدرت دولتی از فراز ایدئولوژی و سیاست امپریالیستی در کلیه عرصه های حیات اجتماعی نفوذ می کند.

 

۳۹

·    آنتی کمونیسم رویزیونیسم و انواع دیگر اوپورتونیسم را به خدمت می گیرد تا در جنبش کارگری نیز اعتبار و نفوذ کسب کند و آن را از درون به طور ایدئولوژیکی چون خوره بخورد و به لحاظ سیاسی هیچکاره سازد.

 

۴۰

·    آنتی کمونیسم اکنون دیگر فقط بر ضد جنبش کارگری و بر ضد تئوری و پراتیک سوسیالیسم علمی مبارزه نمی کند، بلکه علاوه بر آن، بر ضد کلیه ایده ها و گرایشات دموکراتیک و هومانیستی مترقی و بر ضد جنبش های رهائی بخش ملی، ضد فئودالی و ضد امپریالیستی سمپاشی و مبارزه می کند.

 

۴۱

·    از زمان پیروزی انقلاب سوسیالیستی اکتبر، آماج استراژیکی اصلی سیاست آنتی کمونیستی امپریالیسم عبارت است از بر گرداندن توسعه تاریخی بشریت که با انقلاب سوسیالیستی اکتبر آغاز شده به وضع سابق.

 

۴۲

·    امپریالیسم برای نیل به این آماج، کلیه وسایل ایدئولوژیکی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را که در اختیار دارد، به کار می بندد.

 

۴۳

·    بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اکتبر، ۱۴ کشور امپریالیستی از جمله امپریالیسم آلمان دولت جوان و نوپای شوراها را مورد حمله قرار دادند تا با توسل به قدرت نظامی نابودش سازند و از توسعه سوسیالیستی در جهان ممانعت به عمل آورند.

 

۴۴

·    همزمان با مداخله نظامی دول امپریالیستی، طبقات استثمارگر داخلی با پشتیبانی آنها به جنگ داخلی بر ضد دولت شوراها برخاستند.

 

۴۵

·    بدین طریق، دو نیروی ضد انقلاب، یعنی مداخله گران خارجی و گاردهای سفید داخلی با هم متحد شدند و به جنک مشترک بر ضد جمهوری شوراها پرداختند.

 

۴۶

·    در همین هنگام، ایدئولوگ های آنتی کمونیسم با افترائات ضد شوروی بی بند و بار به حمایت از این جنگ برخاستند.

 

۴۷

·    در این دروغپراکنی های افترا آمیز، نه تنها ایدئولوگ های امپریالیستی، بلکه علاوه بر آنها، رویزیونیست ها و اوپورتونیست هائی از قبیل برنشتاین و کائوتسکی سنگ تمام گذاشتند.

 

۴۸

·    نوشته های مملو از دروغ و افترا بر ضد بلشویسم و لنینیسم، بسان گله سربازان امپریالیستی و گارد سفید قدرت شوراها را مورد هجوم بربرمنشانه قرار دادند.

 

۴۹

·    از همان زمان، آنتی کمونیسم و میلیتاریسم وحدت ناگسستنی با هم داشته اند و در این وحدت، به تسلیحات صرفنظر ناپذیر امپریالیسم بدل شده اند.

·    تسلیحاتی که نه فقط بر ضد خارج، یعنی اتحاد شوروی، بر ضد داخل، یعنی جنبش کارگری انقلابی و همچنین بر ضد دموکراسی و پیشرفت به طور کلی به کار می روند.

 

۵۰

·    امپریالیسم آلمان اینجا نیز از حمایت ایدئولوژیکی و سیاسی اکتیو ایدئولوگ های رویزیونیسم و جناح راست حزب سوسیال ـ دموکرات و سندیکاها برخوردار بوده است.

 

۵۱

·    به کمک آنها ست که امپریالیست ها و میلیتاریست های آلمانی جنبش کارگری را در انقلاب نوامبر به طرز خونینی در هم می کوبند و نه فقط رهبران انقلابی کارگران از قبیل لیبکنشت و روزا لوکزامبورگ، بلکه حتی سیاستمداران دموکراتیک بورژوائی از قبیل ارتس برگر و راتنا موشلینگز را به قتل می رسانند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر